Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Tynne ullbukser uten fot

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-09-11, 20:17   #1
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Tynne ullbukser uten fot

Minsten er ram på å tråkke i noe vått, så jeg gidder ikke strømpebukser lengre, da vi må skifte på ham flere ganger om dagen. Men jeg har i dag prøvd å finne tynne og fine ullbukser, feks fra janus. Han har et par sånne bukser med fot i babyullen til Janus, og det er den type jeg er på jakt etter, men altså uten fot.
Barnas hus har sluttet å selge de, og på OBS! hadde de bare bodyer nå, ingen bukser. På Babyshop var alle modellene for lave i livet for bleieungen vår, så de gidder jeg ikke prøve engang. Har kjøpt en bukse på Name-it, men de var utplukka så alle andre hadde tydeligvis handlet før jeg kom.
Hvor skal jeg reise da? Jeg innbiller meg at jeg har helt glemt en butikk som pleier å ha mye ull, men hjernen klarer rett og slett ikke komme på det.

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-11, 20:18   #2
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tynne ullbukser uten fot

Er du ute etter LONGS? Det er vel over alt?

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-11, 20:21   #3
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Jeg syns nøstebarn sine joggebukser i ull er fine.

Gammel 28-09-11, 20:22   #4
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Glemte å skrive at han bruker str 86-ish og det er visst litt vanskelig midt-i-mellom-str.
Longs? Er det strømpebukse uten fot? Til småtasser på halvannet år?

Gammel 28-09-11, 20:23   #5
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Mjau, her.

Jeg syns nøstebarn sine joggebukser i ull er fine.

Men dette blir jo i steedenfor bukser, liksom? Jeg er ute etter noe å ha under bukser, i stedenfor strømpebukser altså.

Gammel 28-09-11, 20:24   #6
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 266
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Pierre Robert har fine på dagligvarebutikker
- men jeg vet ikke helt hvilken størrelse de begynner på. Innbiller meg at det er 86/92?

Gammel 28-09-11, 20:25   #7
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Åh, longs ja. Men det finner du jo overalt. Jeg har både fra troll, janus, tom og trine, og enda et merke til tror jeg. Tynne og gode.

Tror størrelsene er 85/92 eller 80 og 90. Jeg ville i så fall kjøpt 90. Sokken kan du jo ha utenpå om longsen er bittelitt lang.

Gammel 28-09-11, 20:25   #8
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Standard

Jeg har kikka gjennom PR-hyllene i flere butikker, men finner bare fra 3-4 år der jeg har vært. Mulig de rett og slett er utplukka der også? For de er jo knallfine, og herlig farger på så hvis det finnes må jeg jo jakte mer, rett og slett.

Gammel 28-09-11, 20:27   #9
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Mjau, her.

Åh, longs ja. Men det finner du jo overalt. Jeg har både fra troll, janus, tom og trine, og enda et merke til tror jeg. Tynne og gode.

Tror størrelsene er 85/92 eller 80 og 90. Jeg ville i så fall kjøpt 90. Sokken kan du jo ha utenpå om longsen er bittelitt lang.

Det var jo det jeg også trodde, at man fant sånt over alt, men jeg finner jo ikkeno. Tom og Trine er sparkjøp eller? Kanskje jeg skal ta shoppingen på nett, rett og slett.

Gammel 28-09-11, 20:28   #10
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Her

http://www.krabaten.no/?PageID=362

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-11, 20:31   #11
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Da storebror var liten klippet jeg av strømpebuksene så da ble det jo longs.
Cubus har vel. Ellers har jeg kjøpt Janus Ullbukse på Bogerud, ikke longs men den som er litt vid i bena.

Gammel 28-09-11, 20:37   #12
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Cubus?

Eller noe fra JoHa.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-11, 20:38   #13
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg har sett longs i den aktuelle størrelsen blant annet fra Janus, PoP, Joha og Reflex. Jeg vurderer det samme, men har uhorvelig mange ullstrømpiser i riktig størrelse foreløpig.

Gammel 28-09-11, 20:42   #14
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Pierre Robert starter på 1 1/2 år ser det ut som

Gammel 28-09-11, 21:07   #15
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du er på jakt etter ullongs. Det finnes overalt. Janus har, nøstebarn har, tom og trine har, name it har. Det er ikke i nærheten av vanskelig å finne. Men longs altså. www.krabaten.no og www.sparkjop.no hvis du vil kjøpe på nett for eksempel.

De joggebuksene til nøstebarn er forresten geniale, men det er ikke longs under bukser, det er mer tynne ullbukser. Jeg bruker bare ull om vinteren fordi vi har en barnehage som ikke kan bytte mellomlag. Da er det greit med ymse "bukser" i ull.

Gammel 28-09-11, 21:08   #16
emin
Engel med shit på vingene

emin sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi har str. 70 i longs fra Cubus. Forøvrig et meget upraktisk plagg for Minstemor, all den tid hun er ram å plukke sokkene av seg så fort hun får sjansen, så her tar jeg vanligvis heller merarbeidet med å bytte hele strømpisen framfor å bruke longs og null sokker innendørs.

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-11, 21:13   #17
krystallklart
Lett rørt

krystallklart sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Gardskjærring igjen
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

De har ullstillongser på refelks i merket refleks.

Gammel 28-09-11, 21:18   #18
Katta
maler

Katta sin avatar

Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Cubus ja, det glemte jeg, de har veldig ok og slitesterke ullklær til småplutter i grunnen. Og pierre robert selges jo på hvert gatehjørne, det starter på 86. Pluttskij trenger ikke noe, men jeg skal kjøpe et par gensere derfra til han for å få litt sprekere farger. Reflex også som selges på barnas hus har fine farger i år. Joha har også.

Gammel 28-09-11, 21:44   #19
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Standard

Bogerud! Selvfølgelig, det var den butikken jeg glemte.
Men ja, jeg skal ha ullongs, og problemet har altså vært at de stedene jeg har funnet longs jeg vil ha, så har de ikke str inne som funker til ham.
Men da vet jeg at det skal finnes, så jeg får leite litt mer.
Cubusull har jeg ikke prøvd, men de er gode altså?
Tusen takk!

Gammel 28-09-11, 21:52   #20
Katta
maler

Katta sin avatar

Standard

Obs er også et sted man kjøper ull.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:49.