Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Barnas dager på Skoringen

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-09-11, 22:52   #21
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Barnas dager på Skoringen

Eldste har bare hatt ecco gore tex vintersko. Lillebror har hatt både Ecco og Viking. Viking er litt tyngre, men mye mye varmere, så i år blir det Viking på begge to.

Minni: Takk for bilde!

Gammel 12-09-11, 22:53   #22
Rose

Rose sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Rose er populærRose er populærRose er populærRose er populær
Standard

Får ta en titt på både viking og ecco. Har ikke så lyst på viking hvis de er tunge, tenker at det ikke skal bli for tungt for 3 åringe...

Jeg trenger to par så tilbudet passer egentlig bra for oss Men skal ta meg en titt for å se om de er billigere andre steder.

Syns det er dyrt med 900 til mellomste og 700 for minstemann. Men blir jo ikke så dyrt hvis man får det ene paret gratis.

Gammel 12-09-11, 22:57   #23
millact

millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Rose, her.

Får ta en titt på både viking og ecco. Har ikke så lyst på viking hvis de er tunge, tenker at det ikke skal bli for tungt for 3 åringe...

Jeg trenger to par så tilbudet passer egentlig bra for oss Men skal ta meg en titt for å se om de er billigere andre steder.

Syns det er dyrt med 900 til mellomste og 700 for minstemann. Men blir jo ikke så dyrt hvis man får det ene paret gratis.

Min yngste hadde Viking i fjor. Da var han bare litt over 2 år, ikke noe problem. Har kjøpt like til ham i år på salg.

XXL har greie priser på Viking. Hans kostet 599,- på fullpris i fjor høst. Til større barn tror jeg de koster 699,- ca.

Hvis du får to par for 900 så blir det billig, du får ikke billigere enn det.

Gammel 12-09-11, 23:13   #24
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Knerten har forresten stort sett superfit, sånn siden mange andre sko ikke passer foten hans, på en skobutikk satte de bort par etter par fordi "han hadde for høy rist". Men, jeg er klart åpen for å prøve noe annet, om noe passer foten, for han er ikke alltid helt varm i dem.

Gammel 12-09-11, 23:15   #25
Rose

Rose sin avatar

Standard

Det ene paret koster 700 og det andre 900, men det blir jo egentlig 450 pr par da siden vi får det paret til 700 gratis.

Spørs om jeg finner de billigere enn det..

Gammel 12-09-11, 23:16   #26
millact

Standard

Det ene paret koster 700 og det andre 900, men det blir jo egentlig 450 pr par da siden vi får det paret til 700 gratis.

Spørs om jeg finner de billigere enn det..

Det tviler jeg på at du gjør. I så fall er det Skofus el evt noe rester fra i fjor. Jeg fikk kjøpt Viking i fjor vår til 399 på XXL på salg.

Sist redigert av millact : 12-09-11 kl 23:27.
millact er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 12-09-11, 23:30   #27
Rose

Rose sin avatar

Standard

Skofus sine sko vil jeg ikke ha, har ikke vært så fornøyd med de før. Har egentlig vært veldig fornøyd med superfit sine sko men de er jo nesten like dyr som ecco sine.

Kanskje vi skal prøve viking sine i år

Gammel 12-09-11, 23:33   #28
Heddamor

Heddamor sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Heddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populær
Standard

Dumt at det ikke var ecco sine vintersko også. Noen som har erfaring med viking sine? Syns de virker litt tunge?

Gutten min hadde de sorte til venstre, men han hadde det i str 30 og på annonsen står det at den går til 28, så vet ikke om de har satt inn bilde av riktig sko. I alle fall var den veldig lett, mye lettere enn de Viking skoene han har hatt tidligere.

Heddamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-11, 23:33   #29
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Vi prøver Viking på nytt i år, ecco var ikke varme nok i fjor så.
Vi betalte 200 kr for de på xxl i mars.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-11, 23:37   #30
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Viking banker Skofus langt nedi vinterstøvlene kvalitetsmessig. Så det blir nok en tur for å få tak i to par vintersko fra Viking. Hvis ikke skoene fra i fjor passer enda.

Gammel 12-09-11, 23:45   #31
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Til minsten, som er 1,5 år denne vinteren, synes jeg Viking blir for tunge og klumpete. Jeg kunne nok kjøpt Viking til eldste, men han fikk Ecco Snowboarder på salg i vår. De var vi veldig fornøyd med. Det skal sies at mine gutter har smale ankler, smal fot, og lav vrist, så Ecco er nok romsligere til dem enn mange andre. Blir skoene trange, så blir de jo kalde.

Gammel 12-09-11, 23:47   #32
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har også vært fornøyde med Viking til eldstemann, men de er for tunge til at jeg vil kjøpe dem til lillesøster i år. De er ok fra 3-årsalderen kanskje.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-11, 09:12   #33
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Dette må nok kanskje benyttes ja. Tror begge trenger sko

Gammel 13-09-11, 14:37   #34
Geitrams

Medlem siden: Jun 2009
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Vi bruker kun Viking til eldstemann, kjøpte faktisk de til 900,- i går til ham, men nå skal jeg levere de tilbake og høre med naboen om spleiselag Evt kjøpe et par til. De til 900 har mye bedre såle enn de til 700.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-11, 19:36   #35
Drømmedama
keep on dreaming

Drømmedama sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Jeg ser vi kunne hatt forede støvler til de to små også, i tillegg til Viking gore tex. De til Skofus til 299,- er de nogenlunde brukbare? Blir jo bare 150 kroner per par når jeg kjøper 2 par, jeg har ikke mye å bruke på ekstrasko, men jeg ser behovet for noe ekstra de bare kan slenge på seg når vi skal ned til postkassen o.l., og som reserve hvis hovedskoene blir våte. Og så drømmer de om støvler begge sko, de krangler ofte om et par her etter Storesøs (de har hittil bare fått gore-tex).
Ville dere kunne kjøpt dem? Noen som har erfaring med de forede støvlene/termostøvlene fra Skofus?

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-11, 19:47   #36
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Drømmedama, her.

Noen som har erfaring med de forede støvlene/termostøvlene fra Skofus?

Vår erfaring med vinterstøvlene til Skofus er at de knapt henger sammen etter en sesongs bruk, hos en unge som ikke akkurat henger i trærne. Å se Viking etter en sesongs bruk var en stor kontrast, for å si det sånn. I fjor tenkte jeg skitt au da Skoringen hadde denne kampanjen, og gikk for et merke vi hadde dårlig erfaring med. (Timberland, fort stygge og slitne) Det var jo så billig! Enden på visa ble ødelagte sko etter knapt en måneds bruk, og de tjente pengene på "halv pris" tapt siden vi ikke ville gå for det samme paret igjen, og vi kun fikk igjen halvparten av verdien ved kjøp av nye.

Gammel 13-09-11, 19:49   #37
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Skofus er de skoene jeg har absolutt dårligst erfaring med. De mangler jo støtte for foten. Jeg måtte ganske fort ut etter nye sko til toern, jeg kunne ikke akkurat se på at han snublet og vrikket anklene i hver sving.

Gammel 13-09-11, 20:20   #38
Acino
passe nerd

Acino sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ser flere skriver at viking sine blir for tunge for de minste, er det virkelig såå stor forskjell? Lurte nemlig på å benytte tilbudet siden jeg nettopp må ha to par av alt. Hvor store bør jeg egentlig kjøpe isåfall? Ett nummer større enn de passer nå eller kanskje den størrelsen de bruker nå? Kanskje billigst å la være å kjøpe før jeg vet hvilket nummer de trenger midt på vinteren, hehe.

Gammel 13-09-11, 20:21   #39
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Viking er både tyngre, stivere og mer klumpete. Jeg foretrekker Ecco til de yngste.

Gammel 13-09-11, 20:57   #40
Rose

Rose sin avatar

Standard

Jeg tenker jeg vil ha noen lette vintersko til min, selv om han er 3 år. Han er så aktiv og er over alt så tenker han må ha noe lett så han ikke snubler og slikt hvis de er tung og klumpete.
Eller kanskje det stopper han litt

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:41.