Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Mac?

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-09-11, 15:20   #35
mrc
Bør lage seg en tittel selv

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Mac?

Opprinnelig lagt inn av FarOutFishing, her.

Indeksering er en uting. Og dette er Vista. Og maskinen er to år gammel. Men det er helt hinsides hvor mye oppdateringer de skal prakke på oss. Indekseringen tar i tillegg veldig mye kapasitet, og er etter min mening elendig på alle slags vis. Jeg savner dypt søkefunksjonen som var i XP. Da klarte jeg i hvert fall å finne ting igjen når maskinen kræsjet. Og det gjør den.

Indeksering er absolutt ikke en uting, men noe som for mange sikkert gjør søkene veldig mye raskere i 98 % av tilfellene....

Deaktiverer du indekseringen, har man i praksis omtrent samme søkefunksjonaliteten som i Windows XP. Indekseringen i Vista ble veldig mye bedre enn hva den var i starten, også i henhold til ressursbruk. Egentlig skjedde det mye med Vista etter hvert, som egentlig rettet opp en del av problemene som var i starten.

I XP hadde man vel i utgangspunktet bare et rent filsøk. Slik det er last opp i Vista og 7 vises først treff fra indeks - dette gjør søket veldig raskt. Videre kan man velge å søke på filnivå, evt. gå over til å søke i innholdet i filer som ikke er indeksert.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:51.