|
|
#1 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() |
Bil for familie på 4Vi har en Toyota Avensis som bør byttes ut om ikke alt for lenge. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bil for familie på 4Hvor gamle er barna? Hvor mye kjører dere i året? Hva er omtrentlig budsjett? Er det snakk om å kjøpe brukt eller ny bil?
|
|
|
#3 |
|
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bil for familie på 4Mrc har spørsmålene, jeg har svaret. Hondacrv har stor bagasjeplas, kan trekke tilhenger, har gode seter, og man sitter høyt.
|
|
|
|
#4 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() |
Sv: Bil for familie på 4Og definer gjerne "stor bagasjeplass" sammenlignet med den dere har nå.... |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Aktiv
Medlem siden: Mar 2009
![]() |
Sv: Bil for familie på 4Vi er kjempefornøyde med vår Skoda Superb stasjonsvogn! |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Superaktiv
![]() ![]() |
Sv: Bil for familie på 4
- Barna er 6 og 9. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Superaktiv
![]() ![]() |
Vi vil ikke ha mindre enn toyota avensis stasjonsvogn. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Superaktiv
![]() ![]() |
Sv: Bil for familie på 4Tusen takk for svar! |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Hekta
Hvor: Indre Østlandet
Sv: Bil for familie på 4Passaten er nok litt større enn avensisen, men ikke så mye. Du har jo Mazda 6 som er i samme klasse, Ford Mondeo, Volvo V70. Alle dette er jo gode biler.
|
|
|
#10 |
|
Sv: Bil for familie på 4Superb nevnes, og jeg støtter opp om den. Skoda Octavia kan også dekke behovene, og er mer tilgjengelig på bruktmarkedet ettersom den har vært på markedet lengre tid enn Superb som stasjonsvogn. En del rimeligere blir den også. Største bagasjerommet i sin klasse. Med barn på 6 og 9 er det ikke noe problem - Octavia er imidlertid ikke en bil som er kjempeegnet til de store bakovervendte barnestolene.
|
|
|
#11 |
|
Sv: Bil for familie på 4[quote=thnp;2966342]
Superb er bygget på Passat (mens Octavia bygge rpå samme plattform som Audi A3 og Golf). Skoda er eid av VW-konsernet, som ellers også eier Audi. Motorene er de samme som man finner igjen i bl.a. Audi, Seat og VW.
|
|
|
#13 |
|
Engel med shit på vingene
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Vi også, og jeg kan signere på alt her.
|
|
|
#14 |
|
Gå heim, kyss din kvardag
Hvor: Buskerud
Sv: Bil for familie på 4Vi har hatt lite trøbbel med vår Honda crv. Nå er den 9 år, og eneste gangene han har vært på verksted er når vi har måttet bytte ting som er utslitt (bremsetilbehør og slikt). Jeg anser den for å være driftssikker.
|
|
|
|
#15 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Aug 2010
![]() ![]() ![]() |
Sv: Bil for familie på 4Jeg har ny type Renault Grand Scenic og er veldig fornøyd. Bedre plass enn andre kompakt7setere, veldig luftig og god utsikt, superkomfortabel og med sterk motor (130 hk diesel). Frykter ikke kvaliteten. Vet at det har skjedd forbedringer og at ting ikke var som de en gang var mht bilers nasjonalitet/kvalitet (fransk, koreansk..) |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Aktiv
Medlem siden: Mar 2009
![]() |
Sv: Bil for familie på 4[quote=mrc;2966393]
Mja.... 170hk 4x4 som vi kjøpte koster uten ekstrautstyr 476.000. Vi betalte totalt 560.000, dvs. 90.000 i ekstrautstyr. Mesteparten av dette var IKKE "spesielle behov"... NAV, skinnseter, XENON, hengerfeste, sidekollisjonsputer, webasto, glasstak (det er latterlig bra) alene er jo godt over 60.000.... Og da har man fremdeles en del ting å kjøpe som ihvertfall står på min "må-ha-liste" (eksempler er alarm, nett mellom bagasjerom og kupè, vinterhjul ...) |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bil for familie på 4Så s-max er bra? |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Vel. Både S-Max og V70 har en startpris ny i dag på cirka 350 000 kr. Hva det i praksis blir når evt. det man måtte ha av tilleggsutstyr etc. vet jeg ikke, men i utgangspunktet er dette altså biler som er ganske likt priset. Det er da også forresten samme motoren i S-Max og V70. Mulig V70 har holdt seg bedre i pris på bruktmarkedet enn S-Max.
|
|
|
#19 |
|
Hekta
Hvor: Indre Østlandet
Sv: Bil for familie på 4S-max har 3 individuelle seter i baksetet som kan reguleres hver for seg, det tror jeg ikke V70 har. OM det skulle ha noen betydning.
|
![]() |
|
|