|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
By the Sea
|
Sv: Hvor god norsk forventer du at barneskolelæreren kan?Jeg har tidligere jobbet i barneskolen i mange år og min store skrekk var skrivefeil på ukebrev. Jeg skal love at jeg korrekturleste både én og to ganger før det gikk i kopimaskinen.
|
|
|
#22 |
|
maler
|
Sv: Hvor god norsk forventer du at barneskolelæreren kan?Men altså, vi har lærere som stort sett skriver riktig, så hvis de har ett ord kronisk feil tenker jeg det er greit for dem å få vite det. Jeg vet ikke helt hva jeg hadde gjort hvis det var feil og dårlig språk overalt, da er det jo ikke noen vits i å påpeke det heller.
|
|
|
#23 |
|
Dig for victory!
|
Sv: Hvor god norsk forventer du at barneskolelæreren kan?Jeg synes det går an å si fra, jeg altså. Man kan gjøre det på en hyggelig måte. Såpass får man tåle. Jeg har da selv fått kommentarer av foreldre på ting jeg kan gjøre annerledes, selv om det riktignok gjaldt noe helt annet - det er bare fint!
|
|
|
|
#24 |
|
Off the map.
|
Sv: Hvor god norsk forventer du at barneskolelæreren kan?Ja, det synes jeg en bør kunne forvente. At det av og til dukker opp en feil er menneskelig. Men at det skrives kjempe gøy osv til stadighet synes jeg burde bli tatt opp. Rektor bør ikke godkjenne å ha slike lærere ansatt.
|
|
|
#25 |
|
By the Sea
|
Sv: Hvor god norsk forventer du at barneskolelæreren kan?
Godt poeng, Katta.
|
|
|
#26 |
|
tankefull
|
Sv: Hvor god norsk forventer du at barneskolelæreren kan?Jeg forventer at de skriver riktig, ikke har orddelingsfeil og ikke kommafeil. |
|
|
|
|
|
#28 |
|
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor god norsk forventer du at barneskolelæreren kan?Jeg forventer at norsklærere skriver uten mange rettskrivingsfeil og tegnfeil, ja. At det kommer et og annet feilskrevet ord en sjelden gang, det bryr jeg meg ikke om, det skjer med oss alle.
|
|
|
#30 |
|
By the Sea
|
Jeg skjønner godt at du reagerer på orddelingsfeilene. Det holder ikke mål.
|
|
|
#31 |
|
|
Sv: Hvor god norsk forventer du at barneskolelæreren kan?Njæh, en og annen orddelingsfeil, eller særskriving, eller hva det nå enn heter - det er jo nærmest unormalt å ikke ha denslags nutildags. Totalen var dog ikke overstadig imponerende. Men, jeg håper som sagt at mye skyldes at det ble skrevet på mobiltelefon/iPad. |
|
|
|
|
|
#32 |
|
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Hvor god norsk forventer du at barneskolelæreren kan?Ja, sammensatte ord bør alle kunne skrive riktig, men dessverre; vi beveger oss nok mer og mer i retning av engelsk skrivemåte.
|
|
|
#33 |
|
Pauset
|
Sv: Hvor god norsk forventer du at barneskolelæreren kan?Lærer SKAL skrive gjennomgående riktig. Ord delings feil er det mye av både på nett og ellers. Tror stave kontrollen har en del av skylda der ;-) |
|
|
|
|
|
#34 |
|
saftig
|
Sv: Hvor god norsk forventer du at barneskolelæreren kan?Om det er normalt hos barneskolelærere?
|
|
|
#35 |
|
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
Sv: Hvor god norsk forventer du at barneskolelæreren kan?Du skal forvente at de kan regler for orddeling og denslags, men ha forståelse for at det svært ofte går enormt fort i svingene når man skal gjøre klart skriv som skal hjem og korrekturlesing blir vel ikke alltid prioritert når andre kriser står i kø.
|
|
|
#36 |
|
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
Du får fortelle ham at det er forskjell på en sløydlærer og en sløyd lærer.
|
|
|
#38 |
|
Det kan alltid bli verre.
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor god norsk forventer du at barneskolelæreren kan?Skrivefeil er greit, orddeling og å ikke skjønne forskjellen på å og og er virkelig IKKE greit, og det har jeg sett gjentatte ganger på skriv junior har hatt med hjem fra skolen. |
|
|
|
|
|
#39 |
|
saftig
|
En lærer bør ikke trenge å lese korrektur for å oppdage orddelingsfeil og andre stavefeil. En lærer bør ha rettskrivingsreglene under huden. Slurve-/tastefeil blir noe annet.
|
|
|
#40 |
|
Snikende Ullteppe
Medlem siden: Nov 2007
Det har jeg faktisk gjort
|
![]() |
|
|