|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#101 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Forventninger til politiske ledereJeg så et intervju med en gutt som hadde vært inne på en av doene i ett av hovedbyggene. Han hadde vært der med flere, ABB hadde vært inne på toalettrommet og skutt en stakkars rett utenfor døra de var innenfor. De hadde bare vært musestille, livredde og tisset i buksa fordi de ikke turte å lage en lyd. Han fortalte at han tidligere når han feks hadde sett på filmer om noe liknende hadde tenkt at han skulle hjelpe til og kjempe til siste slutt. Han reagerte helt motsatt når han kom i situasjonen. Det eneste han tenkte på var å redde seg selv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
maler
|
![]() Sv: Forventninger til politiske ledereVi snakker om bruddstykker av en forklaring gitt av et menneske i sjokk. "Ikke noe spesielt" kan fint henspeile på "ikke sett snurten av gjerningsmannen".
![]() |
#103 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Forventninger til politiske ledereJa, vi er tydeligvis uenige på det punktet. Og igjen, det er du som snakker om helter her. Ikke jeg. Jeg snakker om å ta og vise ansvar.
![]() |
#104 |
maler
|
![]() Sv: Forventninger til politiske ledere
Jeg er uenig med deg i hva det vil si å ta ansvar i en sånn kaossituasjon tror jeg. Jeg mener nemlig det kan være komplett uansvarlig å løpe inn igjen.
![]() |
#105 |
Ser lyst på livet
|
![]() Sv: Forventninger til politiske ledereSpeideren har blitt nevnt, og jeg drar inn et eksempel derifra. |
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
Multitaskingmaniac
|
Skremmern, jeg skjønner ikke hva du er ute etter her. Du er opptatt av at det kunne vært kinaputter og en dårlig spøk. Men la oss holde oss til fakta, det var en gal mann som gikk rundt og skjøt ungdommer. Du henger deg jo helt opp i hvert minst ord som ble sagt ev EP. Det kan være mange grunner til at det ikke ble nevnt at de faktisk så noen døde på den første pressekonferansen. I respekt for de døde kanskje? Jeg synes ikke det er en viktig opplysning i første møte med pressen.
![]() |
#107 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Forventninger til politiske ledereEtter som jeg husker så ville ikke EP snakke noe særlig om detaljer fra Utøya den første tiden? |
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Tittel og tittel....
|
![]() |
#109 |
Ringskrømt
|
Jeg tror ikke situasjonen var "kaos" for ham og de andre på kaia på det tidspunktet. Og det jeg stiller spørsmålstegn ved, er denne båten. Om en leder bør forlate stedet med eneste båten uten å vite noe om situasjonen. Jeg er ikke opphengt i kinaputter, men hadde skuddene vist seg å være det, ville debatter som denne vært helt okei for de aller fleste.
![]() |
#110 |
Tittel og tittel....
|
Sånn som jeg har oppfattet det, så følte han det rimelig kaotisk, men så fint at du vet bedre
![]() |
#111 |
Multitaskingmaniac
|
![]() |
#112 |
maler
|
![]() Sv: Forventninger til politiske ledereJeg synes faktisk debatten er helt grei slik den foregår i denne tråden, og er han et lederemne så tåler han den.
![]() |
#113 |
Det kan alltid bli verre.
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja, men du snakker om å ta og vise ansvar i en livstruende situasjon! |
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Forventninger til politiske ledereJeg tror ikke engang Skremmern hadde gjort noe annet enn det Eskil gjorde! Veldig enig med Katta og Sir Limpalot og mange flere her. |
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
villende
|
Man skal være litt forsiktig med å bruke ordet "helter" om alle som var på Utøya. Man skal anerkjenne det grusomme de opplevde, men ikke opphøye alle til en status flere ikke vil kjenne seg igjen i. Det er bare å legge en ekstra stein på den børen de allerede bærer. Jeg mener at det er de som var på øya som må få utpeke sine egne helter, ikke alle vi som ikke var der. |
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
Hvorfor tror du ikke det var kaos? Så vidt jeg vet var skipperen på den skuta mannen til Monica Bøsei som ble skutt rett foran øynene hans. Datteren var også der og så at moren ble skutt. Han fikk med seg datteren ombord i båten, og noen flere, deriblant Eskil. Og så dro de. Selvfølgelig var det kaos. |
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
![]() Sv: Forventninger til politiske ledereOg så blir jeg så provosert av dette kinaputt-snakket. Ingen trodde at det var snakk om kinaputter da de forlot Utøya i den båten - på det tidspunktet visste de at det var noe helt annet! |
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
Ringskrømt
|
Ja, jeg gjør det, og det er her jeg snakker om lederskap, og hvorvidt man innehar de egenskapene og kvalitetene som gjør en til en god leder.
![]() |
#119 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Forventninger til politiske ledereJeg kan ikke se sammenhengen mellom forskjellige situasjoner hvor man trenger forskjellige lederegenskaper. Stoltenberg har gjort en fantastisk jobb i denne situasjonen, man kan trekke konklusjonen at han gjør en god jobb i akkurat denne situasjonen. Man vet ikke hvordan han hadde reagert på Utøya, for det er en helt annen situasjon.
![]() |
#120 |
Tittel og tittel....
|
Helt enig, og veldig enig i det siste du skriver!
![]() |
|
|