Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Hva leser du for barnet ditt nå?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-09-11, 19:03   #821
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.578
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?

Nå leser vi Den Hemmelige Hagen. Det er en ny utgivelse, pent illustrert.

Pepper Lemon er ikke aktiv  
Gammel 17-09-11, 19:20   #822
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.254
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?

Vi har lest alle for guttungen i løpet av det siste året, altså fra 8 til 9 år, og jeg tror han har skjønt det aller meste.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv  
Gammel 17-09-11, 23:25   #823
Sokk
trøtt
 
Sokk sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 2.449
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?

Vi kommer liksom aldri av Roald Dahl-kjøret, men det er jo heldigvis til stor glede for både mor og barn. I sommer var det Matilda, og nå nettopp har vi lest "Giraffen og Pelli og jeg" og "Den magiske fingeren" (ganske korte bøker), som slo godt an både hos sjuåringen og fireogethalvtåringen. Og så har vi "Dustene" på hjemlån fra biblioteket nå, så den får vi ta snart.

__________________
04 07

Du kan klare hva som helst
For du er suveren
Sokk er ikke aktiv  
Gammel 18-09-11, 00:07   #824
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Er den mer språklig avansert enn de forrige? Vi stoppet etter Azkaban. Hadde lovet dem Ildbegeret, men ble frarådet det på biblioteket. Ikke at de kjenner mine unger, men...

Nå leser vi Vaffelhjarte.

Nei, det vil jeg ikke si, men den er mye skumlere og langt mørkere enn de tidligere.

Teofelia er ikke aktiv  
Gammel 19-09-11, 11:38   #825
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.792
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?

Vi er nesten ferdig med Georgs magiske medisin og har begynt på den første Harry Potter boken. Treåringen insisterer på at jeg skal lese Ronja Røverdatter, selv om jeg mener den går over hodet på henne. Men lese den, det skal hun.

Gaia er ikke aktiv  
Gammel 19-09-11, 14:02   #826
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.071
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?

Etter at jeg leste her inne at "alle" 2005-barna hadde lest Harry Potter forlengst, så er vi nå i gang med den første boka.

Egentlig vil snuppa lese seg helt ferdig med Doktor Proktor, men vi har hatt litt problemer med å få tak i bok nr 3.

Jeg får forresten ikke lese for snuppa lenger. Jeg leser visst ikke godt nok, så det er mannen min som leser for henne nå. Typisk! Nå som hun endelig begynte å ville lese interessante ting.

Knerten vil for tiden utelukkende lese Donald Junior. Det går i hvert fall veldig fort å lese, om ikke annet.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv  
Gammel 19-09-11, 14:06   #827
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.906
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?

Nå er det bare Ludde som gjelder.

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv  
Gammel 19-09-11, 14:11   #828
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.462
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?

Vi har lest oss gjennom alle Doktor Proktor-bøkene, og har begynt på den første Harry Potter-boka. Poden syns det er spennende, jeg syns (som nevnt i en annen tråd) at det er knølete å lese. Jeg syns ikke språket flyter godt.

__________________

Tallulah er ikke aktiv  
Gammel 19-09-11, 17:55   #829
Mandino
inn i dimman
 
Mandino sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.230
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?

Akkurat ferdig med Brødrene Løvehjerte for storesøster, så nå leser hun den store Pippiboken med mannen. Jeg og lillesøster leser Alle vi barna i Bakkebygrenda.

__________________
Mandino

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv  
Gammel 19-09-11, 18:28   #830
Minerva
guru advisor
 
Minerva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Innlegg: 5.793
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?

Linus i Svingen og fotballkampen av Kjetil Indregard

Lillesøster har fullstendig dilla på Barnehageboka av Kari Grossmann.

Minerva er ikke aktiv  
Gammel 19-09-11, 20:06   #831
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.254
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?

Vi leser Mio, min Mio. Vi er også halvveis i den andre Harry Potter-boken, men den er jo dødsskummel! Stemmen i veggen som hvisker at den skal drepe og spise og blod på veggen og whatnot - jeg husket ikke at det var såpass direkte? Den ligger på vent.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv  
Gammel 19-09-11, 20:20   #832
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.601
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?

Harry Potter har ikke vi lest enda, men vi skal snart starte på bok nr 2 i Doktor Proktor serien.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv  
Gammel 19-09-11, 20:23   #833
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.549
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?

Vi har ikke lest Harry Potter, og jeg tror egentlig ikke vi kommer til å gjøre det heller.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv  
Gammel 19-09-11, 20:29   #834
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?

for minsten leses det hakkebakke skogen.
eldste og jeg leser ikke hver dag lenger, men vi leser endel i vikingfakta bok for tiden. vi leter etter en spennende bok vi kan lese.

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv  
Gammel 19-09-11, 20:34   #835
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.549
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?

Her har forresten 3åringen begynt å interessere seg litt for bøker, og favoritten er "Da Per var ku"

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv  
Gammel 19-09-11, 22:19   #836
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring
 
Gremli Skremli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På rette sida av elva
Innlegg: 3.514
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?

Mio min Mio for åtteåringen. Han liker den, selv om han irriterer seg grønn over alle gjentakelsene (som når Jum-Jum stadig sier "Hvis bare ikke skogen var så mørk" osv.) Vi må nok ta en prat om litterære virkemidler.
Før det leste vi Den vesle vampyren, bok 1-4, og vi har også vært innom noe Roald Dahl nylig (Heksene, Dustene og ymse på lydbok, mye Svein og Rotta).

__________________
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum
når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom
Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro,
ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv  
Gammel 19-09-11, 22:25   #837
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.462
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Vi leser Mio, min Mio. Vi er også halvveis i den andre Harry Potter-boken, men den er jo dødsskummel! Stemmen i veggen som hvisker at den skal drepe og spise og blod på veggen og whatnot - jeg husket ikke at det var såpass direkte? Den ligger på vent.

Ih, det høres jo ut som skikkelig marerittmateriale!

__________________

Tallulah er ikke aktiv  
Gammel 19-09-11, 22:26   #838
Krem
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.837
Krem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?

Stjernene forteller, for tredje gang.

Krem er ikke aktiv  
Gammel 20-09-11, 00:03   #839
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.877
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?

Eldsten leser mye på en gang, men i dag viste han fram en god gammel kjenning, Historien om Thomas Alva Edison. Den var visst skikkelig spennende, og han var godt fornøyd med bokvalget.
Mellomsten leser Harry Potter.
Minsten må jeg finne en skikkelig bok til igjen.

Kaija er ikke aktiv  
Gammel 21-09-11, 20:54   #840
Tuddelu
I farta ...
 
Tuddelu sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 1.651
Tuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Vi har lest oss gjennom alle Doktor Proktor-bøkene, og har begynt på den første Harry Potter-boka. Poden syns det er spennende, jeg syns (som nevnt i en annen tråd) at det er knølete å lese. Jeg syns ikke språket flyter godt.

Du får kjøpe dem på lydbok til han, så slipper du lese Her er storesøster totalt hekta på Harry Potter akkurat nå. Hun våkner gjerne seks-halvsju for å kunne høre lydbok før hun må stå opp, og da hiver hun i seg maten og ordner seg på badet på et blunk, slik at hun rekker enda tjue minutter med lydbok før hun må gå. Hun hører gjerne en halvtime før middag og ytterligere en time om kvelden før hun legger seg

Jeg kjøpte (alle?) sju Harry Potter-bøkene på MP3 lydbok til totalt 238 kroner. Ikke noe å si på det

Tuddelu er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no