|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
Passiv
|
![]() Sv: Fjerner kontantstøtten for toåringerJeg er enig i det Lisa sa. Men tatt i betraktning at jeg har barn på ett år august 2012 med en pappa som skal være hjemme til han fyller to år så er jo dette skreddersydd gladnyhet for oss da. |
![]() |
![]() |
#42 |
er grønn og fin.
|
![]() Sv: Fjerner kontantstøtten for toåringerPå tide spør du meg.
![]() |
#43 |
Snikende Ullteppe
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Fjerner kontantstøtten for toåringerVi måtte ty til dagmamma. Det var absolutt ikke noe jeg ønsket, men takk og lov fant vi Verdens Beste.
![]() |
#44 |
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Fjerner kontantstøtten for toåringerVi var et halvt år uten plass for eldste barnet vårt, med en mann på Nordsjøen og en jobb som ikke var mulig å gjøre på kvelden så fikk vi det faktisk ikke til. Ikke fikk vi dagmamma heller, men tilslutt en plass i en familiebarnehage. Jeg fikk heldigvis permisjon fra jobben, men å påstå at man klarer seg uten det synes jeg blir drøyt. Da måtte jeg i så fall over på andre ordninger, om det hadde drøyd lenger. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Ekvilist
|
![]() Sv: Fjerner kontantstøtten for toåringer
Selvsagt er jeg seriøs. Så lenge man har lovfestet barnehageplass, og det fortsatt finnes folk som ikke får barnehageplass - så synes jeg det er helt på sin plass med en lønnskompensasjon i de tilfellene hvor det skjer regelbrudd, og en forelder må søke ubetalt permisjon fra jobb. Det gjelder vel ikke så innmari mange heldigvis, så at det blir en dyrere løsning enn kontantstøtten totalt sett kan jeg aldri tenke meg. Hvorvidt det skal være full kompensasjon eller ei kan sikkert diskuteres, men 3303,- i kompensasjon for 100% tapt arbeidsinntekt når man ikke mottar en lovpålagt plass er jo rett og slett en vits.
![]() |
#46 |
I mål
|
Jeg tenker at når man får barn, må man faktisk regne med at man kan bli gående uten plass en periode, så da bør man spare opp penger fra man blir gravid. Særlig hvis barnet er født etter august, slik som ordningen er nå. Det kan ikke være statens oppgave å finansiere vår lønn mens vi venter på plass. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Fjerner kontantstøtten for toåringerHelt greit for meg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Dragedytteren
|
![]() Sv: Fjerner kontantstøtten for toåringerJeg synes det er kjempebra.
![]() |
#51 |
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Fjerner kontantstøtten for toåringerSynes det er helt greit. Egentlig er jeg for fjerning av hele støtten, men oppdaget jo at den kom godt med når vi ikke fikk barnehageplass før ungen var 16 mnd. Kombinert med redusert stilling var det den beste løsningen for oss de månedene.
![]() |
#52 |
lider av tastleksi
|
![]() Sv: Fjerner kontantstøtten for toåringerHelt flott, og økningen den første tiden hjelper sikkert endel ut av den kneika det kan være om man ikke er så heldig at man kan time fødsel til perfekt tidspunkt for bhg-start. Vi får en februarunge neste år, og mtp at vi i år helst burde hatt bhg-plass fra nyttår men ikke fikk før 24.august har kontantstøtten vært god å ha. Jeg sier jo ikke nei takk til en ordning som eksisterer og som gjør ting enklere for oss.
![]() |
#53 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Fjerner kontantstøtten for toåringerEgentlig så skjønner jeg ikke at alle kommuner sørger for at man har barnehageplasser nok. Om vi ikke hadde hatt barnehageplass og en av oss hadde måttet være hjemme, så hadde kommunen tapt penger på oss. Vi betaler mye mer i kommuneskatt enn hva en barnehageplass koster kommunen.
![]() |
#54 |
Eklektisk
|
Kunne mannen din tatt litt permisjon også? |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Men først, kaffe!
Nei, han var innleid konsulent og ville mistet opdraget sitt. Han hadde ikke turnus som vanlig Nordsjøansatte heller, så det var en kronglete periode. Hvis ikke så kunne han tatt det. Min arbeidsgiver trengte meg 100 %, så for meg måtte det inn en vikar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Men først, kaffe!
Men det er statens oppgave å finansiere oss hvis vi går å venter på arbeide da? Ser ikke helt den. Man bør planlegge for å gå uten jobb også. Bli syk? Sist redigert av emm : 03-09-11 kl 23:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Shake it out!
|
![]() Sv: Fjerner kontantstøtten for toåringerAltså , jeg ser poenget med å ha nok barnehageplasser, men om det at man har lovfestet rett på barnehageplass betyr at man skal betales full lønn når man ikke får, så synes jeg ærlig talt at man bør endre den lovfestede retten fort som f.
![]() |
#58 |
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
![]() Sv: Fjerner kontantstøtten for toåringerFint at den fjernes! Sier hun som har mottatt kontantstøtte i mange år, for 3 av 4 barn faktisk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Fjerner kontantstøtten for toåringerAt den er tatt ned til to år er ok, all den tid barnet kan være opptil to år før de får den lovfestede barnehageplassen.
![]() |
|
|