Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Krem mot pigmentflekker

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-09-11, 21:12   #1
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Krem mot pigmentflekker

Graviditeter + p-piller + soling uten faktor har gitt meg pigmentflekker i ansiktet. Noen som kan anbefale en krem som bleker disse?

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-11, 21:15   #2
Shane
Erfaren

Shane sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Shane er populærShane er populærShane er populær
Standard

Sv: Krem mot pigmentflekker

Jeg har også slike Og de vokser faktiskt litt hvert år. Jeg bruker en krem fra Clinique som heter Even better clinical dark spot corrector. I tillegg bruker jeg nattkrem fra Chroma White-serien fra Dermalogica.

Ja, også solfaktor hver dag året rundt da, i ansiktet.

Shane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-11, 21:36   #3
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Shane, her.

Jeg har også slike Og de vokser faktiskt litt hvert år. Jeg bruker en krem fra Clinique som heter Even better clinical dark spot corrector. I tillegg bruker jeg nattkrem fra Chroma White-serien fra Dermalogica.

Ja, også solfaktor hver dag året rundt da, i ansiktet.

Takk for tips. Synes du de funker? Gjør nattkremen også noe? Noen spesiell solfaktor-dagkrem du bruker?

Gammel 13-09-11, 21:38   #4
ILY
Multitasker

ILY sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Her ;)
ILY er populærILY er populærILY er populærILY er populærILY er populær
Standard

Var en artikkel om dette i Dagbladet i går. Skal se om jeg finner den igjen.

Gammel 13-09-11, 21:38   #5
ILY
Multitasker

ILY sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Her ;)
ILY er populærILY er populærILY er populærILY er populærILY er populær
Standard

Her: http://www.kjendis.no/2011/09/11/kje...mote/18068145/

Gammel 13-09-11, 21:41   #6
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av ILY, her.

Var en artikkel om dette i Dagbladet i går. Skal se om jeg finner den igjen.

Jepp, så den, men tenkte jeg høre om noen har prøvd noen av de og kan bekrefte at de funker.

Gammel 13-09-11, 21:48   #7
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Jeg har fått fjernet en sånn flekk fra hånda, dvs jeg er ikke helt ferdig med det enda. Den ble fryst bort. Har fortsatt litt arr etter den. Gjorde det på føflekk-klinikken på strømmen, samtidig som jeg fjernet fødlekker i ansiktet

Gammel 13-09-11, 21:55   #8
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Storm, her.

Graviditeter + p-piller + soling uten faktor har gitt meg pigmentflekker i ansiktet. Noen som kan anbefale en krem som bleker disse?

Jeg sliter med akkurat det samme. Jeg gikk til hudpleier og fikk filt vekk det værste på overleppen en gang det var virkelig ille der. Nå er heldigvis ikke det den verste plassen lenger. Kjenner det begynner å plage meg mer og mer med årene.

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Jeg har fått fjernet en sånn flekk fra hånda, dvs jeg er ikke helt ferdig med det enda. Den ble fryst bort. Har fortsatt litt arr etter den. Gjorde det på føflekk-klinikken på strømmen, samtidig som jeg fjernet fødlekker i ansiktet

Fryse vekk pigmentflekker? Det måtte vel i såfall blitt med laser? Jeg har store flekker i ansiktet. Om sommeren ser det ut til å være mer hud i ansiktet med pigmentflekker, enn uten. Ser ikke for meg at det noen mulighet for å fryse vekk det.

Gammel 13-09-11, 22:00   #9
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Nei, det går nok ikke an det da. Dette jeg har fått fjernet minner kanskje mest om en sånn leverflekk, jeg vet ikke om det er det samme?

Gammel 13-09-11, 22:04   #10
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Nei, det går nok ikke an det da. Dette jeg har fått fjernet minner kanskje mest om en sånn leverflekk, jeg vet ikke om det er det samme?

Jeg tror ikke det er det samme nei. Men nå er jeg overhodet ingen ekspert. Pigmentflekker er bare fargeforandring i huden. Det er ikke noe som ligger "utenpå" om du skjønner. Man kan ikke kjenne forskjell om man stryker over huden.

Gammel 13-09-11, 22:10   #11
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Standard

Tror jammen jeg skal ta en kick-start hos hudpleier (har et gavekort liggende). De kan sikkert prakke på meg noe de mener er bra også. Jeg har ikke så veldig mye, bare rundt øynene, men fra nå av blir det ansiktskrem med faktor, det er helt sikkert.

Gammel 13-09-11, 22:12   #12
Muskat
Bør lage seg en tittel selv

Muskat sin avatar

Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg brukte kremer fra Obagi for et par år siden, og da forsvant pigmentflekkene i løpet av et par uker (!), helt fantastisk! (At de kommer tilbake når jeg er i solen er en annen sak, til tross for solfaktor 50). Jeg kjøpte et sett med 6-7 kremer, det inneholdt rensevann, toner, blekekrem, eksfolierende krem osv. Den ene kremen inneholdt hydroquinon (som er blekestoffet), og den eksfolierende kremen gjør vel at huden fornyes raskere, tror jeg. I tillegg fulgte det med en A-vitaminsyrekrem som jeg også brukte. Ulempen var at jeg flasset veldig og ble veldig følsom i huden i ansiktet, men det varte bare så lenge jeg brukte den eksfolierende kremen og A-vitaminsyrekremen.

Jeg vurderer å kjøpe inn et nytt sett, men jeg mener å ha lest et sted at det har blitt forbudt å bruke hydroquinon som virkestoff på grunn av at det kan være kreftfremkallende. I tillegg koster det litt, jeg betalte vel i overkant av 2000 kroner. (Men det var det verdt, jeg får blant annet pigmentflekker på overleppa og det ser ut som jeg har bart. )

Jeg anbefaler i alle fall en tur til hudpleier, og jeg ville prøvd kremer før laser, det er ikke alltid laser er like vellykket har jeg forstått.

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-11, 22:36   #13
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Alt jeg har prøvd (div. produkter fra MD Formulations, Jan Marini, PCA Skin, for å nevne noen), har i hvertfall prellet av som vann på gåsa. Det eneste det har gjort, har vært å gjøre huden mer sensitiv. Jeg tror at for min del er det eneste jeg kan gjøre å bruke høy solfaktor, og muligens en kjemisk peel når jeg får motet meg opp.

Mine pigmentflekker (på kinnbeina) kom etter at jeg sluttet på p-piller, men ble verre i den første graviditeten i tillegg, og det med spf50+ i hele ansiktet. Heldigvis er de ikke veldig synlige, men jeg ser dem selv, og det irriterer vettet av meg.

Det er mulig å få legen til å skrive ut Aberela-krem tilsatt hydrokinon til deg. Aberela inneholder a-vitaminsyre, som produktene mot pigmentflekker fra Obagi. Dette vil bleke huden, men er også en temmelig tøff behandling som først og fremst er egnet for røffere hudtyper. Men det er mye billigere enn vanlige hudpleieprodukter som kun har begrenset effekt fordi de ikke inneholder virkestoffer som kan trenge langt nok ned i huden (hvor pigmentflekkene dannes) til at flekkene kan fjernes.

Gammel 14-09-11, 09:42   #14
Shane
Erfaren

Shane sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Storm, her.

Takk for tips. Synes du de funker? Gjør nattkremen også noe? Noen spesiell solfaktor-dagkrem du bruker?

Det virker ja, men de blir ikke helt borte. Men bra mye mindre og blekere. Nattkremen skal også være med på redusere pigmentflekkene. Jeg bruker solfaktor 30 fra dermalogica

Gammel 14-09-11, 12:31   #15
Dalila
New in here

Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Mjøsa
Dalila har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg bruker omstendig hudpleieprogram fra Mary Kay, og mine små pigmentflekker har blitt borte, og det har heller ikke kommet nye. Men det er ingen mirakel-kur over natta, her er det snakk om daglig rens og serumet, samt peeling en dag i uka.

Dalila er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-11, 14:27   #16
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har nettopp begynt med Even better clinical dark spot corrector, tror den hjelper.

Fikk noen større og mørke pigmentflekker fryst bort med spray hos den hudlegen som er intervjuet i Dagbladet i går. Besøket kostet 800,-. Håper kremen fra Clinique tar de små ujevne flekkene.

Jeg har jobbet i parfymerikjede og vært godt forsynt med faktor 25/30 til ansikt, mulig jeg ikke har smurt tykt og hyppig nok.

Denne sommeren har jeg brukt faktor 30 fra no7 med anti spot, men skaden er vel allerede gjort.

Gammel 14-09-11, 15:05   #17
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Dessverre er det ikke spf-graden som beskytter mot pigmentflekker, men hvor høy UVA-beskyttelse solkremen gir, siden det er UVA-strålene som forårsaker pigmentflekker. SPF viser hvor høy beskyttelse en krem gir mot solbrenthet, som forårsakes av UVB-stråler. Når det er sagt, er det sånn i Europa at alle solkremer på markedet skal gi UVA beskyttelse på minst spf/2,5, så en solkrem med spf25 bør gi minst 10 i UVA-beskyttelse.

De beste solkremene på det norske markedet når det gjelder UVA-beskyttelse kommer fra apotekmerkene La Roche-Posay og Vichy, og ikke fra merker som Dermalogica, som følger amerikansk standard, som ikke er like streng.

Gammel 14-09-11, 15:37   #18
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nera, her.

De beste solkremene på det norske markedet når det gjelder UVA-beskyttelse kommer fra apotekmerkene La Roche-Posay og Vichy, og ikke fra merker som Dermalogica, som følger amerikansk standard, som ikke er like streng.

Som forbruker synes jeg det er vanskelig å finne de til enhver tid beste solkremene. Jeg har brukt de to du nevner, etter anbefalinger. Jeg har kun kjøpt dyrt, og forventer av UVA følger SPF.

Jeg brukte endel Clarins, har senere lest at de ikke har så god UVA beskyttelse.

Har noen formening om SPF i dagkrem? Leste at det ikke var sunt, men husker ikke hvorfor. Clinique anbefaler det for best virkning av spot corrector. Men er det nødvendig vinterhalvåret i Norge?

Gammel 14-09-11, 15:51   #19
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Standard

USA har ingen reguleringer på forholdet mellom UVB- og UVA-beskyttelse, og det er derfor det ikke er så lett å si noe ang. UVA-beskyttelsen til kremer fra amerikanske merker som Dermalogica og MD Formulations.

Hudpleiere har sagt til meg at det ikke er nødvendig å bruke spf i vinterhalvåret i Norge, og det følger jeg, for huden min er ikke særlig begeistret for solfiltre i utgangspunktet.

Det skal ikke være lett.

Gammel 14-09-11, 16:48   #20
Shane
Erfaren

Shane sin avatar

Standard

Og min hudpleier sier at faktor under vinterhalvåret er et must

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:38.