Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Middagstips! (Og her prater vi ikke fra bunnen av)

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-09-11, 16:11   #1
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Kul

Middagstips! (Og her prater vi ikke fra bunnen av)

Jeg har virkelig fått sansen for denne serien fra Findus.

Jeg serverer med båtpoteter og et eller annet dip (jeg liker sånn sursøt chilisaus, men det kan være remulade og alt sånn), samt brokkkoli.

De blir sprø og gode Og det beste er at jeg kan hive både de og båtpotetene i ovnen samtidig, så det "gjør seg selv".

Mega her har nå 40 % på alt av frossen Findus, så jeg har kjøpt inn og hivd i fryseren.

Jeg synes ikke disse blir myk og vassen, så det er nok derfor jeg liker de så godt.

http://findus.no/produkter/

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-11, 16:12   #2
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Middagstips! (Og her prater vi ikke fra bunnen av)

Ja, de er gode. Vi pleier å ha tigersaus og salat til.

Gammel 12-09-11, 16:12   #3
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

De er kjempegode! Smaker veldig fritert, men det kan jeg leve med. (Jeg elsker jo egentlig fritert mat. ) Sunne kan man ikke påstå at de er, men siden det er filet inni og ikke MUK, så kan jeg stå i det. Her serveres de med kokt potet, grønnsaker og remulade/smeltet smør.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-11, 16:14   #4
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

De der er gode!
Vi bruker det som frossenpizza-alternativ de dagene vi ikke har sjans på matlaging, sammen med råkost og potetbåter.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-11, 16:32   #5
Charlie
Licence to thrill

Charlie sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Vi elsker gammeldags fiskegrateng fra samme - og også grateng med laks og brokkoli. Den siste er jo ferdig middag med grønnsaker og alt - helt unødvendig å lagge masse ekstra BRY.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-11, 18:45   #6
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hm, tror jeg skal prøve dem denne uka. Er gressenke og orker ikke bare fra bunnen-mat hele uka.

Gammel 12-09-11, 18:46   #7
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De er kjempegode!

Gammel 12-09-11, 19:13   #8
Veritas
Det norske

Veritas sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Østlandet
Veritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smart
Standard

De må prøves!

Gammel 12-09-11, 19:20   #9
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Jeg kjøpte de en gang og syns de smakte så inmari fett. Og så ble jeg litt dårlig i magen etterpå (kan reagere litt på feit mat) og har dermed ikke prøvd igjen.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-11, 14:39   #10
silje
Superduperaktiv

Medlem siden: Jun 2008
silje er litt kulsilje er litt kul
Standard

Uff, du må ikke spise den type fritert mat. Fett som går rett i årene! Jeg ville iallefall ikke utsatt barna mine for det.

Kjøp fiskefilet(gjerne frossen blokk). Vend de i krydret rugmel og stek i litt rapsolje, Vita ell. Mye bedre og mye sunnere

silje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-11, 14:40   #11
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-11, 14:50   #12
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, nå løper jeg og hiver de to pakkene jeg har liggende i fryseren altså?!

Gammel 14-09-11, 14:53   #13
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Urk!

Gammel 14-09-11, 14:56   #14
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Jeg har aldri kjøpt særlig av denne type mat, ikke fiskepinner og sånt heller. Og var derfor veldig skeptisk første gang. Men ble positivt overrasket altså.

Gammel 14-09-11, 15:00   #15
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men hva er det egentlig i dem? Det ser jo ikke spesielt delikat ut?

Gammel 14-09-11, 15:03   #16
Manitoba
Passiv

Standard

De er kjempegode. Fin kontrakst mellom den sprø overflaten og fisken. Sikkert ikke sunt, men deilig m ekte engelsk kost en gang i blant.

Svar med sitat
Gammel 14-09-11, 15:04   #17
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Fisken er vel alaska pollock (litt usikker på stavemåten). Den inneholder 14g fett pr. 100g og det aner meg at hovedandelen ikke er de gode fettsyrene som normalt kommer fra fisk.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-11, 15:15   #18
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Men hva er det egentlig i dem? Det ser jo ikke spesielt delikat ut?

Innhold:
Renskårne fileter av Alaska Pollock* (Theragra chalcogramma) 54%, panering (hvetemel, vann, rismel, stivelse, salt, sennepspulver, vegetabilsk olje, bakepulver, maismel, druesukker, aroma, skummetmelkpulver, chilipulver, farge (kurkumin, paprikaekstrakt), solsikkeolje og vegetabilsk olje. * Fisket i det nordøstelig Stillehavet.
Næringsverdi per 100g:
Energi 1000kJ, 240 kcal, Protein 11g, Karbohydrater 17g hvorav sukkerarter 3g, Fett 14g hvorav mettet fett 3,1g, Fiber 1,1g, Natrium 0,5g tilsvarende koksalt 1,2g

Gammel 14-09-11, 15:47   #19
Dali
Glad

Dali sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hvor lenge er det tilbud? Må hamstre fiskegrateng så da kan jeg prøve en slik samtidig.

Gammel 14-09-11, 15:59   #20
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Beata, her.

Hvor lenge er det tilbud? Må hamstre fiskegrateng så da kan jeg prøve en slik samtidig.

Ut uka kanskje?

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:51.