|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Grisejente
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvordan avvise selgere?Jeg blir aldeles gal. Nå sto de til og med utenfor inngangspartiet til Rema 1000! Jeg er typisk snill & grei og har problemer med å være tydelig nok og bli kvitt dem. Vil ikke være ufin.
|
|
|
#3 |
|
Erfaren
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: østlandet
![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan avvise selgere?
Dette problemet sliter jeg også med. Spesielt hvis jeg har med poden og det gjelder sultne barn i afrika e.l.. Jeg føler også jeg må være høflig å høre, for når jeg prøver å si nei med en gang ber de meg høre først, men når jeg så sier nei, så gir de seg ikke. Og noen blir direkte sure. Og poden vil jo gjerne at vi skal hjelpe alle.
|
|
|
#4 |
|
Slow reader
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan avvise selgere?Rart det der - det er helt motsatt for meg. Jeg tror jeg utstråler generell motvilje og uvennlighet, evt. fattigslighet. I hvertfall seiler jeg alltid forbi selgere uten at de tar kontakt. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Grisejente
Sv: Hvordan avvise selgere?
Nemlig. Det blir fler og fler av typen som IKKE lar seg avspise med et enkelt NEI.
|
|
|
#6 |
|
Tøff i frakk
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan avvise selgere?"Beklager, jeg er ikke interessert". Høflig og bestemt.
|
|
|
#7 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jun 2009
Sv: Hvordan avvise selgere?Evt "jeg har allerede det du selger". |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Grisejente
Sv: Hvordan avvise selgere?Jeg prøver å unngå øyekontakt og generelt ha en avvisende holdning, men likevel så hopper enkelte av de ivrige ut i veien foran meg, så det funker ikke alltid.
|
|
|
#9 |
|
Har ikke tittel
Medlem siden: Nov 2006
Sv: Hvordan avvise selgere?Jeg bare går. Gidder verken å se på de, eller svare de. *ufin* |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Hvordan avvise selgere?Jeg sier bare nei. Til alle, uansett hva det gjelder, når det er de som tar kontakt med meg. For begynner jeg å vurdere, da er det lett å vikle seg inn i forklaringsproblemer. Noen fortjener jo støtte - men da skal jeg gjøre det på eget initiativ.
|
|
|
#11 |
|
Fersk trulte
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Trondheim
![]() |
Sv: Hvordan avvise selgere?Den type selgere blir bare mer og mer pågående synes jeg. Man er nødt til å være litt brå og avvisende for å komme unna, og det tror jeg faktisk at de fleste selgerne forstår innerst inne også. De vil jo bare selge.
|
|
|
#12 |
|
Langøret
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan avvise selgere?Selgere på kjøpesentre og i butikker kan være virkelig innpåslitne,ja. Men,jeg foretrekker å velge selv hva jeg skal kjøpe/hvem jeg skal støtte,så jeg sier alltid "neitakk,jeg er ikke interessert" og strener videre når jeg møter selgere. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Sv: Hvordan avvise selgere?Nei takk. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Søt og rar
|
Sv: Hvordan avvise selgere?Jeg utstråler tydeligvis giverglede og vennligsinn,
|
|
|
#16 |
|
bygger
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Ishavsbyen
![]() ![]() |
Sv: Hvordan avvise selgere?"Hvilken del av ordet nei er du har problemer å forstå?" |
|
|
|
|
|
#17 |
|
maler
|
Sv: Hvordan avvise selgere?Av og til må man bare gå også. Jeg var utsatt for en alarmselger som ikke forsto setninga "Nei, jeg er fornøyd med den jeg har og selv om du kanskje tilbyr noe som kan være like bra til samme pris er jeg ikke interressert i å betale innmeldingsgebyr og utstyrspakke en gang til når jeg har noe som fungerer utmerket". Da var det ikke annet å gjøre enn å gå.
|
|
|
#18 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Hvordan avvise selgere?Jeg blir ofte stoppet av de som står utenfor Rema 1000, veldig irriterende. Pleier bare å si at jeg ikke er interessert og går videre før de får sagt noe mer. Jeg vil selv velge hva jeg vil støtte og kjøpe.
|
|
|
#20 |
|
Palliasjonsnurse
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan avvise selgere?Neitakk. Ferdig med det.
|
![]() |
|
|