Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hvor kaldt er det ute når dere begynner med vintersko til barna?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-10-11, 20:50   #21
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor kaldt er det ute når dere begynner med vintersko til barna?

Opprinnelig lagt inn av gullet, her.

Det er ikke tid for vinterstøvler enda, i hvert fall!

Her er det 14 grader nå og om ungene skal bruke vintersko nå, hva skal de ha på seg når det blir kuldegrader?

Goretex elelr andre membransko er en grei ting å ha på. Om formiddagene er det fuktig/rått i gresset og i sandkassen, og da er det greit å ha noe som ikke blir vått, men froeløpig er det ikke kaldt.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-11, 21:15   #22
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Minni, her.

Her kommer vinterskoene frem når det blir minusgrader på dagen.

Da kan vi ha vanlige sko hele året.

Vi går over til vintersko når joggesko/ goretexjoggesko blir for kalde og det blir ned mot fem grader eller så på dagtid. Oftest en gang i oktober. Men det er fremdeles altfor varmt her, vi har rundt fjorten-femten grader for tiden, og det har vel aldri skjedd før i oktober at vi ikke har pustet røyk om morgenen eller ikke hatt strømpis på en eneste dag.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-11, 21:23   #23
Chablis
Drømmer

Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Da kan vi ha vanlige sko hele året.

Vi går over til vintersko når joggesko/ goretexjoggesko blir for kalde og det blir ned mot fem grader eller så på dagtid. Oftest en gang i oktober. Men det er fremdeles altfor varmt her, vi har rundt fjorten-femten grader for tiden, og det har vel aldri skjedd før i oktober at vi ikke har pustet røyk om morgenen eller ikke hatt strømpis på en eneste dag.

Ja nå svarte jeg utifra hvor vi bor da, vi har goretex halvhøye høstsko frem til det blir minusgrader.
Det blir altfor varmt med høye goretex for poden vår nå hvertfall.

Gammel 03-10-11, 21:52   #24
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Ikke heeeelt enda, selv om jeg tok med de nye "vinterstøvlene" hans til barnehagen i dag, mest bare for å ha gjort det, til den dagen det ER kaldt. Goretex-skoene som blir de han drar til og fra barnehagen i også, kommer frem når det blir litt kaldere, det var 10 grader i morges.

Men vi venter ikke "til snøen har lagt seg" eller "det er minusgrader på dagen", for med unntak av spesialvintrene vi har hatt nå nylig, så er ikke denslags helt vanlig på våre kanter. SLAPSET legger seg derimot etterhvert...

Den morgenen jeg føler at "oi, han bør ha lue på seg, og det er på tide å tenke på ei litt varmere jakke eller en bedre genser under", da blir det nok vintersko også. (Han har vinterskoene han fikk i januar, for jeg har en kar som endrer skostørrelse rundt nyttår.. så står det dønn still til neste nyttår...)

Gammel 03-10-11, 22:00   #25
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Den morgenen jeg føler at "oi, han bør ha lue på seg, og det er på tide å tenke på ei litt varmere jakke eller en bedre genser under", da blir det nok vintersko også. (Han har vinterskoene han fikk i januar, for jeg har en kar som endrer skostørrelse rundt nyttår.. så står det dønn still til neste nyttår...)

Vår bhg har etterlyst lue/pannebånd og tykkere genser i dag, i tilfelle det blir kaldt.

Gammel 04-10-11, 10:30   #26
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hmm.. barnehagen her etterlyste lue til lillesøster så hun har fått det og et par tynne votter, men ikke storebror. Må nok ta en liten sjau snart så de ikke fryser.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-11, 10:32   #27
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har sendt med luer og tjukke gensere i dag. 10 grader og vind! Gutten hentet frem vinterskoene fra i fjor på eget initiativ. Jeg så ikke at han tok de til bhg før vi hadde gått. Jaja. "sugekoppsko" kaller han de.

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-11, 15:19   #28
Malama

Malama sin avatar

Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Knerten HAR både lue (har vært brukt en dag også) og ulltøy i ulike tykkelser i barnehagen altså. Jeg har bare ikke aktivt tatt det i bruk enda, derfor ikke tenkt på vintersko som nødvendig enda heller. Men han har det som trengs for å holde ham varm i barnehagen.

Gammel 04-10-11, 15:21   #29
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Må jeg bytte skiftetøy til skoleungene snart også kanskje? Ikke riktig ennå tror jeg, de bruker jo knapt jakkene sine. Men plutselig er det kaldt, det er sant.

Gammel 04-10-11, 15:32   #30
Chablis
Drømmer

Standard

Vi har også tatt med diverse ulltøy , lue og pannebånd i barnehagen.
Barnehagen har også hengt opp lapp med at de ønsker noe annet enn regntøy fordi det blir for kaldt når de er ute hele dagen.

Gammel 04-10-11, 15:47   #31
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi bruker aldri høstsko; de bruker joggesko og støvler til det trengs vintersko. Evt. via cherrox.

Bill.mrk. Har akkurat brukt 2 x 869,- på vintersko, og de bør jaggu brukes.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-11, 15:52   #32
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjøpte gore-texsko til lillesøster igår, og de tenker jeg at hun bruker fra og med neste uke. Det er vintersko, men de er jo ikke så høye og stive til disse små. Jeg kjøpte Superfit. Hun har ikke høstsko, bruker de halvhøye "første-skoene" fra i sommer. Storebror har heller ikke høstsko, men han drøyer nok en måneds tid til før gore-texen kommer fram. Han går med joggesko, men han går jo på skolen. Da han gikk i barnehagen, hadde han høstsko nå, jeg synes det er litt tidlig med de litt mer klumpete Viking Gore-texene jeg pleier kjøpe til ham.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-11, 15:52   #33
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Regner med jeg tar frem Ecco goretexen snart. Enn så lenge har hun Dockboots i barnehagen. I fjor begynte hun med vintersko på denne tiden av året siden jeg ikke ville kjøpe sko for en måned. Da halvhøye goretex fra Primigi. De har forresten Primigi til 399 på Obs nå.

Gammel 04-10-11, 15:53   #34
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ville da aldri kjøpt nye høstsko nå? Særlig ikke hvis de hun har holder litt til. Mine unger har ikke hatt høstsko når de var så små, storebror fikk det da han ble litt eldre og var mer ute.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-11, 22:04   #35
Trinity
Aktiv

Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Fra nord
Trinity er litt kul
Standard

Her tok snuppa på seg sine nye viking vintersko i dag. Egentlig helt greit nå. Det er stabilt 5-7 grader, regn og mye vind og hun liker å ha det varmt og godt. Ellers har hun brukt goretex halvhøye høstsko til nå, og de er varme nok ennå. Men en superaktiv treåring som har fått nye sko og drømmer om at den første snøen snart kommer? Ja ja, 5-6 grader er vel kaldt nok til at hun ikke svetter gjennom skoene

Trinity er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-11, 22:20   #36
Grøten
Ser fremover!

Grøten sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Jeg har skodlila, så i barnehagen har snuppa her et par Ecco GoreTex, halvhøy høstsko og et par Elefanten Høstsko. De blir brukt en god stund til!

Så skal vi i år teste Viking GoreTex og Geox GoreTex i vintersko på henne. Støvler sitter ikke på foten hennes, derfor dobbelt opp med alt for dyre sko.

Jeg hadde ikke kjøpt høstsko nå, dersom snuppa hadde vokst ut av dem hun har i løpet av oktober. Da er det vintersko som gjelder.

Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-11, 23:40   #37
Malama

Malama sin avatar

Standard

Forresten registrerte jeg i dag at barenhagen har byttet ut støvlene hans med vinterstøvlene fra Kamik i gangen. Det jeg antar er hans støvler sto en helt annen plass i garderoben, men siden merkelig nok hverken skoene eller støvlene var merket lenger (det VAR de sist jeg sjekket, men støvlene har jeg ikke sett på i det siste, joggeskoene var fortsatt hvite i foret der lappen har vært)

Så åpenbart har han visst tatt dem i bruk allerede... Jeg har registret flere vintergoretex-sko i garderoben også. Ikke så innmari varmt ute for tiden, lufteturen med hunden i kveld ble kortere enn den kunne blitt om jeg hadde hatt hansker, noe på hodet, og muligens en litt varmere genser under jakka, det gikk greit så lenge vi gikk, men hunde stopper stadig for å lukte eller gjøre fra seg etc, så da ble jeg kald.

Høsten er her.

Gammel 04-10-11, 23:43   #38
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Plutten har blitt kledd på lue de siste dagene. Og ulldress under regnklærne.

Gammel 04-10-11, 23:59   #39
Malama

Malama sin avatar

Standard

Knerten har ikke regndress lenger, den tok jeg ikke med tilbake da jeg oppdaget at det var hull på knærene. Han har en høstdress fra Reima, det får holde i en overgang.

Men kanskje jeg skulle ta med den hele, tynne ulldressen. Han har ulltrøye (forresten, den kom han hjem i i dag, ettersom den han var levert med var blitt våt fremst på ermene) og ullbukse, men de bytter definitvt ikke bukse, før den er blitt våt i alle fall.

Ja, for det ER høst.

Gammel 05-10-11, 00:02   #40
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Min yngste brukte lue i dag tror jeg. Den lå i alle fall plutselig i hyllen i bhg (tatt ut av kurven, ikke av meg). I morgen får han med seg strikkevotter også, bomull. Han har også strømpebukser der, fleecejakke og tynn ulljakke. Foreløpig holder det, men det kan fort bli kaldere, så resten er klart.

Eldste har ikke fått med seg noe spesielt på skolen, men etter høstferien må jeg vel innom en tur med nytt tøy der også, litt varmere.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:36.