Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Jeg føler med Siv Jensen og Frp

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-08-11, 00:53   #21
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg føler med Siv Jensen og Frp

Sier han i tillegg at vi må bruke oljepenger og spare mer oljepenger i en og samme tale eller er det jeg som leser feil?

Gammel 22-08-11, 22:48   #22
Didjeridust
Forelska

Didjeridust sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sandnes
Blogginnlegg: 17
Didjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Sier han i tillegg at vi må bruke oljepenger og spare mer oljepenger i en og samme tale eller er det jeg som leser feil?

Då kjem eg på denne. sånn á propos:

Gammel 24-08-11, 11:04   #23
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Altså, jeg syns det er utrolig naivt å tro at dette utspillet ikke kan sanke stemmer.

Det er ikke SÅ søkt, sånn sett overfladisk på det:
- Vi kan ikke bruke penger på prosjekter vi både trenger og har råd til, fordi vi har lav arbeidsledighet og en presset økonomi, slik at å sette i gang store prosjekter utover det som koster xx (handlingsregelen), det kan vi ikke gjøre.
- Andre land i Europa har høy ledighet og vil fint tåle å få puttet mer penger inn i økonomien sin
- Setter man opp en turnusordning der folk kommer hit, jobber intenst og reiser tilbake igjen og bruker pengene der de kom fra, får man i pose og sekk: Man får gjennomført store prosjekter som vil gi oss varige infrastrukturverdier OG man unngår inflasjon i norsk økonomi. Man trenger ikke underbetale dem - man kan lage til en attraktiv turnusordning som ligner den folk i Nordsjøen har. Poenget er at pengene skal brukes et annet sted etter at de har blitt utbetalt i lønn.

Det ER utrolig frustrerende at vi er nødt til å salte ned penger i utenlandske verdipapirer av høyst usikker langsiktig verdi, i stedet på å kunne bruke dem på varige investeringer vi faktisk har bruk for.

Tenk for eksempel på kollektivtransporten i Oslo! Man har investert og bygget og reparart, men tunnelsystemer har nådd et metningspunkt. Hvis vi skal klare å ta unna den ventede befolkningsveksten uten å få et biltrafikkhelvede, så MÅ vi begynne NÅ og investere ca. 10 milliarder (grovt anslag) på å bygge ut et omfattende og nytt t-banenett under byen. Dette er noe vi egentlig "må" gjøre, samfunnskostnadene og miljøkostadene ved å ikke gjøre det er enorme, men det er ikke kapasitet til å gjøre det innenfor våre selvpålagte rammer.

Eller midtdelere langs veiene. Et tiltak som er besluttet gjennomført, man vet det redder liv, men det vil ta årevis pga. at man ikke har kapasitet til å få det gjort.

Det er selvfølgelig mange grunner til at man ikke skal gjennomføre Hagens forslag, som arbeidsmiljøloven (men den er det mange som misliker intenst allerede, og dermed bare vil foreslå å endre slik at det går), konkurranseregler i EØS, at Norge slett ikke er en isolert økonomi, at et slikt prosjekt uansett vil kreve store engineeringressurser og planressurser fra Norge og fra norsk byråkrati, osv., og ikke minst det ekstremt uheldige i å lage "arbeidsleirgetthoer" der folk kommer hit, jobber og lever her, men eksisterer i et samfunn på siden av vårt. Som i Kuwait eller Dubai. Men den siste der er nok litt for kronglete å argumentere.

Så det er ingen grunn til å synes synd på siv Jensen.

Gammel 25-08-11, 03:29   #24
Sir Limpalot
Det kan alltid bli verre.

Sir Limpalot sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Akershus
Sir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smart
Standard

jeg synes ikke synd på Siv Jensen, jeg synes tvert imot det er flott at Carl I. ikke har gått av med pensjon og har blitt enda en løs kanon for FrP!
Carl I. blir av mange oppfattet SOM FrP og jeg ser ikke problemet med at den mannen driter seg loddrett ut i media, jeg heier på ham!

Sir Limpalot er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-11, 09:41   #25
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Limpalot, her.

jeg synes ikke synd på Siv Jensen, jeg synes tvert imot det er flott at Carl I. ikke har gått av med pensjon og har blitt enda en løs kanon for FrP!
Carl I. blir av mange oppfattet SOM FrP og jeg ser ikke problemet med at den mannen driter seg loddrett ut i media, jeg heier på ham!

Han drar stemmer som bare rakkern. De som syns han driter seg ut er de som uansett ikke stemmer på ham.

Gammel 25-08-11, 09:52   #26
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Frp fortjener Hagen. Enda godt at noen kan vise deres sanne ansikt. Han er jo litt underholdende da, den tullebukken.

Gammel 25-08-11, 10:22   #27
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg tror også dessverre at Frp på sikt faktisk trekker stemmer på slike horrible uttalelser. Som noen sier lenger oppe i tråden, er det vel først og fremst motstanderne som oppfatter ham som en klovn og bajas som (sannsynligvis) viser tegn på begynnende demens. For dem som allerede er sympatisører, kan nok forslaget fremstå som fornuftig.

Frp har hele tiden frontet enkle og tilsynelatende fungerende løsninger på komplekse problemstillinger, pakket inn i en sånn retorikk at mange nok vil bite på. Da hjelper det lite at politikken og forslagene ikke holder vann når de blir utsatt for mer dyptgående analyse, for de har jo allerede fanget "folket". Nå vet jeg ikke om jeg husker riktig, men det var vel enten Carl I. Hagen eller Per Sandberg som uttalte at akademikere, som stort sett ikke stemmer Frp, ikke gjør det fordi de IKKE vet bedre?

Gammel 25-08-11, 12:01   #28
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Oh, hildrande du. Men selvfølgelig trekker det stemmer.

Snart begynner vel kultursektoren å stemme FrP også. :traumatisert:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-11, 12:14   #29
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Vi har en pasient som tror h*n kan trykke på en knapp og starte 3. verdenskrig, ofte må hn *stå opp om nettene fordi Saddam Hussein, Adolf Hitler og Carl I. Hagen sitter i sofaen hans/hennes og kommanderer h*n ... Så der fikk jammen sistnevnte passet sitt påskrevet han også ja!!!

Gammel 26-08-11, 15:45   #30
vestlandsfanden
Superaktiv

Medlem siden: Aug 2010
vestlandsfanden er populærvestlandsfanden er populærvestlandsfanden er populær
Standard

Atter en gang: det som forundrer meg er ikke at flere slike utspill kommer (og Carl er slett ikke alene);

men at Høyre, og ihvertfall Krf og Venstre, vil fortsette å inngå forpliktende samarbeid med Frp. Forstå det den som kan.

vestlandsfanden er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:39.