|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#241 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Gerd Liv Valla
![]() |
#242 |
Ustabil
|
![]() Sv: Gerd Liv VallaAngående lekkasjer til pressen: det syns jeg ikke er noe dramatisk i denne saken. Det var da ikke annet enn en konflikt, dette, ikke akkurat forretningshemmeligheter eller viktige ting for rikets sikkerhet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#244 |
Shake it out!
|
...og da fant jeg ut at jeg verken er engasjert eller nysgjerrig nok til å lese den rapporten
![]() |
#245 |
Yes, we can!!
|
Lekkasjene er ikke overraskende, selvsagt. Alle vet jo at inne organisasjonsliv og politikk så lekkes det over en lav sko. Derfor var det idiotisk å prøve å hemmeligholde den i første omgang.
![]() |
#246 |
Protonterapeut
|
Okeida.
“Though she be but little, she is fierce!” - Shakespeare Sist redigert av Ru : 13-03-07 kl 22:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#247 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Gerd Liv VallaKan man forresten skrive "det ble lekket"?? Det så jo helt corny ut!
![]() |
#248 |
Protonterapeut
|
Du vet du får svar fra en dyslektiker nå?
![]() |
#251 |
Ustabil
|
Jeg registrerer at det stadig er lekkasjer også fra politietterforskninger, og DET syns jeg er dramatisk og alvorlig. Men LO? Hvis jeg hadde sittet i LO, og fått tilgang på rapporten, ville jeg nesten følt det som en plikt å offentliggjøre den. Når landets største arbeidstakerorganisasjon, som kjemper for arbeidstakernes rettigheter, innad har en så vannvittig lederkultur, så syns jeg det er offentlighetens rett å vite. |
![]() |
![]() |
![]() |
#252 |
Sær og kresen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg er enig. I går på Standpunkt kunne man dessuten observere at fagforbundene krangler seg i mellom så busta fyker. Er det et resultat av splitt og hersk-metoden til Valla? Det var åpenbart at noen er tilhengere av Valla (Grini bl.a.), mens andre er sjeleglad for å bli kvitt henne (Østvold bl.a.).
![]() |
#253 |
Mellom barken og veden
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Signerer denne! Det er også skremmende å tenke på at dersom mediene ikke hadde tatt tak i denne saken, hadde mest sannsynlig Valla fortsatt sin lederstil i LO som før. |
![]() |
![]() |
![]() |
#254 |
Protonterapeut
|
Rapporten er ikke "offentligjort" innenfor LO-systemet, men likevel finnes den nå på nett ...
![]() |
#255 |
Protonterapeut
|
Kanskje, kanskje ikke.
![]() |
#256 |
Mellom barken og veden
Det var jo LO selv som ville ha en granskningsgruppe innad i gruppen. Granskningsgruppen fant jo, og bekreftet bare det VG hadde skrevet om i ukesvis. |
![]() |
![]() |
![]() |
#258 |
Ustabil
|
Enig. LO følte seg presset til å igjangsette gransking. Uten mediene ville Yssen aldri ha kommet til ordet, og Valla ville fortsatt som leder for landets største arbeidstakerorganisasjon. Mediene har makt, og sånn skal det være, mener jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#259 |
Mellom barken og veden
|
![]() |
![]() |
![]() |
#260 |
Ser lyst på livet
|
Ja, men det kom også frem at det var faktafeil i oppsigelsesbrevet som Yssen sendte til VG. Ang disse styrevervene. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|