|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Pandemonium
Medlem siden: Dec 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Interessert i å bli med på kurs med Karin Naphaug (Trondheim)Egentlig skjønner jeg ikke hva Trøtt har å gjøre i denne tråden.
|
|
|
#22 |
|
ekstremt trøtt
|
Sv: Interessert i å bli med på kurs med Karin Naphaug (Trondheim)
|
|
|
#23 |
|
Pandemonium
Medlem siden: Dec 2008
Sv: Interessert i å bli med på kurs med Karin Naphaug (Trondheim)I så fall burde jeg dratt dit også, men jeg har ikke lyst til å legge meg kl 19.
|
|
|
#24 |
|
ekstremt trøtt
|
Sv: Interessert i å bli med på kurs med Karin Naphaug (Trondheim)Kanskje det hadde vært løsningen, ungene kunne lagt seg selv når de ønsket, mamma legger seg kl 19. Ikke dumt.
|
|
|
#25 |
|
WF: Isbjorn
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Sv: Interessert i å bli med på kurs med Karin Naphaug (Trondheim)Nå er jo intensjonen med dette at folk skal få litt input på søvn, ikke kurere søvnproblemer. Trodde Karin var ok på generell søvnkompetanse?
|
|
|
#26 |
|
ekstremt trøtt
|
Sv: Interessert i å bli med på kurs med Karin Naphaug (Trondheim)For all del, teorien er fin for de "enkle" barna. Det hun forteller om er helt greie ting som kan være lurt å prøve, men det jeg ikke liker med henne er at hun tror at alle passer inn i denne malen. Jeg mistet all tro på henne da hun svarte meg akkurat det jeg skrev lenger opp ang unger som står opp av sengen igjen. Da begynte jeg virkelig å lure på om hun hadde møtt noe annet enn "enkle" barn. Jeg innrømmer at etter å ha fulgt ungen tilbake i senga noen og tyve ganger på en kveld så orket ikke jeg mer.
|
|
|
#27 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Hun fortalte meg ikke noe nytt, men vi har jo allerede fått annen profesjonell (og gratis!) hjelp med snuppas søvnproblemer.
|
|
|
|
#28 |
|
Glamorøs
|
Sv: Interessert i å bli med på kurs med Karin Naphaug (Trondheim)Hun er sterk tilhenger av skrikekur, og fortalte stolt om ettåringen som fikk seg selv til å kaste opp hver kveld for å få noen til å ta henne opp, men det ble det endringer på da Karin kom. Da fikk hun lære at slikt ikke funket.
|
|
|
#29 |
|
By the Sea
|
Nice.
|
|
|
#30 |
|
.
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Interessert i å bli med på kurs med Karin Naphaug (Trondheim)Denne tråden kom som bestilt for meg, siden jeg etter anbefaling har tenkt på å ta kontakt med denne Naphaug for å se om hun kunne hjelpe på storebrors lakenskrekk. Men etter å ha lest her utgår dama med høye kneløft for vår del, og jeg sparte penger som hadde vært ut av vinduet. |
|
|
|
|
|
#31 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Interessert i å bli med på kurs med Karin Naphaug (Trondheim)Skyfri: vi fikk besøk av familieterapeut med fokus på søvn. Henvist fra helsesøster og helt gratis, men jeg vet ikke om det er et tilbud som finnes overalt.
|
|
|
|
#33 |
|
Engel med shit på vingene
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Interessert i å bli med på kurs med Karin Naphaug (Trondheim)Vi hadde store problemer med 07'ern fram til han var 2, og av metodene vi forsøkte så var det Midt i mellom sin opp-ned-metode som fungerte best.
|
|
|
#34 |
|
På vei
Medlem siden: Sep 2006
Selvutnevt ekspert er det hun er. Hun problematiseres normal oppførsel, og så presenterer hun en løsning på dette "problemet", som hun selvfølgelig tar seg godt betalt for. Nei takk, kunne ikke falle meg inn å høre på henne. |
|
|
|
|
|
#35 |
|
.
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Interessert i å bli med på kurs med Karin Naphaug (Trondheim)Takk Tjorven og Tallulah for alternative forslag. Jeg skal sjekke med helsestasjonen her, og lese om Midt-i-mellom. |
|
|
|
|
|
#36 |
|
Passiv
|
Jeg er enig med deg og synes også hun har forandret litt stil i det siste. Svarene hun gir i Foreldre og barn er mindre tøffe enn da hun stilte opp i blader og anbefalte øreklokker for at foreldrene ikke skulle bli forstyrret av barnas ferber-skriking. |
|
|
|
#38 |
|
Sv: Interessert i å bli med på kurs med Karin Naphaug (Trondheim)Nå blir jeg litt svett her. Anbefaler hun skrikekur/Ferber? Det er IKKE jeg tilhenger av *grøss*
|
|
|
#39 |
|
Dig for victory!
|
Jeg kjøpte boka hennes i håp om å hjelpe Pjotten til å sovne tidligere og våkne mindre, men jeg fikk ikke stort annet ut av den enn "vær konsekvent, gå ut av rommet og la ham skrike", nei. Vi har mye bedre erfaring med opp-ned-metoden (brukte det ved ammeslutt) og gradvis-metoden/Elizabeth Pantleys No Cry Sleep-solution. Jeg oppfatter Naphaug som ganske langt derfra, ja.
|
|
|
|
#40 |
|
Sv: Interessert i å bli med på kurs med Karin Naphaug (Trondheim)Hjelpes. Ja, det er for sent nå.
|
![]() |
|
|