Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Tog med baby - erfaringer?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-08-11, 05:07   #21
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tog med baby - erfaringer?

Jeg ville ha tatt dagtog. Fordi du ikke vet hvordan jenta reagerer på nattog, og alt er så mye svartere om natta når du er redd for å forstyrre andre med babygråt, er trøtt sjøl osv. Men, oktober - dersom det er i forbindelse med høstferien enten i Oslo eller Bergen kan det være mye bråk i familiekupéene, det er noe dritt med babyer som skal sove. Så tenk på det ifht. avreisedatoer hvis du har noe fleksibilitet der.

Gammel 30-08-11, 07:48   #22
teamor
Superduperaktiv

teamor sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
teamor er litt kulteamor er litt kul
Standard

Min erfaring er at baby og tog er easy-peasy. Mindre stress enn fly hvis du skal oslo-bergen

teamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-11, 09:25   #23
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Det er ulike vognsett, bare så det er sagt. Den nyeste familiekupeen har et lite lekerom foran der man ikke kan gjøre stort annet enn å se på film. Der er vognplassene bakerst i vogna, dvs at man sitter med ryggen til når barnet sover.

Den eldre familiekupeen har det lekerommet med klatrestativ. Det er ikke skjermet fra resten av kupeen, så det er mye bråk om toget er fullt. Men barnevognplassene er egne kupeer. To stk, også en til rullestol (tror jeg - mulig det er to totalt).

Her er en oversikt over når de ulike togsettene kjører: http://home.no/toget/

Gammel 30-08-11, 09:32   #24
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Jeg satt i familievogn med lillebror da han var 5 el 6 måneder. Vi hadde plass til vogn og koste oss fint. Det var også andre i samme situasjon i nærheten som kunne se etter babyen dersom jeg måtte på do.

Har også fløyet alene med både ett og to små barn, det er også helt greit.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-11, 09:36   #25
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Joda, jeg og barna har reist flere ganger med tog Oslo/Trondheim. Ofte NSB Minipris til 199,- Det er helt greit så lenge toget går når og dit det skal. Blir det nødløsninger er du virkelig på egenhånd med barn, bagasje og ansvar for sikring av barn på nødløsninger.

Jeg er litt preget av å ha reist med NSB i pinsen, flom. I fjor sommer kunne ikke toget kjøre fortere enn 80 km timen pga teknisk feil på bremsene. Mange reisende rakk ikke korresponderende tog, og måtte i busser og minibusser. Sist vinter satt passasjerer fast i flere timer på Otta i -30, uten strøm. Ikke får jeg svar på erstatning etter pinsen heller.

Jeg synes nå det er best å fly, tar tog til og fra flyplass. Men det er et styr å pakke vogn og bilstol. Reiste med fly når det var bare meg og eldste. For dobbelvogn og to småbarn ble for mye alene.

Gammel 30-08-11, 10:00   #26
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Du får nok ikke erstatning etter pinsen. Force majeure. Så lenge det ikke er NSB sin feil, så har man ikke krav på erstatning. De smelte jo faktisk inn busser (etterhvert). Jeg skulle også ta toget den aller første flomdagen. Etter noen timer kom det en buss som jeg greide å klemme meg inn på.

I sommer sto vi uten strøm rett etter Dovre stasjon i +25 i over tre timer. Ingen høydare, det heller. De greide riktignok å få rygga oss tilbake etter to timer slik at vi fikk lufta oss.

Jeg tar gjerne tog, men jeg tar gjerne fly også. Hipp som happ nå som ungene er så store.

Gammel 30-08-11, 10:45   #27
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av jolie, her.

Du får nok ikke erstatning etter pinsen. Force majeure. Så lenge det ikke er NSB sin feil, så har man ikke krav på erstatning. De smelte jo faktisk inn busser (etterhvert). Jeg skulle også ta toget den aller første flomdagen. Etter noen timer kom det en buss som jeg greide å klemme meg inn på.

Det er irriterende at de lover reisende refusjon muntlig samme dag. .
Jeg var alene med to barn og takket nei til buss fra Hamar etter 11 timer på reise og to slitne barn.

Gammel 30-08-11, 10:48   #28
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Standard

Vi fikk beskjed om at det ikke ble refusjon pga nevnte. Så da har de nok gitt ut ulike beskjeder etter hva de følte for der og da.

Gammel 30-08-11, 10:51   #29
Mariss
Superduperaktiv

Mariss sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Tønsberg
Mariss er litt kulMariss er litt kulMariss er litt kul
Standard

Tok dagtog til Gøteborg da minste var knappe 7 uker. Gikk strålende! Pga den deilige ruggingen sov hun hele veien Og det er sikkerhetsseler i barnevogn-vognen, slik at du kan spenne fast vognen. Kjøp plassbilletter på setene ved siden av så ser du/tar på barnevogna hele tiden!

Det kom noen uten barnevogn/barn inn å satte seg på setet ved siden av. Dem kasta konduktøren rett ut. Hi hi. Forbehold familier der ja. Kjmepebra. Satt å ammet i ro og fred. Null stress.

Gammel 30-08-11, 10:58   #30
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 811
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg tok dagtog Oslo-Trondheim med Bonus da han var 14 uker. Det var helt supert. Han sov og jeg leste.

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 30-08-11, 11:19   #31
United
På (opp?)tur

United sin avatar

Medlem siden: May 2009
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Ville ikke vært redd for dagtog. Bestill plass der du kan sitte ved siden av vognen. Ikke vent for lenge, det er få plasser. Stellebord på doen. Null problem.

Gammel 30-08-11, 11:20   #32
ingling
Bør lage seg en tittel selv

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Dagtog til Gøteborg skal vi ta i løpet av høsten, det er ikke noe problem overhodet - det er snakk om fire timer. Bergen er litt lenger, men jeg tror ikke det hadde vært noe problem det heller. Blir nok mest et spørsmål om logistikk og hva som er mest praktisk i dette tilfellet. Jeg tror det er høstferie i Oslo den uken (første i oktober), så full familiekupé er et tema.

Er det ikke sånn at bilstoler helst ikke skal sendes med fly? Vi har Prampack, men vet ikke om den er god nok i forhold til støt og annet som kan ødelegge setet.

Gammel 30-08-11, 12:30   #33
Fluke

Fluke sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde tatt dagtog, særlig om jeg hadde med vogn og bilsete, for det er ikke akkurat så veldig god plass til denslags i sovekupeene.
Vi tok dagtog Drammen - Stavanger da guttungen var 3 mnd og det gikk veldig greit.

Gammel 30-08-11, 12:48   #34
ingling

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Ja, nattogideen har jeg slått fra meg for lengst.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:56.