|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() |
![]() Islamic Emirate Project - Sharia Law Controlled Zones in British Cities - Press ConfeLinker til you-tube film som er en pressekonferanse fra representanter for en muslimsk organisasjon som bruker blant annet terrorangrepet i Oslo som argument for hvorfor Sharia-lover må innføres i Europa. (Kilde: youtube.com) Sist redigert av elg : 19-08-11 kl 11:35. Årsak: Lagt til til mer informasjon om hva filmen viser. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Islamic Emirate Project - Sharia Law Controlled Zones in British Cities - Press CDet hadde vært fint om du kunne sagt noe mer om hva det som vises, det er ikke alle som kan se youtube-videoer sånn helt uten videre.
![]() |
#3 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Islamic Emirate Project - Sharia Law Controlled Zones in British Cities - Press CHar ikke tilgang til youtube, men svarer allikevel på det lille som sto skrevet i hi:
![]() |
#4 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Islamic Emirate Project - Sharia Law Controlled Zones in British Cities - Press CDette er slett ikke så one-off som man skal tro. Jeg møtte mange som stod for dette da jeg studerte i London, og har en del av disse gærningene "one friend away" på FaceBook. Klin kokos. Og de må bekjempes med ord, de som andre gærninger.
![]() |
#5 |
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Islamic Emirate Project - Sharia Law Controlled Zones in British Cities - Press CVi har dem jo her i landet og. Mest kjent er vel han studentlederen, Rana, som var på misjonsreise i Finnmark i fjor. Men uansett hva man mener om dette så er det vel unevnelig i egenskap av seg selv. Så jeg sier bare hysj, hysj. Var ikke meningen å kommentere det..
![]() |
#6 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Islamic Emirate Project - Sharia Law Controlled Zones in British Cities - Press CKlart de finnes her også. Jeg aner ikke hvor store grupper det er, men sinte menn som hiver seg på en autoritær og unyansert ideologi finnes i de fleste grupperinger. Religiøs ekstremisme er noe skit, fordi de setter andre religiøse i en litt sånn gisselsituasjon og kan trumfe dem med at de andre ikke er troende nok. Og blanding av religion og politikk er en håpløs blanding.
![]() |
#7 |
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Islamic Emirate Project - Sharia Law Controlled Zones in British Cities - Press C
Det bringer vel ikke så mye nytt til torgs å sammenlikne to slike motpoler.
![]() |
#8 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Islamic Emirate Project - Sharia Law Controlled Zones in British Cities - Press CEller så er det fordi det blir umulig å ha en fornuftig dialog med noen som insisterer på å se på alle muslimer som en gruppe med en agenda, ett felles ståsted og samme syn på det meste.
![]() |
#9 |
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Islamic Emirate Project - Sharia Law Controlled Zones in British Cities - Press C
Det er fruktbart med kritikk. Innlegget mitt handlet om en kollektivt opplevd angst for å komme i de religiøse ledernes gapestokk. Angsten mot at familien og alle som ser at man er muslim skal oppdage at man vanker med vantro mennesker som kan forkvakle ens sinn. Så lenge man antar at samtlige innvandrere i Europa har vokst opp med kulturrelativisme, humanisme og individualisme, som oss, gjør man seg selv en bjørnetjeneste.
![]() |
#10 |
can-jur
|
![]() Sv: Islamic Emirate Project - Sharia Law Controlled Zones in British Cities - Press CHvorfor er det sånn at ekstremistmuslimer settes i samme bås som muslimer, mens ekstremistkristene bare er tullinger/gale/skrudde osv?
![]() |
![]() |
#11 |
![]() ![]() ![]() |
Jeg skulle ønske jeg kunne svare deg, men det er dem som er såkalt ekstreme som må svare deg. Dems ønske er nok å svare for alle sine. Din jobb blir å trekke dem ned til din sekulære sfære .......
![]() |
#12 |
can-jur
|
![]() |
![]() |
#13 |
![]() ![]() ![]() |
Problemet er bare at de som står for de mer sekulære retningene opplever såpass masse ubehageligheter at vanlige muslimer ikke tør å gi dem åpen støtte. Da er det dem som sprer frykt som definerer, dessverre. Religiøst forfall oppleves som noe av det værste en kan utsette seg selv og sine omgivelser for. Jeg tror ikke folk helt er klar over kraften i dette.
...på bedringens vei? Sist redigert av Brutus_ : 26-08-11 kl 16:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|