Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Please, oh please ...

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-09-11, 22:44   #21
Thomas
Mmm, skeptisk

Thomas sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Tromsø
Thomas er populærThomas er populærThomas er populærThomas er populærThomas er populær
Standard

Sv: Please, oh please ...

Stalin skjønte det her med religion og hva man skal gjøre med sånt

*ok, den var litt på usaklig og på kanten, men jeg blir litt oppgitt noen ganger..*

Gammel 09-09-11, 22:56   #22
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 637
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, den var både usaklig og på kanten, og gjør det vanskelig å vite hva du blir oppgitt over, og dermed vanskelig å diskutere med.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-11, 23:04   #23
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Altså. Dette lander har presidentkandidater som er kreasjonister og ser på evolusjonen som en "teori på lik linje med andre teorier". Jeg synes dette er såpass skremmende at jeg sliter med å sette ord på det.

En del av problemet er jo at religion er et ikke-tema i skolen, så det folk lærer, det lærer de i kirken. Og så kan vi jo forestille oss hva de lærer sine "kunder". Jeg kjenner flere mennesker, som på mange vis er både smarte iq-messig og i det hele tatt, som synes at "intelektuelt design" er mer sannsynlig enn evolusjonen, og litt mer troverdig(?!?) enn kreasjonisme. Godt over 75% av amerikanerne tror Gud har hatt en hånd med når jorden ble til.

Religion er crowd control i USA. Sammen med sport og Krigen mot FiendenTM.

Gammel 09-09-11, 23:10   #24
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg ble egentlig litt mere satt ut og lurte på om det ikke er vanlig med lære om evulusjonsterorien jeg.
Da tenker jeg IKKE på hvordan en lite sted vokser og blir et stort sted som ei mente var greit nok å prate om... (men hvordan mennesker hadde utviklet seg var ikke så viktig)
De fleste av de var ikke hjernedøde, det skal de ha da.

Gammel 09-09-11, 23:14   #25
Thomas
Mmm, skeptisk

Thomas sin avatar

Thomas er populærThomas er populærThomas er populærThomas er populærThomas er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Ja, den var både usaklig og på kanten, og gjør det vanskelig å vite hva du blir oppgitt over, og dermed vanskelig å diskutere med.

Kommentaren spilte på det faktum at religion var forbudt i sovjetunionen, og mens jeg ikke er enig at ting skal forbys på denne måten, så blir jeg noen ganger såpass oppgitt over anti-rasjonaliteten og anti-sekularismen som enkelte ytterliggåande religiøse grupperinger går inn for at det er en liten del av meg som får litt lyst til å gjøre som Stalin og forby hele greia..

Gammel 09-09-11, 23:14   #26
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Disser dere misser og nå??!

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-11, 23:26   #27
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ok, jeg så åtte minutter, så fikk jeg så vondt i magen at jeg fikk lyst til å kaste mobilen (som jeg så på) i veggen og ta med meg ungene hjem til Norge. eller i det minste til California.

Jeg blir rett og slett av å høre noen kalle evolusjonen for "en teori" så mange ganger.

Gammel 09-09-11, 23:52   #28
Thomas
Mmm, skeptisk

Thomas sin avatar

Standard

Gammel 09-09-11, 23:59   #29
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Standard

Det skulle selvfølgelg stå "en teori på lik linje med andre teorier" i innlegget mitt.

Gammel 10-09-11, 07:01   #30
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mindy Macready, her.

Ok, jeg så åtte minutter, så fikk jeg så vondt i magen at jeg fikk lyst til å kaste mobilen (som jeg så på) i veggen og ta med meg ungene hjem til Norge. eller i det minste til California.

Ja, det var neppe tilfeldig at miss California ikke hadde noen problemer med evolusjonsteorien. Jeg har (faktisk) vært i kirken en gang mens vi har bodd her i hippieland. Presten var kvinne og hadde regnbuefarget stola, tekst ble lest av ei gravid lesbisk dame og alle ba for hinduer, muslimer og jøder - ikke om at de skulle bli omvendt, men for at de generelt skulle ha det bra.

Men nå må jeg legge meg, for jeg skal på shamanismeworkshop i morgen.

Emneord
evolusjot, kreasjonisme, skole, tro, usa

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:11.