|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Audacious
|
![]() Sv: Tog med baby - erfaringer?Jeg ville ha tatt dagtog. Fordi du ikke vet hvordan jenta reagerer på nattog, og alt er så mye svartere om natta når du er redd for å forstyrre andre med babygråt, er trøtt sjøl osv. Men, oktober - dersom det er i forbindelse med høstferien enten i Oslo eller Bergen kan det være mye bråk i familiekupéene, det er noe dritt med babyer som skal sove. Så tenk på det ifht. avreisedatoer hvis du har noe fleksibilitet der.
![]() |
#22 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() |
![]() Sv: Tog med baby - erfaringer?Min erfaring er at baby og tog er easy-peasy. Mindre stress enn fly hvis du skal oslo-bergen |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Kom ut av tellinga.
|
![]() Sv: Tog med baby - erfaringer?Det er ulike vognsett, bare så det er sagt. Den nyeste familiekupeen har et lite lekerom foran der man ikke kan gjøre stort annet enn å se på film. Der er vognplassene bakerst i vogna, dvs at man sitter med ryggen til når barnet sover.
![]() |
#24 |
har tatt seg sammen
|
![]() Sv: Tog med baby - erfaringer?Jeg satt i familievogn med lillebror da han var 5 el 6 måneder. Vi hadde plass til vogn og koste oss fint. Det var også andre i samme situasjon i nærheten som kunne se etter babyen dersom jeg måtte på do.
![]() |
#25 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Tog med baby - erfaringer?Joda, jeg og barna har reist flere ganger med tog Oslo/Trondheim. Ofte NSB Minipris til 199,- Det er helt greit så lenge toget går når og dit det skal. Blir det nødløsninger er du virkelig på egenhånd med barn, bagasje og ansvar for sikring av barn på nødløsninger.
![]() |
#26 |
Kom ut av tellinga.
|
![]() Sv: Tog med baby - erfaringer?Du får nok ikke erstatning etter pinsen. Force majeure. Så lenge det ikke er NSB sin feil, så har man ikke krav på erstatning. De smelte jo faktisk inn busser (etterhvert). Jeg skulle også ta toget den aller første flomdagen. Etter noen timer kom det en buss som jeg greide å klemme meg inn på.
![]() |
#27 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Tog med baby - erfaringer?
Det er irriterende at de lover reisende refusjon muntlig samme dag.
![]() |
#28 |
Kom ut av tellinga.
|
![]() Sv: Tog med baby - erfaringer?Vi fikk beskjed om at det ikke ble refusjon pga nevnte. Så da har de nok gitt ut ulike beskjeder etter hva de følte for der og da.
![]() |
#29 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Tønsberg
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Tog med baby - erfaringer?Tok dagtog til Gøteborg da minste var knappe 7 uker. Gikk strålende! Pga den deilige ruggingen sov hun hele veien
![]() |
#30 |
VeloppDragen
|
![]() Sv: Tog med baby - erfaringer?Jeg tok dagtog Oslo-Trondheim med Bonus da han var 14 uker. Det var helt supert. Han sov og jeg leste.
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
På (opp?)tur
|
![]() Sv: Tog med baby - erfaringer?Ville ikke vært redd for dagtog. Bestill plass der du kan sitte ved siden av vognen. Ikke vent for lenge, det er få plasser. Stellebord på doen. Null problem.
![]() |
#32 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Tog med baby - erfaringer?Dagtog til Gøteborg skal vi ta i løpet av høsten, det er ikke noe problem overhodet - det er snakk om fire timer. Bergen er litt lenger, men jeg tror ikke det hadde vært noe problem det heller. Blir nok mest et spørsmål om logistikk og hva som er mest praktisk i dette tilfellet. Jeg tror det er høstferie i Oslo den uken (første i oktober), så full familiekupé er et tema.
![]() |
#33 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Tog med baby - erfaringer?Jeg hadde tatt dagtog, særlig om jeg hadde med vogn og bilsete, for det er ikke akkurat så veldig god plass til denslags i sovekupeene.
![]() |
|
|