|
Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Alle smoothie-frelsteGå på Rema og hent det nye Bendit-magasinet (gratis, står ofte ved fruktdisken), det er en stor smoothie-spesial denne gangen. MASSE deilige oppskrifter og informasjon om kjente og litt mer "fremmede" frukter. Jeg fikk definitivt vann i kjeften av flere av de smoothie-oppskriftene! |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Gnotten og andre smoothie-frelsteDet er jo ikke det spor surt med jordbær og sånt i. Og liker du is, sorbet? Da er det bare å kjøre på med masse frossen frukt og youghurt.
![]() |
#5 |
frakoblet
|
![]() Sv: Gnotten og andre smoothie-frelste
Det er sånn spykonsistens. Og når det lukter like surt som spy, da da fikser jeg det ikke. Jeg spiser heller ingrediensene hver for seg, og tygger sjæl.
![]() |
#6 |
|
![]() Sv: Gnotten og andre smoothie-frelsteSå morsomt at denne tråden kom nå. Jeg satt meg nemlig akkurat ned her, med en banan, vaniljeyoughurt og appelsinjuice-smoothie. Deilig!
![]() |
#7 |
Nymotens gammeldags
![]() Sv: Sitron og andre smoothie-frelsteSafran: har du prøvd med banan i? Evt. frossen banan? Da blir det jo søtt og kremete. Selv takler jeg ikke for søt smoothie, jeg må ha den litt syrlig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
frakoblet
|
![]() Sv: Sitron og andre smoothie-frelste
Banan gjør den søtere, men samtidig øker den spykonsistensen.
![]() |
#9 |
Nymotens gammeldags
![]() Sv: Sitron og andre smoothie-frelste"Spykonsistens". |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Mellom barken og veden
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Alle smoothie-frelsteNoen som kan anbefale en god smoothie-maskin? |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Alle smoothie-frelste
Jeg bruker bare stavmikseren, jeg syns det fungerer best. Jeg har også en smoothiemaskin med tut på, og den fungerer ikke i det hele tatt syns jeg. Jeg liker smoothiene tykke, men fruktkjøttet setter seg fast i tuten så ingenting kommer ut. Vel det er bare å ta av og helle ut øverst da. Men så er det rengjøringen, det er et herk å komme til inn under alle pakninger og greier for å få den ren. Så jeg holder meg til min kjære stavmikser, det er bare å kutte opp frukt, mikse litt, skylle mikser under springen - ferdig! |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Nymotens gammeldags
Ja jeg takler ikke de blenderne med krane på. Jeg har en blender uten krane, det er best. Jeg har prøvd med stavmikser men får det ikke skikkelig til. Jeg synes det blir helt feil konsistens, iallfall når det dreier seg om frossen frukt. Mulig jeg bare ikke er vandt med å bruke den til slikt, bruker den mest til guacamole og lignende. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Alle smoothie-frelsteTakk for tipset Iset.
![]() |
#15 |
Nymotens gammeldags
Hehe, da hadde du ikke taklet mine smoothies, som ofte inneholder diverse nøtter, kli og frø. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|