Sv: Hva synes dere om å velge kirken på grunn av tradisjon?
Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.
Nei det er egentlig ikke likegyldig. Jeg er ikke redd for å fornærme høyere makter, jeg vet bare at andre mennesker tar dette seriøst, og derfor føler jeg at det er respektløst mot disse å bruke deres seremonier uten å mene noe med det. Man kan ha respekt for andre mennesker og deres tro selv om man ikke er kristen og er redd for en høyere makt.
Jeg har også deltatt i buddhistiske seremonier, og følte meg ikke vel da heller, når jeg så hvor mye det betydde for de som deltok ut fra overbevisning. Det falt meg ikke inn å ofre gaver til gudene sammen med de troende, når det bare ville være spill for galleriet for min del. Selv om jeg så at mange av turistene gjorde det. Synes gudshusene og ritualene som hører innunder dem er forbeholdt de som praktiserer religionen. Helt enkelt.
Jeg har tenkt veldig sånn tidligere, og noe av det sitter i fortsatt. Men når de kristne selv hevder hardnakket at de IKKE oppfatter det som respektløst at noen "bruker" deres seromonier, så kan ikke jeg tillegge dem den meningen, hvis du forstår.