|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Barnas dager på SkoringenEldste har bare hatt ecco gore tex vintersko. Lillebror har hatt både Ecco og Viking. Viking er litt tyngre, men mye mye varmere, så i år blir det Viking på begge to.
|
|
|
#22 |
|
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Barnas dager på SkoringenFår ta en titt på både viking og ecco. Har ikke så lyst på viking hvis de er tunge, tenker at det ikke skal bli for tungt for 3 åringe...
|
|
|
|
#23 |
|
Sv: Barnas dager på Skoringen
Min yngste hadde Viking i fjor. Da var han bare litt over 2 år, ikke noe problem. Har kjøpt like til ham i år på salg.
|
|
|
#24 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Barnas dager på SkoringenKnerten har forresten stort sett superfit, sånn siden mange andre sko ikke passer foten hans, på en skobutikk satte de bort par etter par fordi "han hadde for høy rist". Men, jeg er klart åpen for å prøve noe annet, om noe passer foten, for han er ikke alltid helt varm i dem.
|
|
|
#25 |
|
Sv: Barnas dager på SkoringenDet ene paret koster 700 og det andre 900, men det blir jo egentlig 450 pr par da siden vi får det paret til 700 gratis.
|
|
|
|
#26 |
|
Det tviler jeg på at du gjør. I så fall er det Skofus el evt noe rester fra i fjor. Jeg fikk kjøpt Viking i fjor vår til 399 på XXL på salg.
05 og 08 Sist redigert av millact : 12-09-11 kl 23:27. |
|
|
|
|
|
#27 |
|
Sv: Barnas dager på SkoringenSkofus sine sko vil jeg ikke ha, har ikke vært så fornøyd med de før. Har egentlig vært veldig fornøyd med superfit sine sko men de er jo nesten like dyr som ecco sine.
|
|
|
|
#28 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Gutten min hadde de sorte til venstre, men han hadde det i str 30 og på annonsen står det at den går til 28, så vet ikke om de har satt inn bilde av riktig sko. I alle fall var den veldig lett, mye lettere enn de Viking skoene han har hatt tidligere. |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Ekvilist
|
Sv: Barnas dager på SkoringenViking banker Skofus langt nedi vinterstøvlene kvalitetsmessig.
|
|
|
#31 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Barnas dager på SkoringenTil minsten, som er 1,5 år denne vinteren, synes jeg Viking blir for tunge og klumpete. Jeg kunne nok kjøpt Viking til eldste, men han fikk Ecco Snowboarder på salg i vår. De var vi veldig fornøyd med. Det skal sies at mine gutter har smale ankler, smal fot, og lav vrist, så Ecco er nok romsligere til dem enn mange andre. Blir skoene trange, så blir de jo kalde.
|
|
|
|
#34 |
|
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Barnas dager på SkoringenVi bruker kun Viking til eldstemann, kjøpte faktisk de til 900,- i går til ham, men nå skal jeg levere de tilbake og høre med naboen om spleiselag |
|
|
|
|
|
#35 |
|
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
Sv: Barnas dager på SkoringenJeg ser vi kunne hatt forede støvler til de to små også, i tillegg til Viking gore tex. De til Skofus til 299,- er de nogenlunde brukbare? Blir jo bare 150 kroner per par når jeg kjøper 2 par, jeg har ikke mye å bruke på ekstrasko, men jeg ser behovet for noe ekstra de bare kan slenge på seg når vi skal ned til postkassen o.l., og som reserve hvis hovedskoene blir våte. Og så drømmer de om støvler begge sko, de krangler ofte om et par her etter Storesøs (de har hittil bare fått gore-tex). |
|
|
|
|
|
#36 |
|
Ekvilist
|
Vår erfaring med vinterstøvlene til Skofus er at de knapt henger sammen etter en sesongs bruk, hos en unge som ikke akkurat henger i trærne. Å se Viking etter en sesongs bruk var en stor kontrast, for å si det sånn. I fjor tenkte jeg skitt au da Skoringen hadde denne kampanjen, og gikk for et merke vi hadde dårlig erfaring med. (Timberland, fort stygge og slitne) Det var jo så billig! Enden på visa ble ødelagte sko etter knapt en måneds bruk, og de tjente pengene på "halv pris" tapt siden vi ikke ville gå for det samme paret igjen, og vi kun fikk igjen halvparten av verdien ved kjøp av nye.
|
|
|
#37 |
|
maler
|
Sv: Barnas dager på SkoringenSkofus er de skoene jeg har absolutt dårligst erfaring med. De mangler jo støtte for foten. Jeg måtte ganske fort ut etter nye sko til toern, jeg kunne ikke akkurat se på at han snublet og vrikket anklene i hver sving.
|
|
|
#38 |
|
passe nerd
Medlem siden: Sep 2010
Sv: Barnas dager på SkoringenSer flere skriver at viking sine blir for tunge for de minste, er det virkelig såå stor forskjell? Lurte nemlig på å benytte tilbudet siden jeg nettopp må ha to par av alt. Hvor store bør jeg egentlig kjøpe isåfall? Ett nummer større enn de passer nå eller kanskje den størrelsen de bruker nå? Kanskje billigst å la være å kjøpe før jeg vet hvilket nummer de trenger midt på vinteren, hehe.
|
|
|
#39 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Barnas dager på SkoringenViking er både tyngre, stivere og mer klumpete. Jeg foretrekker Ecco til de yngste.
|
|
|
|
#40 |
|
Sv: Barnas dager på SkoringenJeg tenker jeg vil ha noen lette vintersko til min, selv om han er 3 år. Han er så aktiv og er over alt så tenker han må ha noe lett så han ikke snubler og slikt hvis de er tung og klumpete.
|
|
![]() |
|
|