Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake
Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.
Måten du sier dette på, oppfatter jeg som at ordføreren nærmest har et samlet bygdemiljø bak seg i skyldsspørsmålet. Jeg undres så på hvordan et helt lokalsamfunn kan føle seg sikre i en sånn sak? Uavhengig av jentas bakgrunn og ordførerens stilling i samfunnet. Det har da virkelig skjedd før at såkalte hedersmenn har svin på skogen, og at påståtte overgrepsofre er reelle ofre, selv om de har noen form for tilleggsproblematikk. (Jeg må bare presisere at jeg ikke har noen kjennskap til saken utover media, og ikke aner hverken om ordføreren er en hedersmann eller om overgrepsofferet har noen tilleggsproblematikk, jeg bare presiserer at anklagene likefullt kan være sanne selv om så er tilfelle.)
Og jeg skjønner godt at du ikke vil være konkret i denne saken, altså, Lhi-My, jeg bare undrer meg.
Jeg skriver og sletter, skriver og sletter. Dette er det rett og slett helt umulig for meg å si stort om. Jeg opplever heller ikke at bygda generelt støtter ordføreren PÅ BEKOSTNING av jenta (som ikke er fra den samme bygda). Det er mulig å støtte uten å tråkke på jenta og det opplever jeg at de fleste er opptatt av. Det jeg hører folk si, er at de har stor sympati og medfølelse med begge parter uansett hva som har skjedd. Saken er dypt tragisk og det er det jeg opplever at bygda er opptatt av.
|