Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Sportshjørnet

Gi beskjed om at barnet slutter?

Sportshjørnet Alt som har med sport å gjøre passer inn her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-09-11, 11:45   #1
kamp
ASD

Medlem siden: Mar 2010
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Gi beskjed om at barnet slutter?

Tenker dere at det er normalt at foreldre gir beskjed til klubben når et barn slutter med idretten?

kamp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-11, 11:46   #2
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gi beskjed om at barnet slutter?

Det ville jeg sett på som en ren selvfølge. Forstår faktisk ikke at det går an å vurdere å la være?

Sist redigert av Blondie : 07-09-11 kl 11:52.
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-11, 11:46   #3
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja.

Gammel 07-09-11, 11:47   #4
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

For meg ville det vært helt normalt ja.

Mine barn går på taekwondo, og der må vi si opp skriftlig. Men det er jo pga at vi betaler månedsavgift for dem da.

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-11, 11:48   #5
GeekyGirrrl
Nærmer seg

GeekyGirrrl sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 247
GeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ja det gjør man vel?

Man vil vel ikke betale og måtte stille på dugnad om barnet ikke er med?

Gammel 07-09-11, 11:49   #6
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det kommer jo helt an på? Hvis det er definerte kurs, som et svømmekurs, så ville jeg bare latt være å melde meg på nytt. Det samme med f.eks. fotball, hvis man går ut sesongen og ikke vil starte neste år.

Hvis man slutter midt i et kurs/en sesong, så synes jeg definitivt man skal si fra. Og gjerne grunngi også, hvis det er noe organisasjonen kan dra nytte av og bli bedre på.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-11, 11:50   #7
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Selvfølgelig gjør man det. Treneren trenger å vite hvor mange som kommer på trening, kan stille til kamp (hvis det er lagidrett) etc. For de som organiserer idrett for barn er det viktig at listene over aktive utøvere faktisk er oppdatert.

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-11, 11:52   #8
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi betaler for fotballspilleren direkte til klubben årlig og hvis han bare hadde uteblitt, så hadde jo regningen kommet likevel? Er det et tidsbegrenset kurs så er det jo noe annet, men min erfaring med f.eks fotball er at man ikke er med fra sesong til sesong, men at medlemsskapet løper til en sier det opp.

Gammel 07-09-11, 11:52   #9
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har aldri kommet på å si fra etter endt sesong, nei. Jeg tenker at de oppdager det når det ikke kommer ny påmelding neste sesong. (De går bare på ting som er utpreget sesongbasert, og der man må melde på aktivt hver sesong for å beholde plassen.)

Vi har vel ikke alltid sagt fra når ungene har sluttet midt i sesongen heller, men nå driver ingen av mine med utpreget lagsport heller, som påvirkes av at noen slutter å møte opp.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-11, 11:53   #10
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Det kommer jo helt an på? Hvis det er definerte kurs, som et svømmekurs, så ville jeg bare latt være å melde meg på nytt. Det samme med f.eks. fotball, hvis man går ut sesongen og ikke vil starte neste år.

Hvis man slutter midt i et kurs/en sesong, så synes jeg definitivt man skal si fra. Og gjerne grunngi også, hvis det er noe organisasjonen kan dra nytte av og bli bedre på.

Da synes jeg det bør sendes en mail til lagleder. Det koster så lite og gjør jobben så mye enklere for dem som organiserer det. I de minste kullene begynner ofte treningene nesten samtidig med kampene og det er greit å vite hvor mange spillere man faktisk forholder seg til.

Gammel 07-09-11, 11:54   #11
Nip
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Oct 2010
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ja, helt klart.

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-11, 11:56   #12
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Min har aldri gått på lagidrett, men jeg har gitt beskjed når hun har sluttet midt i året. Ellers har jeg regnet manglende påmelding som beskjed om at hun har sluttet, det ser jeg ikke noe galt i.

Gammel 07-09-11, 11:56   #13
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har aldri tenkt over at man bør si i fra fordi man lar være å melde seg på til ny sesong, da har jeg regnet med at de har lest det ut fra påmeldingslistene. Slutter man midt i et kurs eller en sesong sier man selvsagt i fra.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-11, 11:56   #14
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja er ikke det normalt da?
Dvs, hvis det er feks turningen som minste går på så melder man seg på to ganger i året. Da hadde jeg bare valgt å ikke melde meg på videre. Det samme med svømmingen som eldste har startet på. Men fotball som eldste akkurat har valgt å slutte med, der har vi sagt i fra. Det har noe med lagoppsett osv.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-11, 12:01   #15
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg har aldri tenkt over at man bør si i fra fordi man lar være å melde seg på til ny sesong, da har jeg regnet med at de har lest det ut fra påmeldingslistene. Slutter man midt i et kurs eller en sesong sier man selvsagt i fra.

Jeg er helt enig der hvor det er påmelding til en ny sesong. I mange idrettslag er det imidlertid ikke spesifikk påmelding til fotball, håndball etc. Min erfaring fra idrettslag er at lagidrett ofte baserer seg på de som var med forrige sesong. Nye kommer til og noen slutter, men at det ikke er påmelding for hver sesong.

Gammel 07-09-11, 12:07   #16
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Java, her.

Jeg er helt enig der hvor det er påmelding til en ny sesong. I mange idrettslag er det imidlertid ikke spesifikk påmelding til fotball, håndball etc. Min erfaring fra idrettslag er at lagidrett ofte baserer seg på de som var med forrige sesong. Nye kommer til og noen slutter, men at det ikke er påmelding for hver sesong.

OK, jeg har ikke så inngående kjennskap til lagidrett, men slik du skisserer så skjønner jeg at det er greit med en heads up.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-11, 12:19   #17
kamp
ASD

kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Carrera, her.

For meg ville det vært helt normalt ja.

Mine barn går på taekwondo, og der må vi si opp skriftlig. Men det er jo pga at vi betaler månedsavgift for dem da.

Der traff du blink

I klubben min er det avtalegiro som man må si opp men det er tydeligvis mange som foreldre som ikke får det med seg.

Barna møter ikke på trening, foreldre får purring og sende sinte mail til styret om at de får regning.

Så det godt å se at vertfall FB medlemmene her inne ville gitt beskjed

Gammel 07-09-11, 13:11   #18
kamp
ASD

Standard

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Da må dere kanskje være flinkere til å minne om at det kreves skriftlig utmelding. Regner med dere sender ut noe info av og til (mail?), og der kan det legges inn en liten standard-setning i bunnen om det. Så slipper noen å bli sinte for det.

Det er vi, men det skjer ofte alikevel

Vist jeg får en mail eller beskjed om at de slutter tar jeg de ut av databasen vår og da får de ikke lenger regning. Så lenge de ikke sier noe så blir det stående i databasen..

Har de vert vekke 3-4-5 treninger pleier jeg å ta en telefon å høre selvfølgelig

Gammel 07-09-11, 13:30   #19
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Både fotball og idrettsskolen har påmelding i forkant av oppstart på foreldremøte (fotball) eller samme dag som oppstart (idrettsskolen), så jeg har så hvis min ikke skulle fortsette så ville jeg pr nå ikke kommet på å gi beskjed.

Gammel 07-09-11, 14:43   #20
emin
Engel med shit på vingene

emin sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ja, det er en selvfølge for meg å gi beskjed. Vi sendte mail til lagleder da Størsta sluttet på fotball.

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:19.