|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Det kan alltid bli verre.
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Myten om den kule morJeg orker ikke å begynne, engang!
|
|
|
#22 |
|
Magisk
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Myten om den kule mor
Jeg fikk råd på helsestasjonen om å ikke samsove. Jeg fikk også råd om å ikke amme babyen i søvn, men derimot å la babyen gråte seg i søvn.
|
|
|
#23 |
|
Shake it out!
|
Sv: Myten om den kule morHmmmm... Dette fikk ikke jeg helt tak på? Mener hun at alt var bedre i gamle dager da kvinner var hjemmeværende? At mødre i dag er dårlige mødre fordi de jobber?
|
|
|
#24 |
|
Passiv
|
Sv: Myten om den kule morJeg er ikke tilhenger av å følge morsinstinktet mitt fullt ut. Det er nemlig formet slik at det faktisk ikke er best for barnet alltid. For eksempel vil jeg ha babyen min selv hele tiden. Det er faktisk bedre for ham at han får være med far og brødre litt også. Det betyr ikke at jeg skal ignorere det som føles rett, det betyr at jeg skal bruke hodet i tillegg til følelsene. |
|
|
|
#25 |
|
Glamorøs
|
Sv: Myten om den kule morNora H: selvfølgelig er det noen som får de rådene. Det er ikke det samme som at det er en rådende trend i samfunnet å se bort i fra barnets beste (som artikkelforfatter mener er mor framfor alle andre).
|
|
|
#26 |
|
Magisk
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Myten om den kule mor
Huff. Jeg tror nok vi er langt flinkere til å se barnas behov nå i forhold til 60- og 70-tallet, ja.
|
|
|
#28 |
|
maler
|
Sv: Myten om den kule morTja. Jeg skjønner jo hva hun skriver. Og noen signaler går nok i den retning. Samtidig som det kommer ganske massive signaler i motsatt retning - følge instinktene, stole på følelsene, være veldig mamma og få dårlig samvittighet hvis man i det hele tatt vurderer å glede seg til man får kroppen sin litt mer for seg selv. Jeg synes ikke det er noen massiv tendens i noen retning, men det er veldig mange som mener noe om det å være gode foreldre. Og alle vil jo være gode foreldre, og prøver man å leve opp til alle gode råd som kommer rekende får man det forferdelig slitsomt og er garantert en samvittighet svart som nattehimmelen.
|
|
|
#29 |
|
Shake it out!
|
Sv: Myten om den kule morVi har virkelig ikke møtt noen krav, verken i den ene eller den andre retningen. Ikke fra helsestasjon, ikke fra foreldre og ikke fra venner. Muligens med unntak da da vi skaffer oss au pair, men den kritikken stilnet fort da de så hvordan hun ble brukt - det var jo snakk om å få mer tid med barna og samtidig kunne gå på jobb og bevare samlivet.
|
![]() |
|
|