Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Barnebursdag: Ditt beste tips

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-10-11, 16:41   #20
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Sv: Barnebursdag: Ditt beste tips

Opprinnelig lagt inn av ming, her.

Diverse "oppdrag" som bursdagsbarna må løse i fellesskap har vært populært her - som en alternativ skattejakt. Hvert godkjente oppdrag har gitt ny ledetråd (rebuslignende) til nytt oppdrag, og til slutt finner man skatten, som er såpebobler til alle. Oppdragene har vært typ synge en bestemt sang sammen, stille seg opp i alfabetisk rekkefølge osv.

Eventyrstund med skummelt eventyr har vært suksess opp til 7-års-alder. "Risen som ikke hadde hjerte på seg" fortalt med innlevelse slår enhver dvd.

"Kino" med popcorn i pappbeger.

"Godterispyd" som et alternativ til godteposer. Krever mykt godteri, men mengden begrenser seg selv, og så syns ungene det ser festlig ut.

Rebus hørtes kjempelurt ut! Takk!

Finnes dete eventyret nedskrevet ett sted? Jeg kjenner at det kan være en lur ting å ha i bakhodet, for å roe gemyttene litt mot slutten.. hehe..
Godterispyd var også en ny variant jeg likte godt. Marshmellows og seigmenn er jo poppis! :-)

Opprinnelig lagt inn av tink, her.

Jeg anbefaler fløyte til ville gutter i 7-årsdag. Er fortsatt i sjokk etter tirsdagens opplevelser.

Virket fløyten da? hehe... Ser for meg en viss Shamu med fløyten konstant i munnen.... :likerikkeguttebursdager:

Opprinnelig lagt inn av ming, her.

Jeg anbefaler lærerorganisering av 7-årsbursdager, så man slipper fløyte. Vi feiret mellomstes 7-årsdag sammen med bestekompisens, og var fire lærerforeldre og 25 unger. En del foreldre humret/himlet over det stramme opplegget, men ungene var strålende fornøyde. Det trenger ikke være vilt kaos for å være morsomt, lizm.

Jeg er ingen lærer, så har du noen tips?
Mitt barn liker struktur, så dette høres jo faktisk veldig logisk ut. De fleste barn trives med gøy innenfor visse rammer. Kaos blir ikek gøy, nemlig.

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:58.