|
|||||||
| Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Klærne lukter surtJeg tror på tørketiden. Jeg kan få en vask av mange i en helt ny maskin til å lukte surt en sjelden gang. Det har med for lang tørketid å gjøre. Tøyet hang for tett og det var ikke varmt nok der det tørket. |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Nov 2009
![]() |
Sv: Klærne lukter surtVi hadde problemer med sure klær før (noen år siden nå). Jeg kontaktet Omodirkete og spurte hva jeg skulle gjøre. Og det hun sa var at det er en del bakterier som overlever en vaks på 40grader og de gjør at tøyet lukter surt. Hun anbefalte og begynne å vaske tøy på 60grader istede. Vi gjør dette med nesten alt tøy nå og det er mye mindre som lukter surt. Noe av treningstøyet til mannen lukter fortsatt. Dette legger jeg enten i en bøtte med eddikvann før vaske eller så tar jeg eddik i kammer 1 og kjører med forvask.
|
|
|
#23 |
|
Med & uten trylleformel.
|
Sv: Klærne lukter surtCelebelen/Avatar:
|
|
|
|
#24 |
|
|
Sv: Klærne lukter surtEn liten dæsj med hårbalsam, som du orker lukten av, pleier å gjøre susen her i huset. Dette gjelder vaskemaskin.
|
![]() |
|
|