Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hva bakte du sist?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-09-11, 19:27   #881
Fara
Tenker fortsatt dobbelt

Fara sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stjørdal
Fara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva bakte du sist?

Rundstykker til lørdagsfrokosten

Gammel 17-09-11, 19:39   #882
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Grove hamburgerbrød.

Chanett er ikke aktiv  
Gammel 17-09-11, 20:54   #883
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

R.o.o.m. gulrotkake og bløtkake med banan/jordbær fyll.

Gammel 17-09-11, 21:58   #884
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Emas lavkarbo-rundstykker. NAM! Første gang jeg syns slikt har smakt ganske så OK. Hadde på hvitløkssmør og gräddeost da jeg smakte. Supergodt!

Og så har vi hatt middagsgjester og tapas, så jeg har laget verdens mest omstendelige olivenbrød. Men det ble godt, og nesten ikke rester, så det var kanskje verd det?

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv  
Gammel 18-09-11, 08:27   #885
Rug
Det er bare en fase

Rug sin avatar

Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Forrige helg bakte jeg Nennes rundstykker, bittelitt grovere enn helfine, nøyaktig 132 stk.

Rug er ikke aktiv  
Gammel 18-09-11, 10:05   #886
Ema
Bør lage seg en tittel selv

Ema sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Ema er populærEma er populærEma er populærEma er populærEma er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Emas lavkarbo-rundstykker. NAM! Første gang jeg syns slikt har smakt ganske så OK. Hadde på hvitløkssmør og gräddeost da jeg smakte. Supergodt!

Og så har vi hatt middagsgjester og tapas, så jeg har laget verdens mest omstendelige olivenbrød. Men det ble godt, og nesten ikke rester, så det var kanskje verd det?

Ja, var de ikke gode. Det er de første lavkarbo brødlignende sak jeg har spist som faktisk smaker og kjennes ut som rundstykker/brød.

Ema er ikke aktiv  
Gammel 18-09-11, 16:09   #887
United
På (opp?)tur

United sin avatar

Medlem siden: May 2009
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Hvetestenger med vaniljekrem står til avkjøling.

Gammel 21-09-11, 12:23   #888
Adele
In love with a fairytale

Adele sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Adele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nennes rundstykker. De er(dessverre) ikke så sunne, men de er så gode.

Adele er ikke aktiv  
Gammel 21-09-11, 12:25   #889
Nip

Medlem siden: Oct 2010
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

3 grovbrød

Nip er ikke aktiv  
Gammel 21-09-11, 12:31   #890
Nelly Nickers
Slow reader

Nelly Nickers sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Grove rundstykker i dag. Og pizzasnurrer etterhvert.

Nelly Nickers er ikke aktiv  
Gammel 22-09-11, 09:23   #891
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Fantastisk god eplekake (med vaniljesaus i oppskr)

Guttemammis er ikke aktiv  
Gammel 22-09-11, 09:41   #892
Nelly Nickers
Slow reader

Nelly Nickers sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Pizzasnurrer i går og nå prøver jeg meg på Nennes rundstykker. Det blir spennende å smake dem.

Nelly Nickers er ikke aktiv  
Gammel 22-09-11, 11:28   #893
emma71
utfordrer ikke

emma71 sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Follo
emma71 er populæremma71 er populæremma71 er populær
Standard

Krydderkake og scones.

Gammel 23-09-11, 22:57   #894
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Scones med valnøtter, aprikoser og gresskarkjerner. Nam.

Chanett er ikke aktiv  
Gammel 24-09-11, 08:34   #895
Nip

Medlem siden: Oct 2010
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Langpanne sjokoladekake som skal bli fotballkake til avslutning på fotballen

+ grove horn med tomatpure/ketchup, ost og salami

Nip er ikke aktiv  
Gammel 24-09-11, 09:46   #896
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg har forberedt baking ved å legge i bløt linfrø, helkorn av hvete, gresskarkjerner og grov sammalt spelt, og planen er egentlig rundstykker.

Gammel 24-09-11, 11:00   #897
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Focaccia brød. Verdens enkleste.

50 gram gjær
5 dl lunkent vann
En god dæsj virgin olje
Litt grov salt
Litt rosmarin
Ca 1 liter hvetemel

Kjøres sammen i kjøkkenmaskinen, heves til den er dobbel ca, helles over i liten langpanne, heve litt til, stø over Maldonsalt, rosmarin og olje. 20 minutter på 200 grader. Voila, ikke klissete på fingrene en eneste gang

Gammel 24-09-11, 11:05   #898
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg vurderer også å bake muffins med skogsbær, for jeg fant en pose frossen skogsbærblanding i fryseren.

Nå er egentlig hovedproblemet fryserkapasitet, for når jeg er alene med toåringen, blir det gjerne litt matlaging og baking for å slå ihjel litt tid på en fornuftig måte.

Gammel 24-09-11, 11:19   #899
Adele
In love with a fairytale

Adele sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Adele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smart
Standard

I dag har jeg bakt kanelsnurrer og krydderkake. Skal bake eplekake litt senere i dag.

Adele er ikke aktiv  
Gammel 24-09-11, 12:38   #900
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Focaccia brød. Verdens enkleste.

50 gram gjær
5 dl lunkent vann
En god dæsj virgin olje
Litt grov salt
Litt rosmarin
Ca 1 liter hvetemel

Kjøres sammen i kjøkkenmaskinen, heves til den er dobbel ca, helles over i liten langpanne, heve litt til, stø over Maldonsalt, rosmarin og olje. 20 minutter på 200 grader. Voila, ikke klissete på fingrene en eneste gang

Denne må jeg lage. Det er alt for lenge siden sist.

Jeg bakte boller og grove pizzasnurrer sist. Boller til skolematen og pizzasnurrer til helgekos. Eller omvendt.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:23.