|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#62 |
|
Ser lyst på livet
|
Sv: Hvor god norsk forventer du at barneskolelæreren kan?Etter å ha studert ved HiS, og lest studentavisa der en student på lærerskolen strøk på norsk for fjerde gang, mente at hun burde få en femte sjanse, da hun hadde dysleksi, og burde vært fritatt for nynorsk, har jeg ikke så store forventninger til lærerene, men forhåpningene er der jo. |
|
|
|
|
|
#63 |
|
Er frisk!
|
Sv: Hvor god norsk forventer du at barneskolelæreren kan?Det bør være svært lite feil hos en norsklærer. Og orddelingsfeil er vel omtrent det verste jeg ser hos elevene, så det bør absolutt ikke forekomme. Kommafeil er jeg litt mer overbærende med.
|
|
|
|
#64 |
|
Søt og rar
|
Sv: Hvor god norsk forventer du at barneskolelæreren kan?Jeg oppdaget nokså tidlig etter skolestart at Hvit sin kontaktlærer ikke var helt der jeg ønsket å ha henne:
|
|
|
#65 |
|
Erfaren
Medlem siden: Dec 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor god norsk forventer du at barneskolelæreren kan?Jeg forventer at lærerne skriver ganske feilfritt. |
|
|
|
|
|
#67 |
|
Fola Blakken
|
Sv: Hvor god norsk forventer du at barneskolelæreren kan?
Neida, men akkurat en nokrsprøve bør jo en noskrlærer kunne stave rett.
|
|
|
|
#68 |
|
Dig for victory!
|
Sv: Hvor god norsk forventer du at barneskolelæreren kan?I engelskundervisning skiller man jo mellom errors og mistakes. Errors er gjennomgående feil, noe som tyder på manglende forståelse eller kunnskap om regler, mens mistakes kan forekomme hos alle - slurvefeil, rett og slett. Slurvefeil er ok, og det må man nesten regne med, synes jeg. Gjennomgående feil er ikke bra.
|
|
|
|
#69 |
|
Passiv
|
Sv: Hvor god norsk forventer du at barneskolelæreren kan?Jeg ville irritert meg over det - helt klart. Min tanke er at det har noe med interesse å gjøre - særlig orddelingsfeil. Det er jo ikke noe hokus pokus å skjønne at kjempefint skrives i et ord, og hvis man er interessert i norsk vil man like å skrive det riktig. Men alle kan skrive feil og slurve og noen regler er ikke enkle heller. |
|
|
|
#70 |
|
guru advisor
|
|
|
|
|
|
|
#71 |
|
superbruker
|
Sv: Hvor god norsk forventer du at barneskolelæreren kan?Mine forventninger synker for hvert år.
|
|
|
#72 |
|
saftig
|
Hoi, det var sprekt!
Sant nok.
|
|
|
#73 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Hvor god norsk forventer du at barneskolelæreren kan?Skrivene vi får fra skolen er rimelig greie, med mindre det er fra FAU og sånn. Barnehageskrivene, derimot.
|
|
|
#75 |
|
Har ikke tittel
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nei, det kan da ikke være normalt. Det bør ikke være normalt i hvert fall. |
|
|
|
|
|
#76 |
|
guru advisor
|
"Husk flis jakke eller ull genser, det blir kaldere nå!" |
|
|
|
|
|
#78 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: Hvor god norsk forventer du at barneskolelæreren kan?Mamma (pedagog) telte en gang skrivefeilene i en kort beskjed jeg fikk fra en lærer på barneskolen. Det var over 40 på omtrent et halvt A4-ark. Men han var mattelærer da, så kanskje han er unnskyldt. Han jobber forresten på samme skolen enda (barna mine går der), og fikk stående applaus fra elevene på første skoledag. |
|
|
|
|
|
#79 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Hvor god norsk forventer du at barneskolelæreren kan?Jeg forventer mye, mer enn jeg får. |
|
|
|
|
|
#80 |
|
maler
|
Det er da man lærer dem å svare at "jeg skjønner at jeg må gå til doen for å gå på do, jeg regner jo ikke med du vil bære meg". Eller ikke.
|
![]() |
|
|