Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Navn på kake"firma"?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-09-11, 11:39   #1
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Navn på kake"firma"?

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

I det du produserer mat (her kommer kaker under det som kalles lett bedervelige matvarer) for salg er det det.
Det er et enormt strengt og omfattende regelverk for dette, og det stilles høye krav til lokaliteter og hygiene.

Heldigvis og takk og pris for at det er slik, hvilke tilstander skulle man se for seg om enhver kokke/bakeglad person skulle begynne å lage mat og selge hjemmefra?

Det er ikke krav så lenge man gjør dette på hobbybasis. Det fikk jeg i allefall vite av Mattilsynet, så da regner jeg med at det er rett.

Gammel 05-09-11, 11:40   #2
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Salt, her.

Det er ikke krav så lenge man gjør dette på hobbybasis. Det fikk jeg i allefall vite av Mattilsynet, så da regner jeg med at det er rett.

Å selge kaker via blogg og FB er ikke hobbybasis, men komersiell virksomhet.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-11, 11:52   #3
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Å selge kaker via blogg og FB er ikke hobbybasis, men komersiell virksomhet.

Det kommer helt ann på hvor mye du selger for vel? Og hva du sitter igjen med. I alle fall i forhold til skatt.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-11, 12:18   #4
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Salt, her.

Du misforstår. Det skal ikke stå noe om salg på sidene. Som jeg skrev lenger over her er det for å vise frem det jeg lager. Ikke for å selge fra sidene. Jeg har aldri solgt en eneste kake til andre enn venner og familie.

Jeg skjønner litt av hva Nextlife mener, og vil nok definere en åpen blogg eller facebookside som markedsføring. Så lenge du viser frem kakene dine offentlig og folk deretter henvender seg til deg for å få kjøpe, så vil jeg tro at det sorterer under kommersiell virksomhet.

Jeg syns uansett du er så flink til å bake, at jeg unner deg suksess med dette. Det finnes mange "prepareringskjøkkener" i Oslo hvor det går an å leie seg inn, kanskje det kan være en idé? Hvordan gjør jentene bak Cupcakes & Cava det?

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:21.