|
Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vinterklær til skolebarn?Klart jeg kunne gått for heldress, men tror ikke de andre gjør det. I fjor måtte hun ha 134 i reima tec +, for liten i år og solgt nå. Omtrent umulig å få tak i større heldress her siden få bruker det når de er så lange som henne.
![]() |
#22 |
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Vinterklær til skolebarn?OBS har HellyHansen hele dresser opp til str. 152 i vinterdresser nå. Univern får du på arbeidsklærbutikker og sånt og de har opp til str. 14 år. Så det går fint ann å få tak i store hele dresser. Europris har opp til str. 140 og det har TTH også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Spent ?
Medlem siden: Jan 2010
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vinterklær til skolebarn?Vi bruker stort sett reima sitt yttertøy, til både de små og store |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Står på egne ben
![]() Sv: Vinterklær til skolebarn?Jeg har måttet slutte med Reima til jentene mine, for de sliter det så fort i stykker. Men da har jeg ikke brukt penger på å kjøpe Reimatec+ bare Reimatec. Må ha noe som er mere slitesterkt og på skolen vil jeg helst unngå dresser til nesten 2000 kroner. Og med tre unger så gidder jeg rett og slett ikke å kjøpe så dyre dresser heller når billigere funker bedre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Spent ?
Medlem siden: Jan 2010
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vinterklær til skolebarn?
off da, vi har hatt vårt i arv. Men nå skal det sies at eldstejenta er forsiktig, og minste bruker opp |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Står på egne ben
![]() Sv: Vinterklær til skolebarn?De store ungene er ramme på å slite klær på vinteren når de sklir på knær og romper overalt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Personlig pessimist
|
Tenkte ikke på det med størrelse. Poden skal ha Reimadress i 110 i år.
![]() |
![]() |
#29 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
Ticket har store dresser, minst 140 (jeg gir meg ikke med å anbefale det.
![]() |
#30 |
bits and pieces
|
![]() Sv: Vinterklær til skolebarn?Millact: eldste har ticket, dog har jeg ikke prøvd den på han nå for han fikk den til bursdagen sin i februar. Da var den alt for gedigen så vil tippe den passer nå.
![]() |
![]() |
#31 |
På vei
Ticket går minst til 140. I tillegg er dressene store i størrelsen, men jeg er litt usikker på om vinterdressene deres er like store i størrelsen som vår/høst-dressene deres. Vår/høst-dressene er minst en størrelse større enn det de er merket som.
Sett et strikk nede i kanten på den ytterste delen av buksa. Det gjør jeg, ikke bare på vinterbuksene men gjerne også i skallbuksene deres. Strammer du strikket passe blir kanten på buksa liggende over helen på skoen slik at den ikke subber nedi bakken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
maler
|
![]() Sv: Vinterklær til skolebarn?Jeg har brukt å ha ett todelt sett hvor buksa henger hjemme og jakka fungerer som vinterjakke både hjemme og på skolen og en heldress som henger på skolen i 1. og 2. klasse. 3. klassingen min har også heldressen sin ennå, men jeg kjøper nok ikke flere til han tror jeg, med mindre han kommer med et klart ønske om det selv. Det er ikke noe problem å finne dresser opp til 140cm, men større enn det er vanskelig.
![]() |
#33 |
Bokglad
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Oi, har de? Vet du pris og kvalitet og sånt? Kan man se dressen på nett noe sted?
![]() |
#34 |
Bokglad
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
![]() Sv: Vinterklær til skolebarn?Er forresten Ticket større enn Reima? En Ticketdress som passet -02 modellen hadde vært gull!
![]() |
#36 |
Men først, kaffe!
![]() Sv: Vinterklær til skolebarn?Vi brukte Reima når de var små, gikk over til Ticket og var veldig fornøyd. Allikevel kjøpte jeg Napapijri, todelt, til fjerdeklassingen i år da hun trengte nytt. Så får vi se hvordan det er. Vi falt på det fordi passformen passet så mye bedre til henne, litt smalere på en måte. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Her i området er det et stort problem. Butikkene tar ikke inn så store dresser. Jeg var heldig i fjor som klarte å finne dress i 134.
![]() |
#38 |
Jeg ser for meg å gjøre det i vinter og gjør det også nå med allværssett.
![]() |
#39 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Vinterklær til skolebarn?Jeg hiver meg på anbefalingen om hel dress til førsteklassingene. Det går fortere å få på seg, og man slipper å tenke på at de løper ut med bare jakke i mange minusgrader eller sørpeføre, som er en reell problemstilling i første klasse. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Bedreviter
|
http://lillemartine.no/ Lille Martine fører Ticket og har vanligvis størrelser opp til 140 og kanskje litt til. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|