|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan teller/regner dere inni dere?Når jeg regner inni meg ser jeg for meg fingrene mine, og teller utfra hvor mange osv.
|
|
|
#22 |
|
Aktiv
Medlem siden: Dec 2006
![]() |
Sv: Hvordan teller/regner dere inni dere?
|
|
|
|
|
|
#23 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
|
|
|
|
|
|
#24 |
|
Hvor: oppi der :peker:
Når jeg tenker etter, så gjør jeg det langt på vei på samme måten. Det var jeg ikke klar over før nå. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Slow reader
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan teller/regner dere inni dere?Jeg tenker i små kuber/terninger, som settes opp som en visualisering av posisjonssystemet. |
|
|
|
|
|
#27 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Sv: Hvordan teller/regner dere inni dere?Dere er så avanserte. |
|
|
|
|
|
#28 |
|
både her og der
|
Sv: Hvordan teller/regner dere inni dere?Jeg visualiserer regnestykket slik jeg ville ha satt det opp. Hvis jeg skal regne i hodet, kan jeg tegne tallene i lufta og "regne" stykket på den måten. |
|
|
|
|
|
#29 |
|
er her
|
Sv: Hvordan teller/regner dere inni dere?Jeg gjør noe ala Mams, men ville sagt 40+40+2 i det regnestykket tror jeg...
|
|
|
|
#30 |
|
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan teller/regner dere inni dere?Har tendenser til å tenke i terninger jeg også.
|
|
|
#31 |
|
førstegangsfrustrert
![]() |
Sv: Hvordan teller/regner dere inni dere?jeg runder opp eller ned til nærmeste 10, evt 5 og legger til/trekker fra ant over/under. alltid gjort det sånn ...
|
|
|
|
#32 |
|
På vent....
Hvor: På bygda!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Spilt masse yatzy? |
|
|
|
|
|
#33 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Hvordan teller/regner dere inni dere?Jeg syns dere alle er gærne. Jeg har ingen bilder i det hele tatt.
|
|
|
#36 |
|
Truth is in the x-files
|
Sv: Hvordan teller/regner dere inni dere?Jeg visualiserer ikke tallene. Det er nok derfor jeg er så drit dårlig i hoderegning. Men jeg er en rev i xl.
|
|
|
#37 |
|
Walking in the air
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan teller/regner dere inni dere?Jeg prøver å se systemer i tallene, eller lage systemer, på en slik måte at gjentatt addisjon blir til multiplikasjon for eksempel. Eller sånn som mams beskriver, låne litt her og der slik at tallene blir lette å summere. Hvis det er både pluss og minus, samler jeg det i hver sin bolk.
|
|
|
#38 |
|
Come what may...
|
Sv: Hvordan teller/regner dere inni dere?[quote=Vimsen;298890]Jeg teller på fingrene.
|
|
|
#39 |
|
Aktiv
Medlem siden: Nov 2006
![]() |
Sv: Hvordan teller/regner dere inni dere?Hvis tallene som skal legges sammen bare har to siffer legger jeg sammen tall for tall. f.eks 17+14+16+18= 31=47=65 ( er klar over at ikke regnereglene for bruk av = tegnet er overholdt her , men det illustreres best på denne måten.) |
|
|
|
|
|
#40 |
|
sjelden
Sv: Hvordan teller/regner dere inni dere?Jeg ser for meg tallene, og blikket snur opp mot venstre i det jeg starter å telle/regne. |
|
|
|
![]() |
|
|