Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvordan avvise selgere?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-09-11, 19:55   #1
mamaria
Grisejente

mamaria sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
mamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hvordan avvise selgere?

Jeg blir aldeles gal. Nå sto de til og med utenfor inngangspartiet til Rema 1000! Jeg er typisk snill & grei og har problemer med å være tydelig nok og bli kvitt dem. Vil ikke være ufin.
Sier de hei MÅ jeg liksom si hei tilbake, og så fanger de meg.
Jeg kjøper eller binder meg aldri til noe, men jeg blir jo stående en halv evighet for å høre på dem først, før jeg får sagt nei.
Jeg trenger et lynkurs i hvordan avvise dem! Kjapt og effektivt.
Jeg er reservert mot telefonsalg, men det ringer støtt en superhyggelig mann eller dame likevel. Jeg har riktignok mest problemer med dem som henger seg på deg i gangene på kjøpesentre og sånt. De gir seg jo ikke!
Redd meg!

Gammel 27-09-11, 20:03   #2
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan avvise selgere?

Just say no.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-11, 20:04   #3
M@M
Erfaren

M@M sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: østlandet
M@M er populærM@M er populærM@M er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av mamaria, her.

Jeg blir aldeles gal. Nå sto de til og med utenfor inngangspartiet til Rema 1000! Jeg er typisk snill & grei og har problemer med å være tydelig nok og bli kvitt dem. Vil ikke være ufin.
Sier de hei MÅ jeg liksom si hei tilbake, og så fanger de meg.
Jeg kjøper eller binder meg aldri til noe, men jeg blir jo stående en halv evighet for å høre på dem først, før jeg får sagt nei.
Jeg trenger et lynkurs i hvordan avvise dem! Kjapt og effektivt.
Jeg er reservert mot telefonsalg, men det ringer støtt en superhyggelig mann eller dame likevel. Jeg har riktignok mest problemer med dem som henger seg på deg i gangene på kjøpesentre og sånt. De gir seg jo ikke!
Redd meg!

Dette problemet sliter jeg også med. Spesielt hvis jeg har med poden og det gjelder sultne barn i afrika e.l.. Jeg føler også jeg må være høflig å høre, for når jeg prøver å si nei med en gang ber de meg høre først, men når jeg så sier nei, så gir de seg ikke. Og noen blir direkte sure. Og poden vil jo gjerne at vi skal hjelpe alle.

Gammel 27-09-11, 20:06   #4
Nelly Nickers
Slow reader

Nelly Nickers sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Rart det der - det er helt motsatt for meg. Jeg tror jeg utstråler generell motvilje og uvennlighet, evt. fattigslighet. I hvertfall seiler jeg alltid forbi selgere uten at de tar kontakt.

Jeg går alltid veldig fort, og om jeg får øyekontakt med dem så sier jeg "neitakk" uten å sakke farten.

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-11, 20:06   #5
mamaria
Grisejente

mamaria sin avatar

mamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av M@M, her.

Dette problemet sliter jeg også med. Spesielt hvis jeg har med poden og det gjelder sultne barn i afrika e.l.. Jeg føler også jeg må være høflig å høre, for når jeg prøver å si nei med en gang ber de meg høre først, men når jeg så sier nei, så gir de seg ikke. Og noen blir direkte sure. Og poden vil jo gjerne at vi skal hjelpe alle.

Nemlig. Det blir fler og fler av typen som IKKE lar seg avspise med et enkelt NEI.

Gammel 27-09-11, 20:07   #6
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

"Beklager, jeg er ikke interessert". Høflig og bestemt.

Gammel 27-09-11, 20:08   #7
Minty
Bør lage seg en tittel selv

Minty sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Minty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Evt "jeg har allerede det du selger".

Minty er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-11, 20:08   #8
mamaria
Grisejente

mamaria sin avatar

Standard

Jeg prøver å unngå øyekontakt og generelt ha en avvisende holdning, men likevel så hopper enkelte av de ivrige ut i veien foran meg, så det funker ikke alltid.

Gammel 27-09-11, 20:09   #9
jane
Har ikke tittel

jane sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Jeg bare går. Gidder verken å se på de, eller svare de. *ufin*

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-11, 20:09   #10
allium
Bare sær

allium sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg sier bare nei. Til alle, uansett hva det gjelder, når det er de som tar kontakt med meg. For begynner jeg å vurdere, da er det lett å vikle seg inn i forklaringsproblemer. Noen fortjener jo støtte - men da skal jeg gjøre det på eget initiativ.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-11, 20:12   #11
Trultesnippen
Fersk trulte

Trultesnippen sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Trondheim
Trultesnippen er litt kul
Standard

Den type selgere blir bare mer og mer pågående synes jeg. Man er nødt til å være litt brå og avvisende for å komme unna, og det tror jeg faktisk at de fleste selgerne forstår innerst inne også. De vil jo bare selge.

Jeg prøver alltid å gå fort, se litt travel ut og si høflig "nei takk, jeg er ikke interessert" når jeg strener forbi. Funker fint når jeg er alene. Litt vanskeligere når jeg har en unge eller to på slep.

Gammel 27-09-11, 20:28   #12
Rabbit
Langøret

Rabbit sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
Rabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt likt
Standard

Selgere på kjøpesentre og i butikker kan være virkelig innpåslitne,ja. Men,jeg foretrekker å velge selv hva jeg skal kjøpe/hvem jeg skal støtte,så jeg sier alltid "neitakk,jeg er ikke interessert" og strener videre når jeg møter selgere.

Rabbit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-11, 20:32   #13
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei takk, jeg er ikke interessert. . Evt "Jeg har dessverre ikke tid til å snakke med deg".

Gammel 27-09-11, 20:35   #14
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Nei takk.

Og så ignorerer jeg videre framstøt. Bare går videre.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-11, 20:35   #15
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 266
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg utstråler tydeligvis giverglede og vennligsinn,
og blir veltet ned av alle som har det som glede i livet.
Men jeg pleier heldigvis å ha dårlig tid. F.eks. sitter barna i bilen og jeg skal bare inn og ha en brokkoli. Så da sier jeg det: Jeg har ikke tid til å høre på dere
- selvfølgelig med gladfjeset mitt, så ingen blir lei seg.

Megafonselgere (rusmisbrukere i Bergen) avviser jeg sjelden. Egentlig har jeg kjøpt litt for mange blader av samme nummer også.

Gammel 27-09-11, 20:36   #16
lego
bygger

lego sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Ishavsbyen
lego er litt kullego er litt kul
Standard

"Hvilken del av ordet nei er du har problemer å forstå?"
Da bruker det å hjelpe. :-)

lego er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-11, 20:36   #17
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Av og til må man bare gå også. Jeg var utsatt for en alarmselger som ikke forsto setninga "Nei, jeg er fornøyd med den jeg har og selv om du kanskje tilbyr noe som kan være like bra til samme pris er jeg ikke interressert i å betale innmeldingsgebyr og utstyrspakke en gang til når jeg har noe som fungerer utmerket". Da var det ikke annet å gjøre enn å gå.

Gammel 27-09-11, 20:41   #18
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg blir ofte stoppet av de som står utenfor Rema 1000, veldig irriterende. Pleier bare å si at jeg ikke er interessert og går videre før de får sagt noe mer. Jeg vil selv velge hva jeg vil støtte og kjøpe.

Gammel 27-09-11, 20:48   #19
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av mamaria, her.

Sier de hei MÅ jeg liksom si hei tilbake,

Legg til et og nei til ditt hei. Tar du også med et takk for meg i farten, så burde ingen bli fornærmet .

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-11, 20:49   #20
Babe
Palliasjonsnurse

Babe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Babe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt likt
Standard

Neitakk. Ferdig med det.

Mulig jeg er ufin, men jeg orker ikke innpåslitne selgere - da går jeg helt i stå og kan godt finne på å ta opp hånda som i "takl-to-the-hand". Selgere som har normal folkeskikk får høflig avslag.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:36.