Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Trenger hjelp til å finne rimelig TV- og tlf-løsning

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-08-11, 13:33   #21
mrc
Bør lage seg en tittel selv

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Trenger hjelp til å finne rimelig TV- og tlf-løsning

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Vi har hatt NextGenTel i flere år, og det er mulig den linjeleien er inkludert i deres faktura, men vi har i alle fall ikke betalt noe til Telenor.

Det er nok inkludert. Alle må betale denne linjeleien så lenge man ikke har fasttelefon. Selv om man har ADSL fra Telenor må man betale den så lenge man ikke har fasttelefon i tillegg.

Gammel 19-08-11, 16:55   #22
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Trenger hjelp til å finne rimelig tv og tlf-løsning..

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Det er en del "problemer" med NGT sin tv-løsning. Det kan bli en litt mer komplisert installasjon avhengig av hvor man har ting plasser i forhold til hverandre. TV-løsningen er også slik at maksimalhastigheten på bredbåndslinjen begrenses. Hvis man i utgangspunktet ikke har mulighet for så veldig raskt bredbånd kan bredbåndshastigheten bli veldig lav pga. det som dedikeres til TV. Videre kan de begrenseningene man får på bredbåndslinjen, da f.eks. pga. avstand til sentral, kvalitet på kabler til hus osv, for mange bety at man ikke får HD-kanaler.

Nå er det en stund siden sist jeg sjekket NGT sin TV-løsning, men tidligere var i hvert fall bildekvaliteten temmelig dårlig sammenlignet med andre løsninger.

Dekoder trenger som regel ikke å kjøpe. Tegner man et 12 mnd-abo får man den gjerne inkludert ller for 1 kr. Selv parabol med installasjon og dekoder kan man ofte få for 1 kr (riktignok endel krav til hvor enkel installasjonen da skal være...). Tipper NGT også sitt tilbud er ved binding i 12 mnd, noe det meste hos dem vel egentlig er...
Dekoder for RiksTV er integrert i de fleste nye tv-er. Ikke noe fan av RiksTV, men tror jeg hadde foretrekt det framfor den bredbåndsbaserte løsningen fra NGT - spesielt om man ikke er av dem som kan makshastighetene til NGT på bredbåndslinjen.

Vi har ruter på loftet og tv i kjelleren det har gått supert. Men man får kun tv på en tv, det er viktig å nevne.

Ja det stemmer at det kan bli problemer, men jeg har nå bodd på to adresser og hatt løsningen i tre år uten de største problemene. Det har også blitt stadig bedre. Jeg er ikke oppdatert på prisene noensteder, men vi betalte altså 349 inkl alt og da hadde vi veldig mange kanaler. Kun 5 mb hastighet på surfing men jeg fikk ikke inntrykk av at HI trengte mye hastighet. Man bør bo nærmt sentral (ca 500 m ca) og ha god kobber, har man det kan man få en super løsning! For ca 49 kr eller noe sånt i dekoderleie kan man også få nrkkanalene gratis, men de kan man jo se på PC og koble til tv uansett. Det er i hvertfall en mulighet som er verdt å sjekke ut i tillegg til andre varianter!

Vi skal bytte leverandør nå (vil ha mer hastighet) og trooor vi lander på canal digital, selv om vi egentlig boikotter de.

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-11, 16:57   #23
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Det er nok inkludert. Alle må betale denne linjeleien så lenge man ikke har fasttelefon. Selv om man har ADSL fra Telenor må man betale den så lenge man ikke har fasttelefon i tillegg.

Ikke vi, jeg var kunde før 2003 og har beholdt fritaket..

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-11, 18:01   #24
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

http://www.toshiba-tv-dvd.no/Regza-L...REGZA-40LV733/

Har fått et tilbud på denne til kr3500. *vurderer*

Gammel 05-09-11, 04:33   #25
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Tv i boks. Onecall (folkepakken) er bestilt. Så nå mangler bare bredbånd... Og jeg aner ikke hva jeg går for.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:41.