|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Kombinasjon babybilstol og liten trille?
Men da må du jo også ha Britax-sete må du ikke? Det er tungt og stort og grusomt, vi byttet det ut med Maxi-Cosi da ungen var ca halvåret.
|
|
|
|
#22 |
|
maler
|
Men er det britaxsetet så tungt og stort da? Jeg skjønner jeg må på butikken og sammenligne dem. Vi hadde britax til toern og da var jeg veldig fornøyd, men det var før base- og vognadapteralderen.
|
|
|
#23 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kombinasjon babybilstol og liten trille?Åja. Å få setet av zappen synes jeg er lett, men på er litt dill.
|
|
|
#24 |
|
Personlig pessimist
|
Det er tyngre, ja. Og mye brattere i ryggen. Jeg mener det også er litt smalere, så det blir lett litt trangere på vinterstid.
|
|
|
|
#25 |
|
maler
|
Sv: Kombinasjon babybilstol og liten trille?Akkurat det med at det er smalere mener jeg å huske jeg syntes var en fordel til toern. Vi hadde maxicosi til storebror og britax til toern, og så maxicosi igjen til plutten. Jeg syntes de satt mer skjermet i britaxen, men det er kanskje endel brattere ja.
|
|
|
#26 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Kombinasjon babybilstol og liten trille?Vi hadde Britax til eldste og Maxi-Cosi til yngste. Fordelen med Britax var solskjermen, hodestøtten og fempunktselen. På de andre punktene synes jeg Maxi-Cosi var bedre.
|
|
|
|
#27 |
|
maler
|
Sv: Kombinasjon babybilstol og liten trille?Jeg tror maxicosi har endret seg noe på 10 år også, for jeg var veldig mye mer fornøyd med det setet til plutten enn til storebror. Jeg syntes det var for grunt og ga for lite beskyttelse den gangen, men til plutten syntes jeg det var supert med en gang han ikke var helt nyfødt.
|
|
|
#28 |
|
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Kombinasjon babybilstol og liten trille?Mener pebble har litt mer kanter igjen enn cabrio. Kanskje en mellomting? |
|
|
|
|
|
#29 |
|
maler
|
Sv: Kombinasjon babybilstol og liten trille?Det jeg syntes var vanskelig på zappen, var at vogna er så lett at når man må trykke på begge sider samtidig og løfte, så blir vogna med opp istedenfor at setet løsner fra understellet. Det er derfor det virket så besnærende å kunne holde på håndtaket og løfte med ei hånd fri til å evt fiksere vogna.
|
|
|
#30 |
|
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Kombinasjon babybilstol og liten trille?Det er ikke et problem med Buggsteren. Og så blir det stor og god handle korg under. |
|
|
|
|
|
#31 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Kombinasjon babybilstol og liten trille?Titanium Baby Breeze trille funker med maxi cosi cabrio fix hvertfall.
|
|
|
#32 |
|
Personlig pessimist
|
For ti år siden tipper jeg det var Maxi-Cosi Citi du hadde, og det så ut som et dukkesete, ja. Det var veldig flatt og grunt.
|
|
|
|
#33 |
|
maler
|
Sv: Kombinasjon babybilstol og liten trille?Den genialeste sammenklappvogna er jo babyjogger city mini. Men jeg er usikker på om den har et adaptersystem som funker. Jeg ser den har noen universaladaptere, men jeg finner ingen med erfaringer og ingenting norsk, så det spørs.
|
|
|
#34 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Kombinasjon babybilstol og liten trille?Den har visst byttet navn til 4me fusion. Litt nytt utseende, men stort sett samme funksjonene. http://babycare.no/?tmpl=butikk&a=pr...2&b_kid=913212
|
|
|
#35 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Kombinasjon babybilstol og liten trille?Titanium Breeze er verre å trille enn Buggster og Zapp. Og litt irriterende at man ikke kan fjerne trekket når den brukes som bilstolunderstell.
|
|
|
|
#36 |
|
Engel med shit på vingene
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det samme gjorde Besafe Maxi-setet vi hadde til Størsta i 2001.
|
|
|
#37 |
|
Har bakt søte kaker
|
Jeg er uenig, jeg synes den er god å trille og at det er kjekt å beholde trekket på, da er det lettere å bytte mellom bilstol og vogn. Til den prisen (for jeg vet om zapp extra).
|
|
|
#38 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Kombinasjon babybilstol og liten trille?Jeg sier ikke at den er vond å trille, men av de tre synes jeg utvilsomt den er verst. Den skrangler defintivt mer.
|
|
|
|
#39 |
|
Har bakt søte kaker
|
Min skrangler ikke, så da kan det være en mandagsproduksjon du har prøvd?
|
|
|
#40 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Kombinasjon babybilstol og liten trille?Nei, jeg ha trillet flere. Og den knirker og skrangler mer enn Zapp og Buggster, og virker helt klart billigere. Det er den jo også. Jeg har hatt alle tre, men Breeze er den jeg ikke ville hatt igjen. Buggster hadde jeg vurdert igjen om det ikke var for Zapp Xtra og City Mini. Mer utvalg nå enn for fem år siden. Jeg sier ikke at den er dårlig, men det finnes flere som er bedre.
|
|
![]() |
|
|