Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Om du fikk velge bort mann og/eller barn ...

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-08-11, 20:36   #21
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om du fikk velge bort mann og/eller barn ...

Jeg er ikke så veldig fornøyd med utdannelsen, og skulle ønske jeg visste bedre og alt det der i min ungdom, men mann og barn er jeg veldig fornøyd med!

Gammel 27-08-11, 20:36   #22
GeekyGirrrl
Nærmer seg

GeekyGirrrl sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 247
GeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg hadde ikke valgt bort mannen, eller barna, men skulle ønske jeg hadde hatt guts nok til å starte på medisinstudiet, det er der interessen ligger...

Gammel 27-08-11, 20:42   #23
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hadde jeg valgt på nytt hadde jeg valgt bort mann og barn. Og jeg hadde valgt å ta meg en utdanning som jeg skulle fullført. Deretter ville jeg flyttet hit og dit og jobbet forskjellige steder alt etter som hva jeg tenkte var morsomt der og da. Kanskje hadde jeg ønsket meg barn senere, men egentlig tror jeg ikke det. Ikke hvis jeg hadde en kjæreste som heller ikke ønsket seg barn.

Men når jeg først har dem ville jeg jo ikke vært dem foruten nå.

Jeg hadde forøvrig ikke min lykkeligste periode i 20-årene. Jeg har det mye bedre jo eldre jeg blir. Jeg liker meg selv bedre og jeg er tryggere på hvem jeg er.

Gammel 27-08-11, 20:46   #24
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis ting fortsetter som det er så har jeg stor tro på at 40-årene blir enda bedre. (Snart 40 år)

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-11, 20:47   #25
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde valgt å få barn om igjen. Og ikke noe senere enn jeg gjorde heller. Men jeg er veldig usikker på om det var riktig å etablere meg i Oslo. Jeg lurer litt på om det hadde gitt større livskvalitet å bo nærmere foreldrene og søsknene mine.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-11, 20:55   #26
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er litt som Kirsebær. Jeg skulle ønske jeg hørte litt på meg selv og hva jeg selv innerst inne ville da jeg var tjue og deromkring, og ikke på hva jeg trodde jeg ville - bare for å være som alle andre. Eller hva det nå var jeg var.
Men i det minste var jeg ærlig med meg selv noen år senere, og overlot barn til mann og seilte min egen sjø i noen år.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-11, 20:58   #27
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg er veldig fornøyd med mannen, og nå er ungene mer selvgående, og jeg har det kanonbra.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-11, 20:59   #28
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Det jeg "angrer" på er at jeg ikke byttet jobb på et tidligere tidspunkt.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-11, 21:00   #29
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Hvis jeg måtte velge ett liv som barnløs eller uten mann hadde det blitt som barnløs. Men jeg er veldig glad for at jeg kan ha begge deler.

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-11, 21:01   #30
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Hadde jeg valgt på nytt hadde jeg valgt bort mann og barn. Og jeg hadde valgt å ta meg en utdanning som jeg skulle fullført. Deretter ville jeg flyttet hit og dit og jobbet forskjellige steder alt etter som hva jeg tenkte var morsomt der og da. Kanskje hadde jeg ønsket meg barn senere, men egentlig tror jeg ikke det. Ikke hvis jeg hadde en kjæreste som heller ikke ønsket seg barn.

Men når jeg først har dem ville jeg jo ikke vært dem foruten nå.

Jeg hadde forøvrig ikke min lykkeligste periode i 20-årene. Jeg har det mye bedre jo eldre jeg blir. Jeg liker meg selv bedre og jeg er tryggere på hvem jeg er.

Det er vel litt sånn jeg også tenker. Jeg fulførte en utdanning da, men om jeg skulle valgt på nytt så skulle jeg studert noe annet og kanskje tatt meg et år fri fra studier etter videregående.

"Problemet" er jo at om jeg kunne valgt på nytt, så hadde jeg jo ikke visst det jeg vet i dag, og dermed hadde jeg vel endt opp med de samme valgene.

Gammel 27-08-11, 21:04   #31
Lilith
Hulder

Lilith sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Lilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg ville ikke ha valgt bort noe, jeg føler ikke egentlig at jeg har valgt feil, selv om jeg gjerne ville ha unngått å velge en mann som ikke klarte å stå ved min side. Men vakre gode barn hjalp han nå meg med å lage før han stakk, så da er det ikke så farlig med resten

-02
-06
Lilith er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-11, 21:04   #32
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 266
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Når jeg vet hvor fine de alle er, kan jeg umulig velge å ikke hatt dem.

Men skulle jeg velge på nytt, ville jeg ha holdt igjen på barneproduksjonen og utsatt det noen år.
(ja, jeg skjønner at det ikke ville ha blitt de samme barna, men.. ehm, vanskelig problemstilling)

Gammel 27-08-11, 21:06   #33
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Om du fikk velge bort mann og/eller barn...

Jeg skulle beholdt mannen, men ventet minst 5 år med å få barn, reist en masse og jobbet et år eller to i utlandet.

Gammel 27-08-11, 21:09   #34
Babe
Palliasjonsnurse

Babe sin avatar

Hvor: Akershus
Babe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt likt
Standard

Om jeg kunne skru tiden tilbake så hadde jeg gjort det ja. Jeg elsker barna mine - men jeg har fått dem med menn jeg har valgt helt feil. Jeg ville skrudd tiden tilbake til før jeg møtte eksmannen min (og hadde jeg ikke valgt ham, så hadde jeg heller ikke møtt eks-samboern). Så ville jeg tatt utdannelsen min mye tidligere (og sikkert møtt kjæresten tidligere også).

Det dumme er jo at man ikke kunne tatt med seg erfaringen man har nå tilbake om man fikk skrudd tiden tilbake.

Gammel 27-08-11, 21:09   #35
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg ville ikke valgt bort en eneste dag av livet mitt, selv ikke de kjipe. Og jeg ville aldri valgt bort mann eller barn. Det har ikke vært en dans på roser, men det har vært et rikt liv.

Svar med sitat
Gammel 27-08-11, 21:09   #36
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-11, 21:17   #37
Xian
Tvåtusentalssuffragett

Xian sin avatar

Hvor: Oslo
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Jeg skulle ønske at vi hadde fått barn tidligere, og flere barn. Traff mannen da jeg var midt i 20 årene, og er veldig fornøyd med det. Jeg ser tilbake på mange morsomme år som voksen og uetablert - og 14 år med min kjære. De drøyt tre årene etter at vi fikk barn har vært enda mye mer preget av lykke enn de foregående. Jeg har hatt lyst på barn så lenge jeg kan huske, og i årene som ufrivillig barnløs var det min store skrekk at jeg ikke skulle oppleve å bli mamma. Tiden etter at vi fikk Ullungen er utvilsomt den lykkeligste i mitt liv, og jeg tenker ofte at det er utrolig at mine forventninger til å få barn - som var høye! - faktisk kunne overgås.

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-11, 21:31   #38
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde ikke valgt anderledes. Jeg rakk å gjøre veldig mye spennende før jeg etablerte meg og før jeg fikk barn. Jeg ble forelsket i mannen min ved første blikk, og kan ikke forestille meg et liv uten ham og sønnen vår.

Jeg burde nok valgt litt anderledes med tanke på karriere og utdannelse, men på den andre siden ville jeg da ikke ha opplevd alt det spennende jeg har gjort, og kanskje jeg da hadde følt at jeg burde ha valgt anderledes. Om noen forsto den.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-11, 21:31   #39
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om du fikk velge bort mann og/eller barn...

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Jeg er ekstremt glad i barna mine og gjør virkelig mye for at de skal være trygge og glade og ha en god barndom.

Men jeg synes det koster mye. Det er bare fordi jeg er så glad i dem at jeg gidder alt det her. Jeg hadde et mer tilfredstillende og interessant liv før jeg fikk dem. Ikke at det er noe synd på meg, det går jo over, det er jo sånn noen år mens de er små. Men jeg må si jeg gleder meg til at de blir eldre og litt mer selvgående altså.

Mannen min ville jeg ha beholdt, han steller seg stort sett selv.

Jeg kunne lett levd et barnløst liv, så fremt jeg fikk velge det selv selvsagt.

Gammel 27-08-11, 21:35   #40
Morella
Superbasinella

Morella sin avatar

Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg ville ikke valgt på noen annen måte. Men mtp at vi var ufrivillig barnløs en stund ville jeg startet prøvingen tidligere. Selvsagt med det samme utfallet som vi har i dag.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:45.