Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Sjokolade og ballonger til barna

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-09-11, 08:45   #21
Drømmedama
keep on dreaming

Drømmedama sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sjokolade og ballonger til barna

Jeg ser at det kan være irriterende og provoserende når valgkampmateriell deles ut til barn, men jeg har egentlig ikke tenkt over det selv, annet enn at jeg lærer barna mine hvilke partilogoer de skal styre unna. Og hvorfor. Mine barn må gjerne ta imot drops fra SV og roser fra AP, men FrP-vafler og KrF-ballonger er strengt forbudt.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-11, 09:01   #22
Nip
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Oct 2010
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Veldig vanlig at de deler ut ting til barna, idiotisk - men jeg bryr meg svært lite egentlig.

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-11, 09:29   #23
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men hvorfor lære barna hvem de skal styre unna? Det må da bli deres vurdering hvilket parti de sympatiserer med når de blir større. Jeg håper i det lengste at mine barn ikke får smaken av brunsvidde Frp-vafler, men det er jo isåfall et valg de må ta. For meg er det mer prinsippet, de er barn. Det er vi som voksne som skal stemme.

Gammel 04-09-11, 10:00   #24
vixen

vixen sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Jeg har et forholdsvis avslappet forhold til kombinasjonen barn og politikk, det er det vanskelig å holde helt fra hverandre når man er politisk aktiv og går mye i tog og demonstrasjoner og har med seg ungene fra de ligger i vogna. Men jeg veit jo jeg tidvis har reagert på kombinasjonen sjøl, som f.eks barn i anti-abort-demonstrasjon med fosterdokker og plakater.

Her er jeg også. Mor sa at jeg kom helt forferdet hjem en gang på barneskolen og var helt sjokkert over at de i klassen ikke visste hva "å stå på stand" var. Mor og far har vært aktive i politikken i hvert sitt parti og vi var ofte med litt av hvert.
Ting som er spiselig bryr jeg meg ikke om de får fra andre partier, men skal innrømme at poden ikke får gå rundt med Frp-ballong (eller andre som jeg er veldig veldig uenig med) . Jeg har gått på roseaksjon i år jeg og jeg spør alltid foreldrene om det er greit at ungene får. Unntaket var to unge jenter som var hjemme alene og de ville gjerne ha en rød rose hver og det fikk de. Ellers enig med Acsa om at SV sine karameller er veldig gode så de prøver jeg snoke til meg når jeg kan.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-11, 11:36   #25
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nip, her.

Veldig vanlig at de deler ut ting til barna, idiotisk - men jeg bryr meg svært lite egentlig.

FrP-vafler er liksom greit nå, da?

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-11, 12:30   #26
Blomst
nygift

Blomst sin avatar

Medlem siden: May 2008
Hvor: beste plassen
Blogginnlegg: 4
Blomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg synes ikke det spiller noen rolle fra hvilket parti tingen kommer fra, det har da virkelig ingenting med saken å gjøre.

Enten synes man det er greit de gir til barna eller så synes man det ikke, om det er Frp eller Ap....

Knoll & Tott 04 lykketrollet 10
Blomst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-11, 12:33   #27
lucifine

Medlem siden: Dec 2007
lucifine er populærlucifine er populærlucifine er populærlucifine er populær
Standard

Her hadde de stands i sentrum og snuppa fikk en ballong av hver

lucifine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-11, 15:14   #28
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Vaffel, penner, sjokolade, et.c. hadde nok gått fint om ungene hadde kommet med noe sånt. De bryr seg ikke om avsenderen. Men ballonger vil jeg ikke at de går med - og heller ikke roser. Ikke bare å putte i veska liksom.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-11, 15:42   #29
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blomst, her.

Jeg synes ikke det spiller noen rolle fra hvilket parti tingen kommer fra, det har da virkelig ingenting med saken å gjøre.

Enten synes man det er greit de gir til barna eller så synes man det ikke, om det er Frp eller Ap....

Jeg kjenner at jeg er veldig enig med denne

Gammel 04-09-11, 18:24   #30
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Selvfølgelig har det noe med hvilket parti det er. Jeg er prinsipielt i mot at mine barn prakkes på valgkampmateriell, men jeg kan også love at reaksjonen hadde vært kraftigere mot en FrP eller KrF-utsendt. Grøss!

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-11, 18:51   #31
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mine barn får ikke partiballonger og jeg selv syns hele den dustete utdelingen av billige reklameeffekter er veldig irriterende. Litt som strømselgere eller mobilselgere egentlig, bare enda vanskeligere å komme seg unna når de henvender seg til barna.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-11, 18:53   #32
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns ikke noe om at man driver propaganda mot barn. Aller minst ville jeg likt at FrP eller andre tomskallepartier gjorde det.

Gammel 04-09-11, 19:05   #33
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg takker stort sett nei til slikt valgmateriell, men barna fikk hver sin ballong med Høyre logo på, helt i orden for meg.

Gammel 04-09-11, 19:16   #34
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Selvfølgelig har det noe med hvilket parti det er. Jeg er prinsipielt i mot at mine barn prakkes på valgkampmateriell, men jeg kan også love at reaksjonen hadde vært kraftigere mot en FrP eller KrF-utsendt. Grøss!

Selvsagt er det parti jeg har verre følelser for enn andre. Jeg hadde jenta jeg er fadder på med til byen forrige helg hvor hun fikk en Arbeiderparti-ballong pakket i hendene. Not my cup of tea at all, men når hun først hadde fått den så kunne jeg ikke akkurat røske ballongen fra henne. Hun trippet fornøyd rundt med den i 10 minutter før den ble overlevert til meg. Da gikk den rakt i søpla, gitt. På lik linje med hvordan jeg presenterer religion for Ungen, er jeg opptatt å fortelle han at det finnes flere sannheter. Jeg er prinsippielt mot å bruke barn som politiske reklameplakater med ballonger, klistremerker o.l. og det uansett parti. Men jeg er enig med det barnet det ble referert til lengre opp her: Det smaker da virkelig ikke FrP av vaflene deres. Og det kunne virkelig ikke falle meg inn å nekte Ungen vafler fra bua deres bare fordi det er FrP. Jeg skal ikke si hva akkurat det minner meg om! Og bare så det er sagt: Jeg misliker virkelig FrP som parti

Gammel 04-09-11, 19:22   #35
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jo, si nå gjerne hva det minner deg om, D´Arcy. :intrigued:

Gammel 04-09-11, 19:36   #36
Marit K
Carve canem

Marit K sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av D'Arcy, her.

Jeg skal ikke si hva akkurat det minner meg om!

Jo kjære vene, det synes jeg da virkelig at du skal. Gimme gimme.

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-11, 19:51   #37
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Standard

Omvendt rasisme! "Nei, vennen min du kan ikke ta imot vafler fra den ekle mannen for vi liker ikke det han er og står for - gå heller bort til den snille damen i rød genser og få en rose. Hun er nemlig sånn som vi liker."

Gammel 04-09-11, 19:54   #38
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Vel, da misforstår du både hva jeg skriver og hva rasisme betyr.

Gjentagelse: Jeg er prinsipielt i mot utdeling av valgmateriell, samme hvilket parti. Derimot blir jeg selvfølgelig hissigere om det begås av partier som er stikk i strid med mitt verdigrunnlag, i forhold til de verdiene jeg kan vurdere å stemme selv.

Derimot har jeg ingen problemer med hudfargen til de som står på stand. For øvrig skrev jeg vel heller ikke et pøkk om hva slags mennesker jeg mener de som står på stand for FrP er, men de forfekter allikevel meninger jeg synes er uholdbare, og som jeg på ingen måte ønsker å utsette mine barn for.

Gammel 04-09-11, 19:55   #39
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

I år har vi ikke vært i sentrum mens valgkampen har pågått, og dermed her jeg unngått påprakking av ballonger og denslags. Jeg syns det er unødvendig, men aldri i livet om jeg hadde orket å krangle med ungene om at de ikke skulle få ballong, nei jeg velger mine kamper med omhu og det å nekte ballong fra hvilket som helst parti er ikke en kamp jeg tar.

Gammel 04-09-11, 19:56   #40
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Standard

Det er flere i denne tråden som sier at de mer enn gjerne lar barna ta i mot fra de "riktige" partiene.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:37.