Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Gerd Liv Valla

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-03-07, 15:18   #241
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gerd Liv Valla

Opprinnelig lagt inn av Claire, her.

Her er rapporten i sin helhet.

http://www.bondelaget.no/bibliotek/r...0Rovdyr__2.doc

Gammel 13-03-07, 15:21   #242
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Angående lekkasjer til pressen: det syns jeg ikke er noe dramatisk i denne saken. Det var da ikke annet enn en konflikt, dette, ikke akkurat forretningshemmeligheter eller viktige ting for rikets sikkerhet.

I utgangspunktet syns jeg det var tåpelig at de forsøkte å hemmelighetsstemple rapporten. De burde ha visst at det økte pressens interesse for rapporten, og at den uansett ville nå mediene før eller senere.

Mediene betaler godt for "tips", og mange tipser gjerne. Det gir oss innsyn i sakene - og i DENNE saken syns jeg vi FORTJENER å vite hva som har foregått bak kulissene. LO er tross alt landets største arbeidstakerorganisasjon, og definitivt en av landets mektigste organisasjoner også. Så jo, dette bør helt klart være i offentlighetens lys.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-07, 19:45   #243
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jøsses. Nå ligger hele rapporten på nettavisen. Kan ikke se at den er offentliggjort andre steder?

Gammel 13-03-07, 19:56   #244
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Jøsses. Nå ligger hele rapporten på nettavisen. Kan ikke se at den er offentliggjort andre steder?

...og da fant jeg ut at jeg verken er engasjert eller nysgjerrig nok til å lese den rapporten

Gammel 13-03-07, 22:20   #245
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Angående lekkasjer til pressen: det syns jeg ikke er noe dramatisk i denne saken. Det var da ikke annet enn en konflikt, dette, ikke akkurat forretningshemmeligheter eller viktige ting for rikets sikkerhet.

I utgangspunktet syns jeg det var tåpelig at de forsøkte å hemmelighetsstemple rapporten. De burde ha visst at det økte pressens interesse for rapporten, og at den uansett ville nå mediene før eller senere.

Mediene betaler godt for "tips", og mange tipser gjerne. Det gir oss innsyn i sakene - og i DENNE saken syns jeg vi FORTJENER å vite hva som har foregått bak kulissene. LO er tross alt landets største arbeidstakerorganisasjon, og definitivt en av landets mektigste organisasjoner også. Så jo, dette bør helt klart være i offentlighetens lys.

Lekkasjene er ikke overraskende, selvsagt. Alle vet jo at inne organisasjonsliv og politikk så lekkes det over en lav sko. Derfor var det idiotisk å prøve å hemmeligholde den i første omgang.

Jeg syns likevel det er tankevekkende at folk som jobber i en tillitsorganisasjon er verdt så liten tillit...

(Angående lønnsoppgjør så ble det lekket over en lav sko der også før, den gang det virkelig var storm og baluba. De siste årene har jo lønnsoppgjørene vært mer solgangsbriser, og lekkasjer har vært både mindre interessante og mindre brukt)

Gammel 13-03-07, 22:25   #246
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

(Angående lønnsoppgjør så ble det lekket over en lav sko der også før, den gang det virkelig var storm og baluba. De siste årene har jo lønnsoppgjørene vært mer solgangsbriser, og lekkasjer har vært både mindre interessante og mindre brukt)

Okeida.

Sist redigert av Ru : 13-03-07 kl 22:55.
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-07, 22:52   #247
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kan man forresten skrive "det ble lekket"?? Det så jo helt corny ut!

Gammel 13-03-07, 22:55   #248
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Standard

Kan man forresten skrive "det ble lekket"?? Det så jo helt corny ut!

Du vet du får svar fra en dyslektiker nå?

Jeg tror man fint kan skrive det ja. Kanskje at det ble lekket ut ?
:usikker:

Gammel 13-03-07, 23:14   #249
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Den blinde leder den halte?

Gammel 13-03-07, 23:15   #250
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Standard

Den blinde leder den halte?

Sånn omtrentlig.

Gammel 14-03-07, 09:11   #251
bina
Ustabil

bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Lekkasjene er ikke overraskende, selvsagt. Alle vet jo at inne organisasjonsliv og politikk så lekkes det over en lav sko. Derfor var det idiotisk å prøve å hemmeligholde den i første omgang.

Jeg syns likevel det er tankevekkende at folk som jobber i en tillitsorganisasjon er verdt så liten tillit...

Jeg registrerer at det stadig er lekkasjer også fra politietterforskninger, og DET syns jeg er dramatisk og alvorlig. Men LO? Hvis jeg hadde sittet i LO, og fått tilgang på rapporten, ville jeg nesten følt det som en plikt å offentliggjøre den. Når landets største arbeidstakerorganisasjon, som kjemper for arbeidstakernes rettigheter, innad har en så vannvittig lederkultur, så syns jeg det er offentlighetens rett å vite.

Det skremmende i saken er jo at LO som altså er en arbeidstakerorganisasjon, og i teorien kjemper i mot "onde sjefer" som trakasserer arbeidstakere som blir gravide - innad er minst like ille selv. Det er ikke mye til organisasjon å ha i ryggen...

Gammel 14-03-07, 09:15   #252
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg registrerer at det stadig er lekkasjer også fra politietterforskninger, og DET syns jeg er dramatisk og alvorlig. Men LO? Hvis jeg hadde sittet i LO, og fått tilgang på rapporten, ville jeg nesten følt det som en plikt å offentliggjøre den. Når landets største arbeidstakerorganisasjon, som kjemper for arbeidstakernes rettigheter, innad har en så vannvittig lederkultur, så syns jeg det er offentlighetens rett å vite.

Det skremmende i saken er jo at LO som altså er en arbeidstakerorganisasjon, og i teorien kjemper i mot "onde sjefer" som trakasserer arbeidstakere som blir gravide - innad er minst like ille selv. Det er ikke mye til organisasjon å ha i ryggen...

Jeg er enig. I går på Standpunkt kunne man dessuten observere at fagforbundene krangler seg i mellom så busta fyker. Er det et resultat av splitt og hersk-metoden til Valla? Det var åpenbart at noen er tilhengere av Valla (Grini bl.a.), mens andre er sjeleglad for å bli kvitt henne (Østvold bl.a.).

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-07, 23:16   #253
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Signerer denne! Det er også skremmende å tenke på at dersom mediene ikke hadde tatt tak i denne saken, hadde mest sannsynlig Valla fortsatt sin lederstil i LO som før.

Go\jenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-07, 23:43   #254
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Standard

Hvis jeg hadde sittet i LO, og fått tilgang på rapporten, ville jeg nesten følt det som en plikt å offentliggjøre den.

Rapporten er ikke "offentligjort" innenfor LO-systemet, men likevel finnes den nå på nett ...

Jeg så forøvrig bare med et halvt øye på Standpunkt, men synes det var ganske festlig å se det jeg så. Enkelte uttalte seg veldig diplomatisk, og andre tok helt av.

Jeg håper hele saken roer seg ned etterhvert, og at LO kan ta fatt på det de må, både internt og eksternt.
Vi trenger LO.

Gammel 14-03-07, 23:44   #255
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Go\jenta, her.

Signerer denne! Det er også skremmende å tenke på at dersom mediene ikke hadde tatt tak i denne saken, hadde mest sannsynlig Valla fortsatt sin lederstil i LO som før.

Kanskje, kanskje ikke.
Hadde ikke det blitt en mediesak, hadde det kanskje blitt en arbeidsrettsak - hvilket ville vært mer rettferdig for alle parter, og et mye bedre sted å ta en slik sak.

Gammel 15-03-07, 08:30   #256
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Kanskje, kanskje ikke.
Hadde ikke det blitt en mediesak, hadde det kanskje blitt en arbeidsrettsak - hvilket ville vært mer rettferdig for alle parter, og et mye bedre sted å ta en slik sak.

Det var jo LO selv som ville ha en granskningsgruppe innad i gruppen. Granskningsgruppen fant jo, og bekreftet bare det VG hadde skrevet om i ukesvis.

Jeg vil si at det er Valla ene og alene som kunne ha forandret på utfallet av denne saken. Hun håndterte den helt feil, og viste seg som den lederen hun var.Første gang hun ble konfrontert med behandlingen av Yssen, gikk hun ut og benektet det hele. Neste gang hun uttalte seg, sa hun at dersom noen følte seg såret av måten hun hadde oppført seg på......osv... Valla falt for eget grep og håndtering av saken.

Så vidt jeg har skjønt nå i ettertid, er så og si alle i LO, (- både på venstresiden og høyresiden i LO) enige i at hun måtte gå utifra det som kom fram.

Mener du at det ikke var rettferdig overfor Valla at granskningskomiteen gransket saken, og la den fram?

Valla hadde jo sjansen til å rydde opp lenge før de kom inn i bildet.

Gammel 15-03-07, 10:01   #257
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg må si at jeg har fått et litt mer positivt syn på den tapende parten og mindre positivt syn på den "vinnende" parten etter å ha lest en del av rapporten. :åpplyser:

annemede er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-03-07, 10:36   #258
bina
Ustabil

Standard

Enig. LO følte seg presset til å igjangsette gransking. Uten mediene ville Yssen aldri ha kommet til ordet, og Valla ville fortsatt som leder for landets største arbeidstakerorganisasjon. Mediene har makt, og sånn skal det være, mener jeg.

Gammel 15-03-07, 10:43   #259
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Jeg må si at jeg har fått et litt mer positivt syn på den tapende parten og mindre positivt syn på den "vinnende" parten etter å ha lest en del av rapporten. :åpplyser:

Kan du utdype dette?

Granskningsgruppen konkluderte tross alt med knusende kritikk av Vallas lederstil...!

Gammel 15-03-07, 10:50   #260
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Kan du utdype dette?

Granskningsgruppen konkluderte tross alt med knusende kritikk av Vallas lederstil...!

Ja, men det kom også frem at det var faktafeil i oppsigelsesbrevet som Yssen sendte til VG. Ang disse styrevervene.

annemede er aktiv nå   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:47.