Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Alle smoothie-frelste

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-03-07, 10:24   #1
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Alle smoothie-frelste

Gå på Rema og hent det nye Bendit-magasinet (gratis, står ofte ved fruktdisken), det er en stor smoothie-spesial denne gangen. MASSE deilige oppskrifter og informasjon om kjente og litt mer "fremmede" frukter. Jeg fikk definitivt vann i kjeften av flere av de smoothie-oppskriftene!

Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-07, 10:24   #2
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gnotten og andre smoothie-frelste

Bah, Rema er langt unna.

Gammel 15-03-07, 10:34   #3
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg prøver og prøver å like smoothie. Men jeg klarer det ikke. For surt. Eller for ekkel konsistens.

Men barna liker det, da.

Gammel 15-03-07, 10:35   #4
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er jo ikke det spor surt med jordbær og sånt i. Og liker du is, sorbet? Da er det bare å kjøre på med masse frossen frukt og youghurt.

Gammel 15-03-07, 10:37   #5
safran
frakoblet

safran sin avatar

safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Det er jo ikke det spor surt med jordbær og sånt i. Og liker du is, sorbet? Da er det bare å kjøre på med masse frossen frukt og youghurt.

Det er sånn spykonsistens. Og når det lukter like surt som spy, da da fikser jeg det ikke. Jeg spiser heller ingrediensene hver for seg, og tygger sjæl.

Sorry for at jeg ødelegger tråden deres.

Gammel 15-03-07, 10:39   #6
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så morsomt at denne tråden kom nå. Jeg satt meg nemlig akkurat ned her, med en banan, vaniljeyoughurt og appelsinjuice-smoothie. Deilig!
Gleder meg til sommeren, og de norske jordbærene kommer!

Gammel 15-03-07, 10:56   #7
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sitron og andre smoothie-frelste

Safran: har du prøvd med banan i? Evt. frossen banan? Da blir det jo søtt og kremete. Selv takler jeg ikke for søt smoothie, jeg må ha den litt syrlig.

Gammel 15-03-07, 10:57   #8
safran
frakoblet

safran sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Safran: har du prøvd med banan i? Evt. frossen banan? Da blir det jo søtt og kremete. Selv takler jeg ikke for søt smoothie, jeg må ha den litt syrlig.

Banan gjør den søtere, men samtidig øker den spykonsistensen. Det er bare å gi opp, jeg har prøvd omtrent alle varianter.

Gammel 15-03-07, 10:58   #9
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

"Spykonsistens".

Gammel 15-03-07, 11:19   #10
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alle smoothie-frelste

:mistet lysten på smoothie:

Gammel 15-03-07, 11:59   #11
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Noen som kan anbefale en god smoothie-maskin?

Go\jenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-07, 12:48   #12
Muskat
Bør lage seg en tittel selv

Muskat sin avatar

Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Go\jenta, her.

Noen som kan anbefale en god smoothie-maskin?

Jeg bruker bare stavmikseren, jeg syns det fungerer best. Jeg har også en smoothiemaskin med tut på, og den fungerer ikke i det hele tatt syns jeg. Jeg liker smoothiene tykke, men fruktkjøttet setter seg fast i tuten så ingenting kommer ut. Vel det er bare å ta av og helle ut øverst da. Men så er det rengjøringen, det er et herk å komme til inn under alle pakninger og greier for å få den ren. Så jeg holder meg til min kjære stavmikser, det er bare å kutte opp frukt, mikse litt, skylle mikser under springen - ferdig!

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-07, 12:53   #13
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Muskat, her.

Jeg bruker bare stavmikseren, jeg syns det fungerer best. Jeg har også en smoothiemaskin med tut på, og den fungerer ikke i det hele tatt syns jeg. Jeg liker smoothiene tykke, men fruktkjøttet setter seg fast i tuten så ingenting kommer ut. Vel det er bare å ta av og helle ut øverst da. Men så er det rengjøringen, det er et herk å komme til inn under alle pakninger og greier for å få den ren. Så jeg holder meg til min kjære stavmikser, det er bare å kutte opp frukt, mikse litt, skylle mikser under springen - ferdig!

Ja jeg takler ikke de blenderne med krane på. Jeg har en blender uten krane, det er best. Jeg har prøvd med stavmikser men får det ikke skikkelig til. Jeg synes det blir helt feil konsistens, iallfall når det dreier seg om frossen frukt. Mulig jeg bare ikke er vandt med å bruke den til slikt, bruker den mest til guacamole og lignende.

Gammel 15-03-07, 13:17   #14
Fluke

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Takk for tipset Iset.

Jeg pleier å lage av det jeg har i hus, men det kan jo være greit å se litt på oppskrifter også. Jeg pleier forresten å kjøre den så lenge at den blir helt flytende, for jeg takler ikke "knudder" i drikken min (jeg har fruktkjøttangst når det kommer til drikking -seriøst).

Gammel 15-03-07, 13:28   #15
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Takk for tipset Iset.

Jeg pleier å lage av det jeg har i hus, men det kan jo være greit å se litt på oppskrifter også. Jeg pleier forresten å kjøre den så lenge at den blir helt flytende, for jeg takler ikke "knudder" i drikken min (jeg har fruktkjøttangst når det kommer til drikking -seriøst).

Hehe, da hadde du ikke taklet mine smoothies, som ofte inneholder diverse nøtter, kli og frø.

Gammel 15-03-07, 13:58   #16
Fluke

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Hehe, da hadde du ikke taklet mine smoothies, som ofte inneholder diverse nøtter, kli og frø.

Det har du helt rett i.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:54.