Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hvilke vinterstøvler til niåring?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-09-11, 11:22   #1
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvilke vinterstøvler til niåring?

Jeg er helt blank på vinterutstyr og lurer på hvilke vinterstøvler som er greit å kjøpe til en niåring. Vi må vel regne med at vinteren kan bli både kald og snøfull. I fjor brukte hun en blanding av Viking Thermo, Uggs og Gore-tex- fjellstøvler. I år tenker jeg at vi må finne et alternativ som fungerer både på de iskaldeste dagene og om det er mye snø.

Forslag?

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-11, 11:28   #2
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke vinterstøvler til niåring?

Hm. Jeg synes det er vanskelig å greie oss med bare ett par. Men du har jente? Hva med barnevarianten av timberland mukluk? Mine gutter får ett par sorel til kalde dager og ett par gtx som de faktisk bruker litt allerede. Vinterstøvler ala viking thermo har vi sluttet med til de store, de greier å kle på seg nedi vanlige støvler om de skal hoppe i dammer.

Gammel 30-09-11, 11:45   #3
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv

Puslingen sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Eg sitter og lurer på det same. Foreløpig ser eg på fjellsko og Timberland Mukluk. Normalt sett er jo vinterane på vestlandet meir våte enn kalde, men nokon spådde visst ein skrekkeleg kald vinter i år og. Så no er eg litt spent på korleis fjellsko vil fungera for ho i kulden. Eg bruker det sjølv uten å frysa, men alle er forskjellige.

Gammel 30-09-11, 11:47   #4
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Med en kald og snøfull vinter vil det vel funke med et par GoreTex støvler og et par varme støvletter (a la Uggs). Denne kombiansjonen hadde vi til LilleVenn ifjor.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-11, 11:47   #5
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Min niåring har Viking Thermo og Viking Gore Tex til vinteren. Til bursdagen om en måned får han et par Gore Tex av foreldrene mine (i tillegg til noe annet), det får han hver bursdag. Fiine gaven!
Så han har tre par sko til vinterbruk, to par er minimum av hva han trenger. Et par sko hadde ikke gått bra her, ungen blir jo våt på beina innimellom uansett hvor gode skoene er, og etter skoletid er det speidermøter, utelek og alt mulig det trengs tørre, varme sko til.

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-11, 12:12   #6
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Vanlige goretex-vintersko er heeeelt uaktuellt når man er 9, altså.

Vi har hatt Timberland mukluk. De er så dyre at, og fine, at vi ikke har kjøpt pene støvletter i tillegg.

Gammel 30-09-11, 12:18   #7
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, jeg har jente, og hun vil nok gjerne ha de Timberland muklukene, men hun går med det vinterutstyret hun får. Så lenge hun har Uggs fra i fjor når hun skal være kul. Syns de Timberland-støvlene var fryktelig dyre hvis dere mener de som selges på EuroSko. Særlig siden vi er inne i en vokse-i-bena-periode.

Gammel 30-09-11, 12:23   #8
Puslingen

Puslingen sin avatar

Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Eg ser at Timberland utgår pga. pris, men ender nok på noko liknande. Så lenge ho har eit par som er vanntett, trenger ikkje støvlettane vera det.

Gammel 30-09-11, 13:19   #9
Stjerneskuddet
Erfaren

Stjerneskuddet sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Stjerneskuddet er litt kulStjerneskuddet er litt kul
Standard

Timberland kan man ofte finne rimelig i sportsbutikkene... Jeg aner ikke hva åtteåringen får på bena, men de siste årene har han bruke viking gore tex og sorel. Og cherrox på våte dager.

Stjerneskuddet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-11, 14:12   #10
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Ja, jeg har jente, og hun vil nok gjerne ha de Timberland muklukene, men hun går med det vinterutstyret hun får. Så lenge hun har Uggs fra i fjor når hun skal være kul. Syns de Timberland-støvlene var fryktelig dyre hvis dere mener de som selges på EuroSko. Særlig siden vi er inne i en vokse-i-bena-periode.

Ellos har 40 % rabatt og fri frakt på de skoene, jeg betalte 600 for de i går.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-11, 14:23   #11
Katta
maler

Katta sin avatar

Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Minni, her.

Ellos har 40 % rabatt og fri frakt på de skoene, jeg betalte 600 for de i går.

Hm. den koden finner jeg ikke, har den et nummer?

Gammel 30-09-11, 14:29   #12
Chablis
Drømmer

Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Hm. den koden finner jeg ikke, har den et nummer?

Mulig du må være medlem da.
Kan se om jeg finner koden jeg.

Gammel 30-09-11, 14:32   #13
Chablis
Drømmer

Standard

Fant bare den til 50% rabatt om man bestiller 3 varer.
Så da må du nok være medlem for å få den andre.

Gammel 30-09-11, 14:39   #14
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Standard

Det er vel enkelte tilbudskoder man bare opparbeider seg om man kjøper endel. Jeg hadde alle tilbudskodene som er nevnt og vurderer nå om jeg skal ta sjansen på de hvite muklukene eller om det er risky i forhold til størrelse.

Gammel 30-09-11, 14:41   #15
Chablis
Drømmer

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Det er vel enkelte tilbudskoder man bare opparbeider seg om man kjøper endel. Jeg hadde alle tilbudskodene som er nevnt og vurderer nå om jeg skal ta sjansen på de hvite muklukene eller om det er risky i forhold til størrelse.

Jeg tror man får kodene uansett, jeg har ikke kjøpt noe der på 1 år , men får de likevel.
De hvite er fine.

Gammel 30-09-11, 14:47   #16
Katta
maler

Katta sin avatar

Standard

http://www.kupongkode.com/ellos

Ellers fant jeg den aktuelle koden. Så nå har jeg mukluker på vei.

Gammel 30-09-11, 21:46   #17
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Lurer på å bestille til min 6-åring også, men skulle helst hatt sorte eller brune selv om tanken er at de skal brukes til litt fint også. Hvitt må da bli fryktelig upraktisk på vestlandet, eller?

Gammel 30-09-11, 23:10   #18
Puslingen

Puslingen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Lurer på å bestille til min 6-åring også, men skulle helst hatt sorte eller brune selv om tanken er at de skal brukes til litt fint også. Hvitt må da bli fryktelig upraktisk på vestlandet, eller?

Storesøster hadde kvite støvletter i fjor, og det gjekk bedre enn forventa. Dei er riktignok noko grå i pelskanten øverst, men ellers ser dei bra ut. Svart er meir praktisk, men mor synest dei kvite er finast.

Gammel 01-10-11, 14:51   #19
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Eg synes at sko av denne typen er litt barnslig for niåringen:

Eg synes sko av denne typen er litt meir passelig:

Niåringen vil ha den første typen.

Er det eg eller niåringen som er på villspor?

Gammel 01-10-11, 15:52   #20
Hulda

Hulda sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg synes ingen av dem var barnslige jeg da, like greit å la henne velge selv?
(Hvis ikke prisforskjellen var stor)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:34.