|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Aktiv
Medlem siden: Aug 2010
![]() |
Hva slags ytterklær trenger jeg å handle inn?Gutten min er 16 måneder nå, og er kjempeglad i å være ute. Men når vi skulle ut en tur i dag, så hadde han plutselig ikke noe klær som passet været...
|
|
|
|
#2 |
|
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva slags ytterklær trenger jeg å handle inn?Vi hadde en parkdress med ullfor den første vinteren. Da kunne vi bruke samme dressen både høst, vinter og vår. Brukte foret på vinteren. 98 kommer til å bli alt for stort. Han må kunne bevege seg. Mange dresser er litt store i størrelsen. Vi hadde dress fra Twins i str 92 og den passer fortsatt. Hun er 90 cm høy. Rimelig men bra dress. Burde holde helt fint til ditt bruk.
|
|
|
#3 |
|
Aktiv
![]() |
Sv: Hva slags ytterklær trenger jeg å handle inn?Tusen takk for svar! Det hørtes jo veldig praktisk ut. Tåler den litt regn?
|
|
|
|
#4 |
|
maler
|
Sv: Hva slags ytterklær trenger jeg å handle inn?Hvis det ikke er barnehage inne i bildet her, ville jeg kjøpt en parkdress med uttagbart for ala troll. Da har du til all slags vær. Så kan det være greit med ei regnbukse eller skallbukse i tillegg til de dagene det er vått på bakken, men rimelig varmt i været. Goretexsko og støvler er også greit. Og ulltøy. Jeg kjøper ikke annet enn ulltøy til vinteren.
|
|
|
#5 |
|
Uhelbredelig B-menneske
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva slags ytterklær trenger jeg å handle inn?Jeg vet ikke helt hva du mener med alle de forskjellige dressene (parkdress, skalldress, regndress, kjeledress, eller bobledress). |
|
|
|
|
|
#6 |
|
I mål
|
Sv: Hva slags ytterklær trenger jeg å handle inn?Når du skal være hjemme med ham og har kontroll på påkledning samt at utelivet begrenser seg litt, ville jeg gått for en dress med uttagbart for tror jeg. Reflex har hatt noen som er helt greie. I tillegg kan en regnbukse være kjekt. Gore-texsko er nødvendig. Og ull. Vi bruker tynn ull innerst fra oktober til april på barnehagebarna. Og så er det greit å ha et ekstra tykkere lag også. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Impulsiv innimellom
|
Sv: Hva slags ytterklær trenger jeg å handle inn?Jeg har en grønn Reima-vinterdress i 86 som du kan få låne med tilhørende lue. E. trenger ikke den før neste år. Den er litt stor i størrelsen, men da slipper du å kjøpe ny. Mulig jeg har to sett med regnklær også, kan undersøke det. Støvlene etter N. kan du også få låne, de i str.22. Tror vi også har et par gore-tex i str.22.
|
|
|
#8 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Hva slags ytterklær trenger jeg å handle inn?Jeg ville handlet inn
|
|
|
#9 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: Hva slags ytterklær trenger jeg å handle inn?Jeg er enig med røkla. Ettersom han ikke går i barnehagen enda, så er en dress med uttagbart fôr veldig praktisk; den kan du da bruke som vår/høstdress og også vinterdress, avhengig av om du bruker den med eller uten fôr, og antall lag med ull og evt. fleece under.
|
|
|
#10 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Sv: Hva slags ytterklær trenger jeg å handle inn?Enig med røkla.
|
|
|
|
#11 |
|
I mål
|
Sv: Hva slags ytterklær trenger jeg å handle inn?
Man trenger ikke ekstradress hvis man ikke går i barnehage. Nesten ikke da heller... Og absolutt ikke brukt penger på skallklær til en så liten en som man skal være hjemme med selv. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Hva slags ytterklær trenger jeg å handle inn?Jeg synes skallklær er bedre og mer praktisk enn regntøy - helt uavhengig om barnet har bhgplass og ikke. Jeg har alltid kjøpt inn ekstradress selv til hjemmeværende barn. Jeg liker at det alltid er en tørr dress tilgjengelig, og at det ikke er sånn bråhast med å vaske/tørke den andre. (Når jeg sier tørke, mener jeg ytterlaget på dressen, har ikke opplevd kliss våt dress så langt.)
|
|
|
#13 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Hva slags ytterklær trenger jeg å handle inn?Du klarer deg med én dress med uttagbart for om du kjøper en som tåler litt vann. POP og Troll har det, andre også. Ellers kan du kjøpe en vår/høstdress (www.barnihagen.no og www.jobbogfritid.no) har tilbud på reima tec og bruke ull som mellomlag. Kanskje har du en hjemmestrikket genser og bukse?
|
|
|
#14 |
|
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Hva slags ytterklær trenger jeg å handle inn?Jeg vil slå et slag for reima med avtagbart for. Min skal bruke det nå. Vår dress er fra 1997, brukt av tre barn og god som ny. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
www.bomulls.no
|
Ja, vi har ikke vanlig regntøy i hus lenger vi, så ...
|
|
|
#17 |
|
Drømmer
|
Om de kjøper Troll dress med for som kan tas ut, så har de jo dress til alle årstidene og dermed slipper de å kjøpe regntøy også. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
www.bomulls.no
|
Det er sant.
|
|
|
#19 |
|
Aktiv
![]() |
Det er litt det jeg mener, jeg har ikke skjønt helt forskjellen med alle de type dressene eller om noe er egentlig det samme, men bare forskjellige navn.
Men er du sikker på at ikke E. trenger den? Eller trenger hun den til over nyttår? Støvler har vi lånt av F. men Gore-tex vil vi gjerne låne. Trenger ikke E. de heller? Tror jeg må sjekke hva slags sko jeg allerede har fått av deg.
|
|
|
|
#20 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Hva slags ytterklær trenger jeg å handle inn?Minsten er 16 måneder, og "yttertøylisten" for høsten og vinteren ser omtrent slik ut:
|
|
![]() |
|
|