Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva er egentlig vitsen

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-03-07, 22:10   #101
tutta
Passiv

Standard

Sv: Hva er egentlig vitsen

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Ok, men Tinetoff, hvis man ikke liker diskusjonen, så kan man bare la være å lese den og heller hoppe over til de temaene/debattene man får noe ut av. Verre er det ikke!
Det er mange tråder her inne som jeg synes er dødsens kjedelige og utrolig uinteressante, men som allikevel har opptil flere hundre innlegg om ikke mer. Jeg gidder ikke lese dem, og langt mindre svare.

Å oppfordre andre om å ikke starte diskusjoner bare for at du ikke liker dem, synes jeg ingenting om.

Helt enig med deg Elin,verre er det ikke.

Svar med sitat
Gammel 15-03-07, 22:23   #102
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Når jeg misliker en diskusjon eller trådtype nok, er det veldig naturlig for meg å starte en kritisk tråd om den. Men dere kan jo bare la være å lese de kritiske trådene mine?

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-07, 22:24   #103
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Når jeg misliker en diskusjon eller trådtype nok, er det veldig naturlig for meg å starte en kritisk tråd om den. Men dere kan jo bare la være å lese de kritiske trådene mine?

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-07, 22:25   #104
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gammel 15-03-07, 22:26   #105
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Får jeg lov å starte kritiske tråder om tråder jeg ikke liker??

Gammel 15-03-07, 22:26   #106
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Nei, forresten. Da blir jeg kjapt pælmet ut tenker jeg.

Gammel 15-03-07, 22:28   #107
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, vi er jo fæle til å pælme ut folk her.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-07, 22:28   #108
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her er jeg faktisk litt uenig med deg TInetoff ( )
Du skrev tidligere at du ville ikke lest tråden engang om det ikke var for at du var moderator. Ergo hadde du sannsynligvis ikke reagert på noen som helst slags måte om du ikke hadde vært moderator.
Men etter å ha (måttet) lese tråden reagerer du som Tinetoff, ved å lage en egen diskusjon om at du ikke liker slike tråder (som Aulie-tråden o.l.).

Den vanlige tilbakemeldingen til de aller fleste som starter diskusjoner av typen "alle er så dumme/uenige med meg/sier jeg er en dårlig mor fordi de skriver om ..../er så duste fordi di sier gåstoler er farlige/osv.." blir vanligvis svart med "jammen så bare la være å lese diskusjonen da!" i det uendelige.

Vi kan jo ikke alle sammen starte en ny tråd når vi ser diskusjoner vi ikke liker - tenk hvor mye det ville blitt av det da?! Det at du er moderator og "må" lese en tråd du sterkt misliker er jo dumt, men er vel strengt tatt det som skaper problemet her ( )...

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-07, 22:29   #109
HP
Administrator

HP sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Vimsen, her.

Nei, forresten. Da blir jeg kjapt pælmet ut tenker jeg.

Det var den andre plassen det, vet du.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-07, 22:29   #110
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av HP, her.

Det var den andre plassen det, vet du.

Jaja. Upop blir jeg ihvertfall om jeg setter i gang.

Gammel 15-03-07, 22:34   #111
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Myggstukket, her.

Det er ikke så ofte slike tråder oppstår, er det?

Vel, jeg synes det har vært noen den siste tiden, Konradi-bildene og Rune Rudberg ,Ketil Kefte(?) og nå Aurli. La meg si det slik, jeg synes det er nok i massevis!

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-07, 22:38   #112
Eia
Permakulturell

Eia sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Heiko, her.

Vel, jeg synes det har vært noen den siste tiden, Konradi-bildene og Rune Rudberg ,Ketil Kefte(?) og nå Aurli. La meg si det slik, jeg synes det er nok i massevis!

Jeg er enig med Heiko. :bidrar:

Gammel 15-03-07, 22:38   #113
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei da forsvinner jo hele poenget med et forum hvor det både går an å diskutere og være uenig med moderatorenene (uten å bli pælmet ut av hele forumet).

:veldig tilhenger av en god diskusjon:

Så for all del, jeg ser overhodet ingen betenkeligheter med å starte tråder om at man misliker andre typer tråder. Så kan de som har diskutert i den opprinnelige tråden få mulighet til å diskutere så busta fyker med de som syns det er teit/patetisk/lavpanne/overdrevent politisk korrekt å starte og/eller delta en eller annen type tråd.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-07, 22:41   #114
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av m^3, her.

Vi kan jo ikke alle sammen starte en ny tråd når vi ser diskusjoner vi ikke liker - tenk hvor mye det ville blitt av det da?! Det at du er moderator og "må" lese en tråd du sterkt misliker er jo dumt, men er vel strengt tatt det som skaper problemet her ( )...

Hvis det blir ordentlige diskusjoner ut av det, så ser jeg ingen argumenter mot at folk starter kritiske tråder om tråder de ikke liker. Du kan selvsagt si at "hvis alle gjør det, blir det veldig mye av det", men det gjelder jo bortimot absolutt alt annet som blir postet her også, og i praksis er det jo aldri slik at "alle" gjør noe. (Hvis alle postet like mye som jeg gjør, for eksempel, så ville det jo blitt helt ufremkommelig her. )

Gammel 15-03-07, 22:54   #115
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jada, joda, jeg ser poenget ditt...
Men når grunnen til at man ikke liker en tråd er at man MÅ lese den? (og ikke kan velge den bort slik vi andre vanlige dødelige kan)

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-07, 22:59   #116
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av m^3, her.

Men når grunnen til at man ikke liker en tråd er at man MÅ lese den? (og ikke kan velge den bort slik vi andre vanlige dødelige kan)

Grunnen til at man ikke liker en tråd er jo stort sett innholdet i den. Hvis man leser en tråd selv om man ikke liker den, kan det ha flere grunner, f.eks. at man er moderator og føler at man bør følge med på om den eventuelt utarter, men man kan jo også ønske å følge med på den og eventuelt uttale seg i den fordi man ikke liker det som skjer der selv uten å være moderator. Altså, det jeg mener, er at jeg tror ikke det er fordi Tinetoff er moderator at hun ikke liker disse trådene. (Det er i hvert fall ikke fordi jeg er moderator at jeg ikke liker dem. Men kanskje jeg er mer uttrykt engasjert i hva jeg tror er heldig/uheldig for forumet enn jeg ville vært hvis jeg ikke var moderator.)

Jeg synes det er forskjell på å ikke like tråder fordi man selv ikke er interessert i temaet, og å ikke like dem fordi man mener det er "galt", på en eller annen måte, å skrive dem - enten det er galt fordi det går ut over andre, eller fordi det er uheldig for miljøet på forumet, eller begge deler. Jeg ville aldri finne på å be folk la være å lage tråder om barnevogner eller fotball, bare fordi jeg selv ikke er interessert i disse temaene, men jeg kunne godt finne på å be folk la være å lage tråder om f.eks. ting som skjer på NM, for den typen tråder synes jeg det er et poeng å ikke ha altfor mange av her, og jeg synes det er uheldig for miljøet på FP å bruke energi på å slarve om NM. (Nå er ikke det med NM-relaterte tråder så relevant som det var i begynnelsen, men prinsippet er omtrent det samme.)

Gammel 15-03-07, 23:05   #117
My
Semiaktiv

My sin avatar

My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg synes det er forskjell på å ikke like tråder fordi man selv ikke er interessert i temaet, og å ikke like dem fordi man mener det er "galt", på en eller annen måte, å skrive dem - enten det er galt fordi det går ut over andre, eller fordi det er uheldig for miljøet på forumet, eller begge deler. Jeg ville aldri finne på å be folk la være å lage tråder om barnevogner eller fotball, bare fordi jeg selv ikke er interessert i disse temaene, men jeg kunne godt finne på å be folk la være å lage tråder om f.eks. ting som skjer på NM, for den typen tråder synes jeg det er et poeng å ikke ha altfor mange av her, og jeg synes det er uheldig for miljøet på FP å bruke energi på å slarve om NM. (Nå er ikke det med NM-relaterte tråder så relevant som det var i begynnelsen, men prinsippet er omtrent det samme.)

Og der sa du det samme som jeg hadde tenkt til å si.

Gammel 15-03-07, 23:17   #118
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Og der sa du det samme som jeg hadde tenkt til å si.

Og der sa du det jeg hadde tenkt å si.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-07, 23:18   #119
My
Semiaktiv

My sin avatar

Standard

Himmel, for en patetisk gjeng med meelopers vi er.

Gammel 15-03-07, 23:20   #120
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Himmel, for en patetisk gjeng med meelopers vi er.

Spooky! Det var akkurat det jeg skulle til å si!

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:57.