Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

En veldig viktig påll om risengrynsgrøt, sukker og kanel

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Se resultatene: Hva strør du først på risengrynsgrøten?
Sukker. 122 53,74%
Kanel. 77 33,92%
Jeg blander sukker og kanel på forhånd og strør det samtidig. på grøten. 8 3,52%
Jeg bruker ikke både sukker og kanel. 12 5,29%
Jeg er ingen nisse og spiser ikke risengrynsgrøt. 8 3,52%
Deltakere: 227. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-10-11, 21:00   #81
celebelen
Dragedytteren

celebelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: En veldig viktig påll om risengrynsgrøt, sukker og kanel

Jeg ser for meg at rødprikkene hagler i det skjulte her, med slike fundamentale saker på spill.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-11, 21:08   #82
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 52
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Brunt sukker først, et ørlite dryss kanel og så smørøye hvis jeg skal fleske til.

Gammel 09-10-11, 21:08   #83
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sukker først.

Jeg har nemlig lært fra min mor, som ellers kommer fra en svært nøysom familie, at det skal være sukker - kanel - sukker.

Gammel 09-10-11, 21:14   #84
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Ingen av oss bruker smør. Så jeg tar på kanel først, så sukker, alltid.

Gammel 09-10-11, 21:15   #85
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Risengrynsgrøt smaker aldeles forskrekkelig ekkelt!

Men de gangene jeg blir, av sosiale og høflige årsaker, tvunget til å true i meg ei skål med dette, putter jeg først på en diger klatt smør, strør så på masse, masse sukker, drysser på litt kanel - og så lukker jeg øynene og truer det i meg, mens jeg febrilsk prøver konsentrere meg om smaken av sukker, kanel og smør.

Det er ikke ofte jeg gjør det, for å si det pent.

Gammel 09-10-11, 21:34   #86
Babe
Palliasjonsnurse

Babe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Babe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt likt
Standard

Jeg spiser helst ikke risengrynsgrøt - men om jeg gjør det så spiser jeg den bare med smørøye og sukker.

Ungene mine derimot spiser med både sukker og kanel. Siden jeg er sjefen ( ) i huset har jeg selvsagt lært dem opp til at først skal smørøyet plasseres (for de som vil ha det - ikke alle hos oss vil ha smør), deretter skal så klart sukker strøs på før man avslutter med kanel. Det heter da tross alt "grøt med sukker og kanel".

Gammel 10-10-11, 01:39   #87
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sukker først, selvfølgelig.

Strør man sukkeret oppå kanelen, så ser det jo ikke ut som grøt lengre. Smaker sikkert ikke likt heller.

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-11, 06:26   #88
Skytte
Bør lage seg en tittel selv

Skytte sin avatar

Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Først smørøyet, så sukker, så kanel. Så klart.

Den eneste rette måten å gjøre det på.

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-11, 07:42   #89
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 221
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Smør, kanel, så sukker. Noe annet blir bare kluss.

Gammel 10-10-11, 07:51   #90
Primrose
nju nja njo

Primrose sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bille, her.

Hipp som happ hva jeg tar først. Fant ikke passende alternativ.

Der er jeg også. Visste ikke at rekkefølgen kunne spille noen rolle.

Gammel 10-10-11, 08:48   #91
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Det er helt opplagt at sukkeret må på først. Kanel øverst, så ser det hele mye mer spennende ut.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-11, 09:58   #92
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-11, 10:25   #93
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Hvor: Home, but not alone
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Jinx, her.

Sukker,kanel og smør i den rekkefølgen.

Samme her.

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-11, 10:46   #94
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Svarte sukker, men står kanel nærmere tar jeg det først.
(Men smør til slutt, slik at jeg ikke får sukker og kanel oppi det)

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-11, 11:05   #95
Fakse
Nysgjerrig

Fakse sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Først kanel, så smørøye og til slutt sukker. Men om det skal være fint, f.eks til rømmegrøten på midtsommeraften blander vi sukker og kanel i en skål. Da må man ta på sukker/kanelblandingen før man har på smøret. Det er nemlig krise om det kommer kanel oppi smøre!

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-11, 11:06   #96
sindrome
Boler'o?

sindrome sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg liker best å få på kanelen først, for da kan jeg justere sukkermengden deretter. Sist kommer smøret såklart. Men det spiller ikke sååå stor rolle om det er sukker/kanel først.

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-11, 11:14   #97
Blomst
nygift

Blomst sin avatar

Medlem siden: May 2008
Hvor: beste plassen
Blogginnlegg: 4
Blomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Smør, sukker og kanel åffkårs.

Knoll & Tott 04 lykketrollet 10
Blomst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-11, 11:38   #98
dharma
Lager seg en tittel.

dharma sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
dharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Babe, her.

Det heter da tross alt "grøt med sukker og kanel".

Nehei, det heter grøt med kanel og sukker.

Går det virkelig an å ikke gjøre det samme hver gang?
Vel, her er det ihvertfall kanel, så sukker, smørøye til slutt.

dharma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-11, 16:54   #99
Senna
Javel

Senna sin avatar

Hvor: The Sun
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Helt klart.

Gammel 10-10-11, 16:58   #100
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Da har jeg hatt en høytidelig undersøkelse rundt middagsbordet. Vi måtte ha grøt til middag i dag.
Og i dette huset er vi enige (nei, jeg fortalte ikke at de var med på ett forskningsprosjekt)
Alle ventet på tur, sukker først, deretter kanel også smørøyet. Bortsett fra Frøkna, hun droppet kanelen.
Vi hadde også en venninne på besøk, hun gjorde det samme som oss.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:30.