|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Drømmer
|
Sv: Hvor kaldt er det ute når dere begynner med vintersko til barna?
|
|
|
|
|
|
#22 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Da kan vi ha vanlige sko hele året. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Drømmer
|
Ja nå svarte jeg utifra hvor vi bor da, vi har goretex halvhøye høstsko frem til det blir minusgrader. |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Hvor kaldt er det ute når dere begynner med vintersko til barna?Ikke heeeelt enda, selv om jeg tok med de nye "vinterstøvlene" hans til barnehagen i dag, mest bare for å ha gjort det, til den dagen det ER kaldt. Goretex-skoene som blir de han drar til og fra barnehagen i også, kommer frem når det blir litt kaldere, det var 10 grader i morges.
|
|
|
#25 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Vår bhg har etterlyst lue/pannebånd og tykkere genser i dag, i tilfelle det blir kaldt.
|
|
|
#26 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Hvor kaldt er det ute når dere begynner med vintersko til barna?Hmm.. barnehagen her etterlyste lue til lillesøster så hun har fått det og et par tynne votter, men ikke storebror. Må nok ta en liten sjau snart så de ikke fryser.
|
|
|
#27 |
|
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
Sv: Hvor kaldt er det ute når dere begynner med vintersko til barna?Jeg har sendt med luer og tjukke gensere i dag. 10 grader og vind! Gutten hentet frem vinterskoene fra i fjor på eget initiativ. Jeg så ikke at han tok de til bhg før vi hadde gått. Jaja. "sugekoppsko" kaller han de.
|
|
|
#28 |
|
Sv: Hvor kaldt er det ute når dere begynner med vintersko til barna?Knerten HAR både lue (har vært brukt en dag også) og ulltøy i ulike tykkelser i barnehagen altså. Jeg har bare ikke aktivt tatt det i bruk enda, derfor ikke tenkt på vintersko som nødvendig enda heller. Men han har det som trengs for å holde ham varm i barnehagen.
|
|
|
#29 |
|
maler
|
Sv: Hvor kaldt er det ute når dere begynner med vintersko til barna?Må jeg bytte skiftetøy til skoleungene snart også kanskje? Ikke riktig ennå tror jeg, de bruker jo knapt jakkene sine. Men plutselig er det kaldt, det er sant.
|
|
|
#30 |
|
Drømmer
|
Sv: Hvor kaldt er det ute når dere begynner med vintersko til barna?Vi har også tatt med diverse ulltøy , lue og pannebånd i barnehagen. |
|
|
|
|
|
#31 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Hvor kaldt er det ute når dere begynner med vintersko til barna?Vi bruker aldri høstsko; de bruker joggesko og støvler til det trengs vintersko. Evt. via cherrox.
|
|
|
#32 |
|
I mål
|
Sv: Hvor kaldt er det ute når dere begynner med vintersko til barna?Jeg kjøpte gore-texsko til lillesøster igår, og de tenker jeg at hun bruker fra og med neste uke. Det er vintersko, men de er jo ikke så høye og stive til disse små. Jeg kjøpte Superfit. Hun har ikke høstsko, bruker de halvhøye "første-skoene" fra i sommer. Storebror har heller ikke høstsko, men han drøyer nok en måneds tid til før gore-texen kommer fram. Han går med joggesko, men han går jo på skolen. Da han gikk i barnehagen, hadde han høstsko nå, jeg synes det er litt tidlig med de litt mer klumpete Viking Gore-texene jeg pleier kjøpe til ham. |
|
|
|
|
|
#33 |
|
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Sv: Hvor kaldt er det ute når dere begynner med vintersko til barna?Regner med jeg tar frem Ecco goretexen snart. Enn så lenge har hun Dockboots i barnehagen. I fjor begynte hun med vintersko på denne tiden av året siden jeg ikke ville kjøpe sko for en måned. Da halvhøye goretex fra Primigi. De har forresten Primigi til 399 på Obs nå.
|
|
|
#34 |
|
I mål
|
Sv: Hvor kaldt er det ute når dere begynner med vintersko til barna?Jeg ville da aldri kjøpt nye høstsko nå? Særlig ikke hvis de hun har holder litt til. Mine unger har ikke hatt høstsko når de var så små, storebror fikk det da han ble litt eldre og var mer ute. |
|
|
|
|
|
#35 |
|
Aktiv
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Fra nord
![]() |
Sv: Hvor kaldt er det ute når dere begynner med vintersko til barna?Her tok snuppa på seg sine nye viking vintersko i dag. Egentlig helt greit nå. Det er stabilt 5-7 grader, regn og mye vind og hun liker å ha det varmt og godt. Ellers har hun brukt goretex halvhøye høstsko til nå, og de er varme nok ennå. Men en superaktiv treåring som har fått nye sko og drømmer om at den første snøen snart kommer? Ja ja, 5-6 grader er vel kaldt nok til at hun ikke svetter gjennom skoene |
|
|
|
|
|
#36 |
|
Ser fremover!
Medlem siden: Jan 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor kaldt er det ute når dere begynner med vintersko til barna?Jeg har skodlila, så i barnehagen har snuppa her et par Ecco GoreTex, halvhøy høstsko og et par Elefanten Høstsko. De blir brukt en god stund til!
|
|
|
|
#37 |
|
Sv: Hvor kaldt er det ute når dere begynner med vintersko til barna?Forresten registrerte jeg i dag at barenhagen har byttet ut støvlene hans med vinterstøvlene fra Kamik i gangen. Det jeg antar er hans støvler sto en helt annen plass i garderoben, men siden merkelig nok hverken skoene eller støvlene var merket lenger (det VAR de sist jeg sjekket, men støvlene har jeg ikke sett på i det siste, joggeskoene var fortsatt hvite i foret der lappen har vært)
|
|
|
#38 |
|
maler
|
Sv: Hvor kaldt er det ute når dere begynner med vintersko til barna?Plutten har blitt kledd på lue de siste dagene. Og ulldress under regnklærne.
|
|
|
#39 |
|
Sv: Hvor kaldt er det ute når dere begynner med vintersko til barna?Knerten har ikke regndress lenger, den tok jeg ikke med tilbake da jeg oppdaget at det var hull på knærene. Han har en høstdress fra Reima, det får holde i en overgang.
|
|
|
#40 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Hvor kaldt er det ute når dere begynner med vintersko til barna?Min yngste brukte lue i dag tror jeg. Den lå i alle fall plutselig i hyllen i bhg (tatt ut av kurven, ikke av meg). I morgen får han med seg strikkevotter også, bomull. Han har også strømpebukser der, fleecejakke og tynn ulljakke. Foreløpig holder det, men det kan fort bli kaldere, så resten er klart.
|
![]() |
|
|