|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Epikur
|
![]() Sv: Modding av skrivefeilEr det noen grunn til å tro at feks vaffler er en typisk dyslektisk feil?
![]() |
#2 |
Rastløs dagdrømmer
|
![]() Sv: Modding av skrivefeil
Nei, jeg tror ikke det er en typisk dysletisk feil å skrive vaffler. Og, ja, jeg mener at det er spesielle kjennetegn man har som skriver om man har spesifikke språkvansker. Den mest vanlige er vel å bytte om på bokstaver, men jeg er ikke i stand til å gjøre rede for dette.
LilleT Sist redigert av LilleT : 03-10-06 kl 13:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Rastløs dagdrømmer
|
![]() Sv: Modding av skrivefeilJeg er ikke av dem som startet med å blande dysleksi inn i denne tråden, men dette er Dysleksiforbundets råd til lærere:
![]() |
#4 |
Pauset
|
Veldig bra. Dessverre er det altfor mange som er redd for å skrive i diverse fora, fordi enkelte ikke klarer å la være å rette opp feil som har blitt skrevet. For de som tror at det bare er å rette opp og si at det var feil så tar de feil. Problemet til en del dyslektikere er det visuelle minnet, altså de klarer ikke kjenne igjen ordbildet av et ord. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Leser
|
Så vidt jeg vet er det ikke noe typisk ved dysletisk skriving. Så vidt jeg vet er man egentlig ikke helt enige om hva som er dysleksi. Det er heller ikke alle skrive og lesevansker som skyldes dysleksi. |
![]() |
![]() |
![]() |
Emneord |
klassiker, panda, skrivefeil, unevnelig forum |
|
|