Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Vinterklær til skolebarn?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-09-11, 14:58   #21
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vinterklær til skolebarn?

Klart jeg kunne gått for heldress, men tror ikke de andre gjør det. I fjor måtte hun ha 134 i reima tec +, for liten i år og solgt nå. Omtrent umulig å få tak i større heldress her siden få bruker det når de er så lange som henne.

Kunne nok brukt skalltøy, men stoler ikke helt på at hun kler på seg lag på lag og vil ha det enklest mulig for henne. Tror jeg ser på POP først, lett å få tak i og grei pris og god kvalitet.

Gammel 08-09-11, 15:02   #22
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

OBS har HellyHansen hele dresser opp til str. 152 i vinterdresser nå. Univern får du på arbeidsklærbutikker og sånt og de har opp til str. 14 år. Så det går fint ann å få tak i store hele dresser. Europris har opp til str. 140 og det har TTH også.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-11, 15:03   #23
LiKa
Spent ?

LiKa sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
LiKa er populærLiKa er populærLiKa er populær
Standard

Vi bruker stort sett reima sitt yttertøy, til både de små og store

LiKa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-11, 15:04   #24
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har måttet slutte med Reima til jentene mine, for de sliter det så fort i stykker. Men da har jeg ikke brukt penger på å kjøpe Reimatec+ bare Reimatec. Må ha noe som er mere slitesterkt og på skolen vil jeg helst unngå dresser til nesten 2000 kroner. Og med tre unger så gidder jeg rett og slett ikke å kjøpe så dyre dresser heller når billigere funker bedre.

Gammel 08-09-11, 15:07   #25
LiKa
Spent ?

LiKa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Jeg har måttet slutte med Reima til jentene mine, for de sliter det så fort i stykker. Men da har jeg ikke brukt penger på å kjøpe Reimatec+ bare Reimatec. Må ha noe som er mere slitesterkt og på skolen vil jeg helst unngå dresser til nesten 2000 kroner. Og med tre unger så gidder jeg rett og slett ikke å kjøpe så dyre dresser heller når billigere funker bedre.

off da, vi har hatt vårt i arv. Men nå skal det sies at eldstejenta er forsiktig, og minste bruker opp Men så lenge det er slik, er det liksom økonomi i det.

Gammel 08-09-11, 15:08   #26
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Standard

De store ungene er ramme på å slite klær på vinteren når de sklir på knær og romper overalt. Samt at det er et problem når det er veldig kaldt og ikke snø så er det lett at ting blir slitt av dresser.

Gammel 08-09-11, 15:09   #27
LiKa
Spent ?

LiKa sin avatar

Standard

De store ungene er ramme på å slite klær på vinteren når de sklir på knær og romper overalt.

hehe, det kan jeg tenke meg. Vi har vel noe å se frem til der....

Gammel 08-09-11, 15:33   #28
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Klart jeg kunne gått for heldress, men tror ikke de andre gjør det. I fjor måtte hun ha 134 i reima tec +, for liten i år og solgt nå. Omtrent umulig å få tak i større heldress her siden få bruker det når de er så lange som henne.

Kunne nok brukt skalltøy, men stoler ikke helt på at hun kler på seg lag på lag og vil ha det enklest mulig for henne. Tror jeg ser på POP først, lett å få tak i og grei pris og god kvalitet.

Tenkte ikke på det med størrelse. Poden skal ha Reimadress i 110 i år.

Gammel 09-09-11, 10:36   #29
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Ticket har store dresser, minst 140 (jeg gir meg ikke med å anbefale det. ).

Vi har en bukse fra ticket som har snølås, men ikke strikk i den ytterte delen av buksa. Det gjør at den henger ned i bakken og blir veldig slitt. Det er greit å kjøpe en som ikke er for lang. Jeg synes egentlig selene er litt dumme, det er ikke så mye stoff oppover tyggen og magen. Dermed blir det fort glippe. Sånn totalt er jeg bare sånn passe fornøyd med buksene til Ticket.

Gammel 09-09-11, 10:41   #30
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Millact: eldste har ticket, dog har jeg ikke prøvd den på han nå for han fikk den til bursdagen sin i februar. Da var den alt for gedigen så vil tippe den passer nå.

Gammel 09-09-11, 10:45   #31
ElinM
På vei

ElinM sin avatar

ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.

Ticket har store dresser, minst 140 (jeg gir meg ikke med å anbefale det. ).

Ticket går minst til 140. I tillegg er dressene store i størrelsen, men jeg er litt usikker på om vinterdressene deres er like store i størrelsen som vår/høst-dressene deres. Vår/høst-dressene er minst en størrelse større enn det de er merket som.

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.

Vi har en bukse fra ticket som har snølås, men ikke strikk i den ytterte delen av buksa. Det gjør at den henger ned i bakken og blir veldig slitt. Det er greit å kjøpe en som ikke er for lang. Jeg synes egentlig selene er litt dumme, det er ikke så mye stoff oppover tyggen og magen. Dermed blir det fort glippe. Sånn totalt er jeg bare sånn passe fornøyd med buksene til Ticket.

Sett et strikk nede i kanten på den ytterste delen av buksa. Det gjør jeg, ikke bare på vinterbuksene men gjerne også i skallbuksene deres. Strammer du strikket passe blir kanten på buksa liggende over helen på skoen slik at den ikke subber nedi bakken.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-11, 11:12   #32
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har brukt å ha ett todelt sett hvor buksa henger hjemme og jakka fungerer som vinterjakke både hjemme og på skolen og en heldress som henger på skolen i 1. og 2. klasse. 3. klassingen min har også heldressen sin ennå, men jeg kjøper nok ikke flere til han tror jeg, med mindre han kommer med et klart ønske om det selv. Det er ikke noe problem å finne dresser opp til 140cm, men større enn det er vanskelig.

Etter heldressalderen synes jeg det er greit med ei vinterjakke med to bukser hvor en bukse henger permanent på skolen.

Gammel 09-09-11, 12:46   #33
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

OBS har HellyHansen hele dresser opp til str. 152 i vinterdresser nå.

Oi, har de? Vet du pris og kvalitet og sånt? Kan man se dressen på nett noe sted?
Skal en tur til OBS på tirsdag og 4. klassingen vil veldig gjerne ha hel dress - han hadde i str. 140 i fjor men det blir for smått nå.

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-11, 12:47   #34
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Er forresten Ticket større enn Reima? En Ticketdress som passet -02 modellen hadde vært gull!

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-11, 12:55   #35
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ticket er hakket større enn reima, men alt sitter i overkroppen. De er ikke lengre i beina.

Gammel 09-09-11, 12:58   #36
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi brukte Reima når de var små, gikk over til Ticket og var veldig fornøyd. Allikevel kjøpte jeg Napapijri, todelt, til fjerdeklassingen i år da hun trengte nytt. Så får vi se hvordan det er. Vi falt på det fordi passformen passet så mye bedre til henne, litt smalere på en måte.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-11, 15:01   #37
millact

millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

. Det er ikke noe problem å finne dresser opp til 140cm, men større enn det er vanskelig.

Her i området er det et stort problem. Butikkene tar ikke inn så store dresser. Jeg var heldig i fjor som klarte å finne dress i 134.

Gammel 09-09-11, 15:01   #38
millact

Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Etter heldressalderen synes jeg det er greit med ei vinterjakke med to bukser hvor en bukse henger permanent på skolen.

Jeg ser for meg å gjøre det i vinter og gjør det også nå med allværssett.

Gammel 09-09-11, 15:32   #39
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hiver meg på anbefalingen om hel dress til førsteklassingene. Det går fortere å få på seg, og man slipper å tenke på at de løper ut med bare jakke i mange minusgrader eller sørpeføre, som er en reell problemstilling i første klasse.

Vi har hatt to Ticket i fire år til Frøkna, og de er virkelig fabelaktige både i slitestyrke og komfort. De første årene hadde vi hel dress, og de siste to årene har vi hatt bukse derfra.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-11, 15:33   #40
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her i området er det et stort problem. Butikkene tar ikke inn så store dresser. Jeg var heldig i fjor som klarte å finne dress i 134.

http://lillemartine.no/ Lille Martine fører Ticket og har vanligvis størrelser opp til 140 og kanskje litt til.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:56.