|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Hjemme fra jobb pga søvnmangel?jeg hadde en trasig dag på jobb på mandag, det var første skikkelige undervisningstimer med begge matteklassene mine, og rusket hadde hatt en lengre runde med våkning om natten, så natt til msndag var 5. eller 6. natten med rundt 3 timers oppbrutt søvn. Jeg var til min store frustrasjon helt ubrukelig i timene, og jeg føler meg temmelig sikker på at jeg i beste fall ikke fikk formidlet noen ting, i verste fall kun bidro til økt tåkelegging av faget. Det var ganske ekkelt, jeg har aldri før opplevd å være så trøtt at jeg rett og slett ikke greier å tenke. men seriøst, man kan ikke være borte fra jobb pga søvnmangel, kan man vel? hvordan kan man løse det? jeg fungerte jo overhodet ikke i jobben min, som jo vanligvis ville vært kriteriet mitt.
Snupsen -05 og Rusket -10 Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs Sist redigert av Mrs. Longbottom : 01-09-11 kl 21:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
maler
|
![]() Sv: hjemme fra jobb pga søvnmangel?Det kommer an på om jeg var så trøtt at jeg gjorde en dårlig jobb eller så trøtt at jeg var fare for liv og helse. I det siste tilfellet kunne jeg blitt hjemme, da er man jo syk.
![]() |
#3 |
Keep calm and trot on
![]() Sv: hjemme fra jobb pga søvnmangel?
det ville fungert de fleste steder. jeg underviser på spesialskole, dette var første time. det fins ingen selvgående matteoppgaver for dem.
![]() |
#4 |
Tre små T
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: hjemme fra jobb pga søvnmangel?Det spørs veldig på jobben. Jeg husker jeg var så trøtt og sliten pga nattevåk,så jeg husket ikke hvordan jeg skulle sette en sprøyte (er sykepleier). Da burde jeg nok ringt meg inn sjuk ja.
![]() |
#5 |
Drømmer
|
![]() Sv: hjemme fra jobb pga søvnmangel?Jeg har aldri vært hjemme pga søvnmangel, skulle jeg vært hjemme pga det så hadde jeg nok vært hjemme alle mine jobbdager. Sover bare 3-4 t om natten og den søvnen er oppstykket. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Nek er allrighte dyr
Hvor: nær Oslo
![]() Sv: hjemme fra jobb pga søvnmangel?Ja, jeg hadde vurdert å bli hjemme i en sånn situasjon.
![]() |
#7 |
Kakemonster
|
![]() Sv: hjemme fra jobb pga søvnmangel?Mja. Såpass til søvnmangel over flere dager er for meg en sikker oppskrift på migreneanfall. Da blir jeg jo hjemme, men det blir liksom ikke helt det samme.
![]() |
#8 |
med mange baller i lufta
|
![]() Sv: hjemme fra jobb pga søvnmangel?Jeg kunne ha vært hjemme ja, men da tror jeg det hadde vært mest med tanke på barnet. Mener jeg var hjemme en dag da minste var våken i 3 timer om natten, da syntes jeg ikke det var riktig å sende henne i barnehagen heller, hun var jo dødssliten.
![]() |
#10 |
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: hjemme fra jobb pga søvnmangel?En gang sovnet jeg sittende mens elevene gjorde selvgående oppgaver. Det var flaut. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: hjemme fra jobb pga søvnmangel?Nja, vet ikke helt. Hvis det hadde vært mine elever så hadde jeg fikset være i timen. Jeg hadde gitt de grubliser eller jobbing på arbeidsplan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Keep calm and trot on
nei, det var jo det jeg tenkte etterpå, at var det egentlig noen vits å gå, når det ble sånn.
det kan jeg tenke meg var temmelig flaut, ja. jeg følte meg ganske dum når jeg svarte "øh, vet ikke" for tredje gang på egentlig temmelig enkle spørsmål.
![]() |
#13 |
Peppy!
|
![]() Sv: Hjemme fra jobb pga søvnmangel?I slike situasjoner har jeg fleksibilitet i det å kunne ta avspaseringsdag, og det ville jeg nok gjort. Å ta egenmeldingsdag på det synes jeg er litt vanskelig, samtidig som man jo skal opptre ansvarlig (ref sykepleier som ikke husker hvordan man setter sprøyter). Det blir en skjønnsmessig vurdering man må gjøre selv, tenker jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Keep calm and trot on
ja, det hadde jo vært best hvis det hadde fungert. det er nesten mer krevende enn tavleundervisning i mine klasser, de er så svake at de trenger hjelp så godt som hele tiden.
![]() |
#15 |
Einsam
|
![]() Sv: Hjemme fra jobb pga søvnmangel?Nja, jeg vet ikke. Jeg får enormt skallebank av for lite søvnmangel, og begynner da fort å rote. Og jeg har erfart at det er en dårlig kombinasjon når man jobber med tall.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Keep calm and trot on
![]() Sv: Hjemme fra jobb pga søvnmangel?
Nemlig. Selv enkel matematikk kan bli fryktelig komplisert når man er hinsides trøtt.
![]() |
#17 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hjemme fra jobb pga søvnmangel?Kommer an på. Moralsk mener jeg vel at det er på kanten, men i praksis kan nok alle være bedre tjent på at man blir hjemme en dag når man likevel ikke fungerer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
![]() Sv: Hjemme fra jobb pga søvnmangel?Nei, jeg hadde ikke blitt hjemme på grunn av søvnmangel. Jeg hadde heller tatt meg en strekk på sofaen på ettermiddagen for å hente meg inn igjen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Hjemme fra jobb pga søvnmangel?Jeg har ikke sovet skikkelig på mange måneder, og har som følge av det noen egenmeldingsdager, rett og slett fordi jeg holder på å bli helt gal av søvnmangel. Jobben min krever at jeg ikke er sirup i hodet og jeg fakturerer kunden min ganske mye penger i timen for jobben jeg gjør, og da kan jeg ikke sitte og stirre tomt ut i luften og være redd for at nesetippen skal treffe kaffekoppen i det man sovne.
![]() |
#20 |
|
![]() Sv: Hjemme fra jobb pga søvnmangel?Jeg klarer ikke å se at det skal være feil å ta egenmelding på grunn av søvnmangel heller jeg, altså. Ikke sånn i hytt og pine selvsagt, men jeg mener at det er mange legitime grunner til egenmelding som ikke nødvendigvis er reint medisinske. Jeg har for eksempel tatt egenmelding noen ganger hvor jeg har vært møkk sliten og i elendig form, men ikke direkte syk. Jeg kaller det "mental egenmelding", innhenting av krefter, og det har ofte ført til at jeg har tatt knekken på vondtene i kroppen før jeg ble skikkelig sjuk. Motsatt har ignorering av denslags ført til lenger, ordentlig sykefravær. Jeg synes mange er for strenge med seg selv og andre når det gjelder hva som er "god nok" grunn til egenmelding.
![]() |
|
|