Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Britax babysafe SHR ikke for baby?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-09-11, 12:17   #21
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Britax babysafe SHR ikke for baby?

Familyfix er bare isofix base. Men om du ikke trenger mulighet for belte så synes jeg det er den beste.

Easyfix er både isofix og belte, men kan brukes bare med cabriofix.

Easybase er bare belte, kan brukes både med Pebble og Cabriofix. I bruk etter montering er Easyfix og Easybase helt like.

Familyfix er litt anderledes. Den gir lyd fra seg når sete er på plass og den har et håndtak som kan justere hellingen på ryggen.

Om det römer sete ikke er så gammelt så er det jo det samme som britax og du kan bruke britax sin base til det.

Familyfix kan også brukes med gruppe 2 sete. Akkurat nå finnes det bare fremovervendt sete, så det er ikke mye interessant. Men Maxi Cosi holder på å utvikle et bakovervendt sete til denne basen. Da slipper du ny base til neste sete.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-11, 12:25   #22
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Rose, her.

Familyfix kan man bruke til bilsete nr 2 men det er kun forovervendt og det er ikke anbefalt. Så jeg ville ikke brukt det sete.

Familyfix basen gir også lyd fra seg hvis den er feilmontert og slikt.

Ellers er de ganske lik.

Ahh, sånn ja. Men det er jo ikke aktuelt uansett, da får vi jo bare selge babysetet med basen når det er på tide å gå opp en klasse. Dessuten regner jeg med at mini overtar lillebrors sete og lillebror får et nytt bakovervendt etterhvert, det vi har nå går bare til 18 kg så det har vi kalkulert med uansett.

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-11, 12:25   #23
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Easyfix:

(Kilde:

(Kilde: youtube.com)
)

Easybase er helt lik i montering utenom isofix. Er ikke store forskjellene.

(Kilde:

)

Familyfix:

Gammel 18-09-11, 12:32   #24
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Åh, tusen takk for video og gode svar altså!
Nå ble jeg jo nestne dobbelt så klok når det kommer til hvilket sete vi skal velge fremover. Men da var vi enige om at familyfix-basen er perfekt til Pebble, og at man også til pebble-setet kan kjøpe en beltebase i tilfelle man skal ut med en bil uten isofix? For jeg tror den ene bilen deres ikke har isofix, men da er det jo veldig greit å ha mulighet til å sette inn en annen base så lenge det går med pebble da.
Eller har jeg forvirret meg selv ytterligere her nå?
Da gjenstår det egentlig bare å finne ut om det passer i bilen vår da.

Gammel 18-09-11, 12:36   #25
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Standard

Du virker ikke forvirret lenger

Du kan jo klare deg med bare beltebasen og. men jeg synes den vippefunksjonen er grei. Og så håper jeg på at det nye bakovervendte sete kommer før vi skal ha sete 2.

Skal du ikke mye i andre biler klarer du deg jo uten base der. Men hos oss blir beltebilen hovedbilen i hverdagen, og isofix bilen i helger/ferie. Så ønsket base i begge bilene. Fikk tak i en brukt base som jeg føler meg trygg på så ble ikke så dyrt.

Gammel 18-09-11, 12:48   #26
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Standard

Vi bruker bare en bil, for lillebror har allerede et sete med kun isofixfeste, og jeg er så sær at jeg vil ha kontroll på hvordan ungene blir fraktet i bil. Ergo går vi sikkert glipp av besteforeldre-lååning på en enklere måte, men enkelte ting firer jeg ikke på, rett og slett.
Så for oss funker det greiest med isofix, og så når man skal ha en fiklete 8-åring i baksetet også er det greit om hun ikke klarer å løsne på ting ved et uhell.

Gammel 18-09-11, 12:51   #27
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Standard

Jeg er litt sær der og. Eneste mor i barnehagen som sender med bilsete til minibussen. Besteforeldre får ikke hente i barnehagen uten at det er planlagt så jeg kan montere sete. Svigermor får ikke montere bakovervendt sete. Isofix er genialt. Men desverre så har ikke mamma og svigermor det.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:55.