|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Engel med shit på vingene
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva tillater du deg å gjøre når du er sykmeldt?Kommer an på årsaken, ja.
|
|
|
#24 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Hva tillater du deg å gjøre når du er sykmeldt?Det kommer an på årsaken til sykemeldingen. Jeg har overhodet ikke noe på jobben å gjøre, slik formen min er nå - er sykemeldt til neste fredag. Men, jeg har bare godt av å hale meg ut og tusle med Guttungen til og fra skolen, f.eks, og da handler jeg inn til middag og slikt samtidig. Det er de store sprellene jeg ikke orker, akkurat nå.
|
|
|
#25 |
|
Den som gir seg...
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva tillater du deg å gjøre når du er sykmeldt?Jeg sier som de andre at det kommer helt ann på hvorfor jeg ikke er på jobb.
|
|
|
#26 |
|
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Hva tillater du deg å gjøre når du er sykmeldt?Jeg tillater meg det jeg orker. Jeg er sykemeldt 50% på grunn av bekkenløsning nå og gjør det som passer meg. Som oftest er det ikke mye, men jeg kan ikke ligge inne i 8mnd heller. |
|
|
|
|
|
#27 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Hva tillater du deg å gjøre når du er sykmeldt?Jeg gjør det jeg orker, men stort sett orker jeg ikke så mye når jeg er syk. Jeg kunne ikke brydd meg mindre om hva folk tenker. Så lenge jeg vet at jeg ikke er i stand til å utføre jobben min, holder det for meg. |
|
|
|
|
|
#28 |
|
lider av tastleksi
|
Sv: Hva tillater du deg å gjøre når du er sykmeldt?Hvis jeg er sykemeldt pga fysiske begrensninger er det jo uansett veldig lite jeg klarer å gjøre i grunnen, og om noen da skulle se meg i butikken eller på rusletur i nabolaget kan de få tenke hva de vil om det.
|
|
|
#29 |
|
Snikende Ullteppe
Medlem siden: Nov 2007
Sv: Hva tillater du deg å gjøre når du er sykmeldt?Jeg har en seriøst høy terskel for å bevege meg utenomhus dersom det er egenmelding. Er det sykemelding, så kommer det helt an på hva jeg er sykemeldt for.
|
|
|
#30 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva tillater du deg å gjøre når du er sykmeldt?Det kommer vel an på hva man er sykemeldt for og hvordan formen er. Jeg er i perioder alene med barna, så da må jeg uansett om jeg hadde vært sykemeldt gjort de nødvendige ærender. |
|
|
|
|
|
#31 |
|
Curlingkone
|
Sv: Hva tillater du deg å gjøre når du er sykmeldt?Jeg ble sykemeldt i dag pga kink i ryggen.
|
|
|
#32 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Hva tillater du deg å gjøre når du er sykmeldt?Om jeg ikke skulle kunne gå ut når jeg var sykemeldt hadde det vært lanaaange dager, *har vært sykemeldt siden i mars*
|
|
|
|
#33 |
|
Passiv
|
Sv: Hva tillater du deg å gjøre når du er sykmeldt?Hva jeg kan begrenses av min form, i hovedsak. Jeg går ikke på fimafest om jeg er sykemeldt, men ellers er det meste formen tillater greit. |
|
|
|
#34 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Hva tillater du deg å gjøre når du er sykmeldt?
Jeg har tilogmed gått på fest med jobben når jeg har vært sykemeldt. Jeg syns ikke det er noe problem i det hele tatt.
|
|
|
|
#35 |
|
Kan tituleres
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østenfor sol og vestenfor måne
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva tillater du deg å gjøre når du er sykmeldt?Da jeg ble sykemeldt pga psyken tenkte jeg mye på dette, og de første ukene var jeg ikke komfortabel med å være utenfor døra, og jeg var alltid "redd for" å skulle møte på sjefen, hun visste ikke grunnen for sykemeldingen og det ville jeg heller ikke fortelle henne. Mest fordi jeg hadde en sjef som kunne være direkte stygg ift hva hun snakket om ansatte bak ryggen på dem, spesielt ift sykdom og fravær.
|
|
|
#36 |
|
Pauset
|
Sv: Hva tillater du deg å gjøre når du er sykmeldt?Jeg leverte egenmelding i 3 dager denne uka, og brukte tiden på å gjøre ting jeg hadde lyst til. Tok et par soltimer, gikk meg noen turer og sov veldig mye. Jeg sa til sjefen at jeg var hjemme fordi jeg var skikkelig utkjørt, så han ville neppe lagt seg opp i hva jeg gjorde. Hva som gir meg energi trenger ikke være det samme for andre. |
|
|
|
|
|
#37 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
Sv: Hva tillater du deg å gjøre når du er sykmeldt?Da jeg var sykemeldt for blodtrykket som gravid tok jeg det veldig med ro. Men jeg var vel en tur eller to på cafe, kanskje innom en butikk etc. Hadde max en plan per dag. Var på et julebord med jobben blant annet. Ellers er det igrunnen sjelden jeg er sykemeldt.
|
|
|
#38 |
|
Kjernesnill
|
Sv: Hva tillater du deg å gjøre når du er sykmeldt?Jeg har vært sykmeldt i en periode pga psyken, og jeg fikk da et klokt spørsmål fra legen min: Hva har du tenkt å finne på nå som du er sykmeldt? Du skal vel ikke sitte inne?
|
|
|
#39 |
|
Passiv
|
Sv: Hva tillater du deg å gjøre når du er sykmeldt?Jegbhar forøvrig funnet på å friskmelde meg også. Jeg trengte ikke være hjemme lenger, og da brukte jeg ikke resten av sykemeldingen. |
|
|
|
#40 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Hva tillater du deg å gjøre når du er sykmeldt?
Jeg syns det er logisk jeg, at man friskmelder seg dersom man er frisk. Jeg er dog ikke sikker på om arbeidsgiveren min hadde blitt like glad all den tid det er vikar inne for meg, men jeg ville friskmeldt meg uansett om jeg hadde vært frisk.
|
|
![]() |
|
|