Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Kyr i veien

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hva gjør du?
Hiver deg på hornet,sprenger forbi kuflokken og prøver å felle bonden med bildøra i samma slengen 3 1,74%
Tuter, vinker og blinker med lysene, og presser deg forbi. Gir bonden fingern i det du passerer! 0 0%
Tuter, vinker og presser deg forbi. Smiler blidt til bonden når du passerer. 4 2,33%
Venter og ser om det blir en mulighet for å passere. 140 81,40%
Stopper bilen og tar fram matpakka 14 8,14%
Stopper bilen og hjelper bonden med kyrne 11 6,40%
Stopper bilen og roper ukvemsord til bonden før du snur og tar en annen vei 0 0%
Deltakere: 172. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-09-11, 13:04   #21
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kyr i veien

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Lurer på hvem som har tenkt å ta Floksa med døra?

Ingen, enda, men jeg undrer meg stadig over hva folk finner på å gjøre.
Ikke mange dagene siden jeg nesten fikk en traktor inn i kuflokken min. Da skulle vi krysse en liten grusvei og jeg hadde stengt med strømtråd og 3 kyr var midt i veien og jaggu skulle traktoren presse seg fram.
Men Floksas blikk kan drepe og neste gang sto han på tilbørlig avstand og ventet

En annen prøvde å presse kuflokken over en ferist.... Han fikk også Floksablikket og sluttet med det.

Jeg har også fått tilsnakk og stygge ord for å stenge en privat vei i 4-5 minutter mens jeg flytter kuene over veien.... Folk er rare.

Men heldigvis møter man også mange som er veldig blide og hyggelige og tar mye hensyn til at de faktisk kjører i dyras beiteområder

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-11, 13:06   #22
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Går man ikke to daglige lufteturer med kuene sånn til vanlig?

Jo. Fra fjøsen og ut på beite om morran, og tilbake igjen om kvelden. Dvs om kvelden er de så melketunge at da finner de som oftest veien hjem selv.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-11, 13:07   #23
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Jo. Fra fjøsen og ut på beite om morran, og tilbake igjen om kvelden. Dvs om kvelden er de så melketunge at da finner de som oftest veien hjem selv.

Det har noen glemt å fortelle mine kuer

Gammel 07-09-11, 13:08   #24
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tydeligvis oppvokst ved et møblert fjøs.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-11, 13:11   #25
celebelen
Dragedytteren

celebelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Det Floksa-blikket virker nyttig.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-11, 13:12   #26
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av celebelen, her.

Det Floksa-blikket virker nyttig.

Du er aldri i tvil når Floksa ser på deg over brillekanten

Gammel 07-09-11, 13:24   #27
amo
Bør lage seg en tittel selv

amo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Jeg venter tålmodig. Hjemme hos mamma er det kyr, og jeg har lært at hvis jeg skal nå en ferge mellom kl. 17.00 og 19.00 må jeg beregne god tid.
Men liker best at kuene blir flyttet i den tiden, sikkert ikke så tålmodig om jeg møter de kl. 14.00. :P

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-11, 13:31   #28
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Jeg ville gjort som jolie tenker jeg, kjørt bak kyrne i gangfart, eller benyttet anledningen til å la vesla se på spennende kyr På helsestasjonen i går påsto hun nemlig hardnakket til helsesøster at plastkua hun lekte med var en elg

Gammel 07-09-11, 13:39   #29
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

PÅ en øde vei langt inn i skauen/på fjellet kan man vel ikke fovente annet, så jeg venter og ser om det blir en mulighet for å passere, mens jeg banner for meg selv.

På en vanlig riksvei, på vei til jobb feks (ja, det skjer DAGLIG i sommerhalvåret), så kjører jeg bak, kjører forbi når jeg kan, forbanner bonden nord og ned og er steik forbanna fordi et menneske og jobben hans tillater seg å stenge veien 10 minutt pr morgen og 10 minutt på ettermiddagen.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-11, 13:44   #30
mina
Strikker

mina sin avatar

Hvor: Sunnmøre
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Jeg hadde ventet tålmodig.

Vi har kyr, og før de skal på fjellbeite går de ute på marka rett over veien for fjøset. Vi bor nesten ved veis ende, bare noen hytter forbi oss, så samme hvor mye jeg håper at det skal komme noen når kyrne skal inn om ettermiddagen, så skjer det aldri. Jeg vil bare se reaksjonen, om hyttanaboen bli sur fordi han må vente i 10 minutter!

Gammel 07-09-11, 13:57   #31
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Jeg hadde ventet og tenkt at jeg var sjeleglad for at det var en bonde der som kommer til å føre kuene dit de skal *redd for kyr*

Gammel 07-09-11, 14:47   #32
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker kyr bedre enn sauer langs veien.
De ligger jo fader halveis utpå veien

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-11, 15:03   #33
krystallklart
Lett rørt

krystallklart sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Gardskjærring igjen
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av jolie, her.

Gidder ikke vente på pollen.

Jeg kjører enten bak i rusletempo, eller jeg stopper bilen, slenger ut ungene og tar en løpeavsegmaureneibeina-pause.

Noe sånt.

Gammel 07-09-11, 15:14   #34
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg regner med at flokken ikke skulle gå flere km, så jeg hadde pent stoppet, og evnt hjulpet til hvis det trengtes.

Som eksgardskjærring gjorde jeg ofte det samme også. Vi stengte 50 meter av veien for å få dyra fra et beite og inn til melking, og ikke alle var like fornøyde. Vi bare bant tau over (med noe blafrende på, så det ble mer synlig), og etterhvert fant postdama ut at hun ikke gadd å vente, og fant en teknikk hvor hun kunne kjøre under tauene uten å gå ut av bilen

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-11, 15:41   #35
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dette har skjedd meg flere ganger, bortsett fra fyren med grønn dress, kuene jeg treffer er på fribeite.

Og jeg kjører i rusletempo til det blir mulighet til å passere. Som regel er dette i ferien uansett og da går dagene i rusletempo uavhengig av kuer.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-11, 15:54   #36
jane
Har ikke tittel

jane sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Jeg hadde nok stoppet og tatt en hel haug med ku-bilder. Ja, og kanskje noen bonde-bilder også.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-11, 16:00   #37
Babe
Palliasjonsnurse

Babe sin avatar

Hvor: Akershus
Babe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt likt
Standard

Jeg elsker dyr - og synes det er stas med kuer som går over veien. Sauer også for den saks skyld. Så både jeg og ungene er like ivrige - og tar oss god tid til å nyte synet. Det tar ikke timesvis å flytte en flokk over veien uansett da.

Kjæresten min synes nok jeg var en smule slitsom i sommer, da vi var i Finnmark - møtte rein titt og stadig, og jeg stoppet nesten hver gang. Synes det var ganske så eksotisk.

Gammel 07-09-11, 16:06   #38
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Been there, done that - har sittet gud vet hvor mange ganger bak en flokk kyr og venta på at det skulle bli mulig å kjøre videre.

En ting er når det går en bonde sammen med dyra, da vet jeg jo at kyra er på vei et sted, og at det snart ordner seg. Verre er det når det er på skaugen og kyra bare står der, midt i veien, og stirrer dumt på meg, tygger litt drøv, vifter litt med halen og undres på hva jeg er der og forstyrrer idyllen for.

Nå skal jeg dog tilstå at de gangene dette skjer, er jeg ute på tur for kosens skyld, og jeg har stort sett all verdens av tid. Det spørs om jeg hadde syntes det var like idyllisk om dette ble en fast del av morgenrutina på vei til jobb.

Gammel 07-09-11, 16:07   #39
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Tålmodigheten min rekker nok ikke lenger enn at jeg tuter, vinker og presser meg forbi, men jeg er likevel såpass høflig at jeg smiler blidt til bonden når jeg passerer.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-11, 16:08   #40
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av jane, her.

Jeg hadde nok stoppet og tatt en hel haug med ku-bilder. Ja, og kanskje noen bonde-bilder også.

Jeg også. På god avstand. Kuer er farlige.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:32.