|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
weird
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Asiatisk mat - hva er godt?Jada, smaken er forskjellig og alt det der, men om noen kunne gi noen tips til en restaurantnovise som snart skal på "date night" med sin bedre halvdel allikevel, ville det vært fint.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Asiatisk mat - hva er godt?Jeg er uhorvelig glad i and, i alle varianter. Det aller beste jeg får, er Chrispy Duck, som er stekt and, som blir pakket inn i små, flortynne pannekaker, sammen med strimler av agurk og andre grønsaker, og en utrolig god Hoisin-saus.
|
|
|
#3 |
|
weird
Sv: Asiatisk mat - hva er godt?Oj. Det høres ikke ille ut, nei. *sulten*
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
Sv: Asiatisk mat - hva er godt?Eg er over normalen glad i sushi og vil anbefale det |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Asiatisk mat - hva er godt?Men om man ikke har spist shushi før, kan det være en skikkelig nedtur, når man først har unnet seg en tur på restaurant, og man oppdager at man syns det smaker totalt pyton.
|
|
|
#7 |
|
Erfaren
Medlem siden: Dec 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Asiatisk mat - hva er godt?Jeg synes sushi er digg, nettopp hatt det til middag, men dim sum er også veldig godt. Særlig de som er litt sterke, med chilli, nam. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Asiatisk mat - hva er godt?
Helt enig! Dessverre hater mannen min sushi. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Ekvilist
|
Sv: Asiatisk mat - hva er godt?Jeg er glad i pekingand. Det er and servert med tynne små "kinatortilla" med tynne agurk- og purrestimler og hoisinsaus som man har oppå.
|
|
|
#10 |
|
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
Sv: Asiatisk mat - hva er godt?En god Kung Pao-kylling er nydelig. Den kan være ganske sterk, og jeg elsker sterk mat. Det er en typisk szechuanrett.
|
|
|
#11 |
|
intro
|
Sv: Asiatisk mat - hva er godt?Med mindre du er ekstremt glad i mat av typen feite og seige kålruletter, ville jeg ha styrt unna dim sum. Det meste annet er snaskens.
|
|
|
|
#13 |
|
intro
|
Sv: Asiatisk mat - hva er godt?
Et par steder i London og Manchester, bl.a., i tillegg til på de to beste norske kinarestaurantene jeg kjenner til - Dinner og Chi. Jeg husker det som innbakte, seige farseprodukter.
|
|
|
|
#14 |
|
weird
Sv: Asiatisk mat - hva er godt?Det ble Dim Sum, men jeg merket veldig forskjell på de mannen hadde og de jeg valgte, altså. Jeg valgte de med scampi, han den med svinekjøtt og reker. Det var veldig forskjellig konsistens etc. Det var bare forret, da.
|
|
|
|
|
#15 |
|
Fru Jacobsen
Sv: Asiatisk mat - hva er godt?And kan være nokså bob bob avhengig av hvor man spiser det. Imidlertid er det kjempegodt dersom restauranten vet hva de holder på med. |
|
|
|
![]() |
|
|