Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva er egentlig vitsen

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-03-07, 01:11   #61
Eria
Fångad av en stormvind

Eria sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Frittgående
Eria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva er egentlig vitsen

Jeg må i grunnen si at det å kalle andre medlemmer patetiske, sensasjonshungrige og prikketiggere er mer ødeleggende for forumkulturen enn en smule nysgjerrighet.

Sist redigert av Eria : 15-03-07 kl 01:24.
Eria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-07, 09:02   #62
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ikke kalt noen for noe annet enn nysgjerrige (selv om jeg synes det er helt legitimt å kalle noen for prikketiggere om de skriver et innlegg av typen: "Jeg vil også vite. Send meg en prikk."), og jeg synes det er en utmerket egenskap å være nysgjerrig. Jeg kaller derimot gjerne de aktuelle trådene for ufyselige og patetiske, og jeg personlig liker ikke at de kommer såpass ofte på et ellers så fint forum som FP.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-07, 09:40   #63
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Jeg har ikke kalt noen for noe annet enn nysgjerrige (selv om jeg synes det er helt legitimt å kalle noen for prikketiggere om de skriver et innlegg av typen: "Jeg vil også vite. Send meg en prikk."), og jeg synes det er en utmerket egenskap å være nysgjerrig. Jeg kaller derimot gjerne de aktuelle trådene for ufyselige og patetiske, og jeg personlig liker ikke at de kommer såpass ofte på et ellers så fint forum som FP.

Som en velkjent wannabee kan jeg ikke annet enn å si meg enig med deg tinetoff. Jeg blir skuffa når jeg sjekker "dagens innlegg" og så ligger Rudberg, Conradi og Aunli på toppen. Du vet selvsagt at forumet ER alle brukerne, og kulturen og kommunikasjonen oss i mellom. Ettersom bermen kommer inn, vil også diskusjonstrådene utvide seg fra 8. mars-taler og dyptgående litteraturdiskusjoner til et mer folkelig snitt. Haater det ordet...

Tråder vi ikke liker kan vi:

• Rødprikke; herlig barnslig
  • Ignorere; da blir det kjedelig både i tråden og andre steder
  • Diskutere; så får alle som vil ta avstand fra evt. sladder
Det som er bra for forumkulturen her inne, mener jeg er at ALLE kan få si hva de mener - og gjør det. Man bør kanskje ikke undervurdere de som skriver intrisang og andre dialekter: men det er lett for at det skjer.

Så hva var vitsen med dette innlegget??
Prikk meg den som vet.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-07, 10:33   #64
*HH*
Frøken

*HH* sin avatar

Hvor: Østlandet
*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har liten tro på at i hvert fall Eria startet den tråden for å tigge prikker. Det var vel fordi hun også skjønte at navnene ikke kunne/burde skrives ute i forumet.

Slike saker vil vel uansett spre seg som ild i tørt gress, om det så er her i forumsverdenen eller IRL.

*HH* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-07, 10:36   #65
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Glemte å tilføye at jeg også er dødelig nysgjerrig og av og til gjør flaue ting fordi "jeg lurer sånn". Så jadda, jeg tilhører den prosenten som leser se og hør når jeg kommer over det (en sjelden gang, foretrekker avis/dameblader), hender også at jeg klikker meg inn på kjendissladder på bt.no og liknende.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-07, 10:46   #66
Eria
Fångad av en stormvind

Eria sin avatar

Eria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg svarte ikke noen personlig, men et snitt av hele tråden.

Jeg synes ikke man skal kneble mennesker så sant de ikke krysser en linje. Det jeg har satt pris på med FP er at jeg her (i motsetning til andre forum) er at det her har vært lov å si og mene det man vil så sant man ikke plager eller sårer noen. Det at det skal føles som en sensur her inne der vi bør forholde oss til politisk korrekte tema, synes jeg ingenting om.

Gammel 15-03-07, 10:50   #67
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er ikke snakk om knebling, det er snakk om at jeg sier min personlige mening.

Gammel 15-03-07, 10:52   #68
*HH*
Frøken

*HH* sin avatar

Hvor: Østlandet
*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det er ikke snakk om knebling, det er snakk om at jeg sier min personlige mening.

Det kunne tolkes litt sånn men da var det oppklart.

*HH* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-07, 10:52   #69
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Eria, her.

Jeg svarte ikke noen personlig, men et snitt av hele tråden.

Jeg synes ikke man skal kneble mennesker så sant de ikke krysser en linje. Det jeg har satt pris på med FP er at jeg her (i motsetning til andre forum) er at det her har vært lov å si og mene det man vil så sant man ikke plager eller sårer noen. Det at det skal føles som en sensur her inne der vi bør forholde oss til politisk korrekte tema, synes jeg ingenting om.

Men er det egentlig sensur å si i fra om at man ikke liker enkelte tråder/temaer og oppfordre medlemmene til å ikke starte slike? Alle har vel like stor rett til å trekke forumet i den retningen de selv ønsker? Det kan kanskje være en form for selvsensur blant medlemmene, men en oppfordring om å ikke starte sladretråder eller prikketiggetråder er da ikke sensur?

Jeg er forøvrig enig med Tinetoff og ønsker meg ikke et forum som er preget av sensasjonspresse og internettsladder. Måten jeg stort sett gjør det på er at jeg enten overser diskusjonen eller sier direkte i diskusjonen at jeg syns det er et utidig tema. Det beste ville selvsagt vært å sluppet disse trådene siden de på mange måter senker kvaliteten på forumet.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-07, 10:54   #70
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Standard

Videre synes jeg ikke en tråd som i all hovedsak består av "Jeg er også nysgjerrig, si det da!" er en diskusjon i det hele tatt. Diskusjoner om Aulie-saken synes jeg er helt utmerket. Men åpenlys spredning av informasjon med nokså uklar juridisk status synes jeg ikke noe om.

Gammel 15-03-07, 11:31   #71
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Eria, her.

Jeg synes ikke man skal kneble mennesker så sant de ikke krysser en linje.

Det er jeg enig i. Jeg har mye mer sansen for at man i stedet sier hva man mener om ting man ikke liker, gjerne med en begrunnelse, og at man åpner for en diskusjon omkring det.

Gammel 15-03-07, 11:53   #72
Line*
Expired

Medlem siden: Dec 2006
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Det er jeg enig i. Jeg har mye mer sansen for at man i stedet sier hva man mener om ting man ikke liker, gjerne med en begrunnelse, og at man åpner for en diskusjon omkring det.

Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-07, 11:56   #73
Eria
Fångad av en stormvind

Eria sin avatar

Standard

Jeg sa ikke at det var sensur, men at det føles som det. Litt flisespikking, men en vesentlig forskjell likevel.

Jeg skjønner fortsatt ikke problemet med Aulie-tråden. Jeg lurte på noe, fikk svar og tråden utviklet seg jo faktisk til å bli en nokså interessant diskusjon. Jeg tror det er flere enn meg her inne som opplever det som sårende å få begreper som "bermen" og "senker kvaliteten på forumet" etter seg fordi de ikke nødvendigvis lager tråder som er like interessante for alle medlemmene.

Gammel 15-03-07, 12:03   #74
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er en av grunnene til at jeg ikke liker sladdertiggetrådene; hvis folk ikke har noe annet å si enn at de gjerne vil se bilde av Rune Rudberg og dildoen hans, da kunne de vel like gjerne holdt kjeft? Eller?

Jeg er rimelig nysgjerrig av meg men jeg skal love deg at Rune og dildoen hans har jeg null interesse for

Når det gjelder den andre saken som det refereres til så hørt jeg på radioen idag at advokatene til de som ble uthengt mente det var ulovlig å spre denne informasjonen. Det er jo litt som flere sier her, at man burde holde seg for god til å spre sladder. Meneh... det er da ikke noe som er spredd via skitne kanaler dette? Damen sa åpenlyst på radio at hun var forsøkt voldtatt av X og Y. At det da skal være ulovlig å si at "jeg hørte en dame si på radio at hun var forsøkt voldtatt av X og Y" klarer jeg bare ikke helt å forstå?
Og at noen som ikke hørte på dette radioprogrammet spør hvem som ble navngitt er kanskje veldig nysgjerrig, ja. Men snuskete og ødeleggende for forumet her mener jeg ikke det er, så lenge dette er noe som ble sagt på riksdekkende radio. Dette er jo også et forum hvor aktuelle saker blir tatt opp, sant? Og dette er en aktuell og veldig åpen sak.
Spredning av konradi- og rune-bilder blir litt annerledes, nettopp fordi det ikke er hentet fra riksdekkende media, men spres på "snuskete" vis.

En tanke som slo meg er at blir jo litt som å si at ... i Monica Lewinsky-saken kunne man aldri sagt noe om at "Monica mener å ha hatt seg med..." fordi vedkommende nektet for det selv?
"På tv på fredag sa monica lewinsky til 5millioner tv-seere hvem som lekte seg med sigaren, men det kan vi ikke snakke om fordi han nekter for det selv".

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-07, 12:04   #75
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Jeg er litt glad for at det finnes andre tråder enn tråder om økologisk mat, våtservietter og kvinnekamp.

Ja, det jeg prøver å si er at man har ulike interesser. Og det burde være ok.

Gammel 15-03-07, 12:06   #76
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Vimsen, her.

Jeg er litt glad for at det finnes andre tråder enn tråder om økologisk mat, våtservietter og kvinnekamp.

Ja, det er jammen godt man både kan snakke om økologisk mat, våtservietter, kvinnekamp og kjendissladder. Man er tross alt et mangefasettert menneske.

Gammel 15-03-07, 12:08   #77
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Jeg ville neppe lest dem om jeg ikke var moderator. Jeg er ualminnelig lite interessert i kjendissladretråder, gitt.

Nemlig, absolutt helt enig

Har aldri skrevet noe eller lest noe i slike tråder, men har dumpet borti de pga overskrifen som jeg trodde var noe helt annet

Gammel 15-03-07, 12:09   #78
Eria
Fångad av en stormvind

Eria sin avatar

Standard

Jeg er på linje med m^3. Konradi-bildene og Rune Rudberg har jeg fått på mail, men slettet ulest.

Gammel 15-03-07, 12:09   #79
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Ja, det er jammen godt man både kan snakke om økologisk mat, våtservietter, kvinnekamp og kjendissladder. Man er tross alt et mangefasettert menneske.

Ja, ikke sant?
Jeg er så snever at jeg nesten bare interesserer meg for hobby for tiden.

Gammel 15-03-07, 12:27   #80
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg synes nå dette er blir et konstruert problem hvis man tenker på forumkulturen, og mengden og betydningen av det overdrives. Hvor mange slike tråder er det samtidig? Conradi, Rudberg og Aulie har kanskje avløst hverandre og muligens overlappet litt, men jeg vet faktisk ikke om flere enn disse og det kan umulig sies at det preger forumkulturen nevnverdig. Det er utallige andre tråder man kan konsentrere seg. Dessuten, som nevnt her, Aulie-saken har en del sider som kan diskuteres utover at det er kjendissladder. Jeg synes heller ikke det er unaturlig at det er litt sladder og kjendisspekulasjon på et sted med mange mennesker, nysgjerrighet og sensasjonshunger har vært en del av menneskene i tusenvis av år. Hadde det vært veldig mye av det, hadde jeg skjønt bekymringen/irritasjonen.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:09.