Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvordan sliten er du etter endt arbeidsuke?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-09-11, 23:24   #21
Olive Oyl
Sperret

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 1
Olive Oyl er populærOlive Oyl er populærOlive Oyl er populær
Standard

Sv: Hvordan sliten er du etter endt arbeidsuke?

Helt klart mentalt.

Olive Oyl er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-11, 23:31   #22
safran
saftig

safran sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Som regel helt ferdig, både mentalt og fysisk. Helgene blir brukt til å lade opp til ny arbeidsuke. :spyferdig: Men nå er det lenge siden jeg har vært frisk.

Gammel 30-09-11, 23:48   #23
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Tja. Ryggen, nakken og skulderen er helt kaputt etter en arbeidsuke, men det har ikke noe med at jobben er fysisk å gjøre. Kroniske senebetennelser og prolapser gjør at kroppen er overklar for hvile på fredag. Men mest er jeg mentalt klar for familietid og mentalt ferdig med jobb for noen dager.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-11, 23:50   #24
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Går det an å si mentalt og sosialt sliten? Det er mennesker rundt som man må forholde seg til, og være noe for hele tiden. Som temmelig introvert, synes jeg det er veldig tappende, og fredagsettermiddagen er jeg virkelig ikke noe hyggelig selskap. Det er nesten sånn at det er veldig greit de gangene mannen reiser på jobb fredagskveld, for da kan jeg ha huset og hodet i fred så snart guttene er lagt.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-11, 23:52   #25
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Avatar, her.

Mentalt sliten, om jeg er sliten. Jeg blir sjelden fysisk sliten.

Med en kontorjobb blir det eventuelt mentalt stress og ingen harde tak fysisk. Hvis jeg er sliten, er det snarere på grunn av ungene/helheten i hverdagen enn på grunn av jobben.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-11, 23:58   #26
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Med en kontorjobb blir det eventuelt mentalt stress og ingen harde tak fysisk. Hvis jeg er sliten, er det snarere på grunn av ungene/helheten i hverdagen enn på grunn av jobben.

Samme her. Sjelden sliten etter jobb, til tider litt ør pga mye telefoner og tidspress, men aldri fysisk sliten.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-11, 00:02   #27
era
Bør lage seg en tittel selv

era sin avatar

Hvor: østfold
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Jobbe ? Bah driver ikke med sånt....
Er sliten i beina etter mye gåing (røvva kollektivtilbud og akkurat korte nok avstander til at det er like greit å gå) og ganske kokt i hodet, men siste uke med eksamen var det helt flatt batteri på fredag, nå er det nytt emne nye bøker og man har mye mere lyst å lese de kapitlene som ikke er pensum, da er det faktisk ganske digg å være heltid student,to mnd til eksamen igjen-et hav av tid.DEt er veldig godt med helg alikevel.

Gammel 01-10-11, 00:04   #28
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

På fredager er jeg som regel veldig trøtt og sliten i kroppen. Egentlig sjeldent sliten i hodet.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-11, 00:13   #29
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Veldig mentalt sliten.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-11, 00:19   #30
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg lurer på når endt arbeidsuke er?

Jeg er ofte mentalt sliten etter intense perioder på jobb. Noen ganger er jeg fysisk trøtt i tillegg.
Jeg savner av og til det å ha definert "endt arbeidsuke".

Den siste der kjenner jeg igjen. Det er alltid masser av "burde virkelig ha unnagjort-oppgaver".

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-11, 00:21   #31
goldnugget
fornøyd

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: nedre eiker
goldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg jobber med syke barn. De dagene som er forutsigbare er jeg ikke sliten, men når det fyller seg opp og jeg bare løper - da føles det som en maraton! Jeg blir mest fysisk sliten, men innimellom er det tøffe ting som sitter i tankene en stund.
Jeg har dessuten morgenfugler hjemme så for å hente meg inn igjen så legger jeg meg som oftest ganske tidlig!

Gammel 01-10-11, 00:25   #32
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Oftest mentalt sliten, en sjelden gang fysisk sliten. Det var egentlig veldig deilig med de jobbene jeg hadde før jeg ble voksen. Der jeg bare var fysisk sliten etter jobb, og helg faktisk var helg, og jeg var helt ferdig med arbeidet når jeg gikk fra jobb.

Gammel 01-10-11, 00:47   #33
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Miromurr, her.

Oftest mentalt sliten, en sjelden gang fysisk sliten. Det var egentlig veldig deilig med de jobbene jeg hadde før jeg ble voksen. Der jeg bare var fysisk sliten etter jobb, og helg faktisk var helg, og jeg var helt ferdig med arbeidet når jeg gikk fra jobb.

Slik har jeg det også. Når jeg kommer hjem etter en sjauedag på jobb og kjenner at kroppen verker sover jeg godt, innimellom er jeg så sliten så jeg orker ikke engang å løfte strikkepinnene. Det kjenner jeg mer som "positiv" smerte.

De dagene jeg er mentalt sliten kverner gjerne hodet når jeg kommer hjem, jeg må sette meg på hobbyrommet mitt for å koble ut, men når jeg legger meg starter hodet å kverne igjen.

Sist redigert av Fløyel : 01-10-11 kl 00:58. Årsak: Glemte å skrive alt... fingrene raskere enn hodet.
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-11, 00:56   #34
Olvina
Gjer så godt eg kan

Olvina sin avatar

Blogginnlegg: 179
Olvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt likt
Standard

Mentalt sliten. Ofte må eg jobbe litt i helgane for å rekke ein eller annan deadline. Eg blir sliten av å ha det hengande over meg, i tillegg til at det gjerne har gått i eitt heile veka.

Olvina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-11, 01:17   #35
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Selv om jeg føler meg sliten på fredager så er ikke kroppen egentlig sliten. Det er nok mer det mentale som gir seg utslag i kroppslig trøtthet.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-11, 01:21   #36
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er ikke så veldig sliten, men jeg ser frem til vin og til å sove til 9 på lørdag morgen.

Gammel 01-10-11, 08:16   #37
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Ikke sliten i det hele tatt. Jeg er veldig sjelden sliten når jeg tenker meg om.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-11, 08:37   #38
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er alltid helt vrak på fredagskvelden. Jeg tror det skyldes at jeg da har stått opp tidlig fem dager på dag, og selvfølgelig mye stress i løpet av uken. Jeg har en stillesittende jobb, så det blir vel mentalt sliten, selv om det føles som om jeg har løpt maraton.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-11, 12:10   #39
Pegasus

Pegasus sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Jeg er mest mentalt sliten etter jobbukene mine. Men blir også fysisk sliten, etter 86 timers arbeidsuke.

Pegasus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-11, 12:20   #40
Lorien
Pauset

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 40
Lorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg er i grunnen ikke noen av delene etter endt arbeidsuke. Jobber i barnehage, søskengruppe, ni små og ni store barn. Selvfølgelig kjenner jeg det både i kroppen og i hodet at det skal bli godt med helg, men SLITEN er jeg ikke.

Lorien er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:42.