|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#22 |
|
A friend with benefits
|
Sv: Kjære Sandra - er dette normalt?
Jeg er også slik. Det kan være litt plagsomt enkelte ganger, jeg har virkelig annet å fylle hodet mitt med.
|
|
|
#23 |
|
trøtt
|
Sv: Kjære Sandra - er dette normalt?Jeg kan ofte huske hva jeg spiste og hva jeg hadde på meg og sånt fra sånne kvelder som du beskriver. Gjerne hvem jeg satt ved siden av også. Men spør du meg om en film jeg så i forrige uke må jeg melde pass, gitt. :teflonhjerne:
|
|
|
#24 |
|
Superbasinella
|
Sv: Kjære Sandra - er dette normalt?Jeg husker nesten altfor godt. Om jeg og en venninne går en tur og skravler kan jeg "gå" samme turen oppe i hodet mitt å huske hva vi snakket om på de forskjellige plassene. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kjære Sandra - er dette normalt?Jeg husker godt. At ting har skjedd, hvor det var, hvem som var der osv osv Kort sagt opplever jeg at jeg som regel husker bedre enn andre, hvis man begynner å snakke om ting som har skjedd. |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kjære Sandra - er dette normalt?Jeg er også en sånn irriterende superhusker.
|
|
|
|
#27 |
|
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Sånn gjør jeg også!
|
|
|
|
#28 |
|
Er frisk!
|
Sv: Kjære Sandra - er dette normalt?Husker ikke bilder omtrent, er helt elendig visuelt. Men tall, bursdager, klokkeslett og navn sitter spikret.
|
|
|
|
#29 |
|
Kakemonster
|
Der er jeg også. En annen variant er at om jeg passerer et eller annet sted jeg en gang har stått og snakket med noen, så kommer jeg på det akkurat da, og går gjennom hele greia på nytt. Det er egentlig kjempeirriterende, for det tar plassen til alt det jeg faktisk trenger å huske!
|
|
|
|
#30 |
|
nju nja njo
|
|
|
|
#31 |
|
Fola Blakken
|
Sv: Kjære Sandra - er dette normalt?Jeg ville husket mye av det vi pratet om, hvor vi var og hva vi spiste og litt hvordan du og omgivelsene så ut. Jeg husker ganske godt, men har en merkelig svak hukommelse for farger.
|
|
|
|
#32 |
|
stoffavhengig
Medlem siden: Mar 2009
Sv: Kjære Sandra - er dette normalt?Jeg hadde sikkert husket hva jeg og vedkommende hadde på oss, og hva folk rundt oss hadde på seg. Jeg husker unødvendig mye...
|
|
|
#33 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Kjære Sandra - er dette normalt?Jeg husker som regel ned til hver minste detalj. Venninnen min husker i beste fall at hun var der.
|
|
|
|
#34 |
|
En Som Trener
|
Det er ganske flaut å være den som ikke husker slike hyggelige kvelder ja. Men det betyr ikke at det ikke var hyggelig der og da, men kanskje at jeg ofte har det så hyggelig at jeg ikke klarer å skille anledningene.
Nei, det må man vel ikke eller? :har stusset skikkelig over noen venneforespørsler på FB:
Jeg har jobbet med ei som var ekstrem på slikt og det er ganske pyton til tider. Det må da vel for f... være lov å forandre mening og ikke måtte stå skolerett for alt man har sagt tidligere!? (Ja, hun var ganske ufordragelig når hun kommenterte ting)
Jeg kan mange telefonnumre hjem til skolevenninners foreldre, samt deres bursdager og navn på tidligere pasienter ja. Unyttig info det også!
Jeg klarer ikke engangn å huske hva folk hadde på seg om noen spør rett etter at de har gått ut av rommet jeg, og blir like imponert når noen oppdager at jeg har nye klær eller veske el.l. Eller ikke så imponert som flau kanskje, for da begynner jeg å tenke at jeg kanskje har brukt det samme antrekket hver gang vi har møttes i det siste.
|
|
|
#35 |
|
awesom
|
Sv: Kjære Sandra - er dette normalt?Jeg har klisterhjerne for uvesentligheter. Jeg blogget faktiskt om det for et par år siden.
|
|
|
#36 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Kjære Sandra - er dette normalt?Jeg har dårlig hukommelse, og det er helt usannsynlig for meg å huske hva jeg har spist på ulike steder. Jeg kan huske hva vi har snakket om hvis det var bemerkelsesverdig på en eller annen måte (gjorde meg sint/glad/lei meg/veldig overrasket o.l) ellers er det dårlig med det også. Jeg er elendig på å huske veier, selv om jeg har gått dem flere ganger. Det handler om at jeg ikke konsentrerer meg, tror jeg, går ofte i min egen verden. Elendig på ansikter og navn også (praktisk med tanke på jobben min |
|
|
|
|
|
#37 |
|
Live and let live
|
Sv: Kjære Sandra - er dette normalt?Jeg kan huske hvor vi har vært, hvordan det ser ut der, deler av hva vi snakket om, hva jeg hadde på meg, og hva jeg spiste. Jeg kan dog ikke få meg til å huske nye ansikter før jeg har sett dem mange ganger, eller i ettertid gjengi hvilken dialekt eller språk noen jeg har snakket med har. (Det gikk sikkert et år før det gikk opp for meg at legen min snakket dansk feks, og det var først når noen gjorde meg oppmerksom på det. )
|
|
|
#38 |
|
Like blid
Medlem siden: Jun 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kjære Sandra - er dette normalt?Jeg hadde husket minimalt om plassen vi spiste, mat, farger på klær osv. Men datoen, klokkeslett og ev. andre tallsystem villa ha vært spikret. |
|
|
|
|
|
#39 |
|
kissable
Medlem siden: Feb 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg er også sånn. Plagsomt og litt flaut.
|
|
|
#40 |
|
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Sv: Kjære Sandra - er dette normalt?Jeg er en som like gjerne ikke engang husker at vi har vært ute å spist en hyggelig middag. Ikke fordi det ikke var hyggelig, men bare fordi. Jeg vet ikke.
|
![]() |
|
|