Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Fjerner kontantstøtten for toåringer

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-09-11, 22:46   #11
Slettet bruker
Passiv

Standard

Sv: Fjerner kontantstøtten for toåringer

Skavvise. Jeg vokste altså også opp på søttitallet. Da verden var meget annerledes enn nå, og hvor velstand ikke var like stor som i dag, men jeg kan ikke huske at det var så gildt å ha hjemmeværende mamma da heller. Barna ble gjerne sendt ut for å leke alene mesteparten av dagene slik jeg husker det. Det at man hadde mindre penger og luksus enn nå er ikke ensbetydende med at man fikk så mye mer omsorg.

Ikke kjenner jeg så mange ungdommer i dag som må ha enebolig, sydentur, to fine biler og full pakke koste barna hva det koste vil heller. Det er noen sånne kjerringer som meg som får attpåklatten halvveis inn i alderdommen og selvsagt har hatt mange år å etablere bolig og sånt på, men selv sånne velger bort sydenferien to år på rad med et smil for å finansiere den delen kontantstøtten ikke dekker av inntektsmangelen for å se at begge foreldre kan ha lang tid hjemme med ungen. På søttitallet var ikke sånt noe alternativ tror jeg.

Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:18.