|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Når sluttet barnet med smokk? | |||
1 år |
![]() ![]() ![]() ![]() |
15 | 15,96% |
2 år |
22 | 23,40% |
3 år |
53 | 56,38% |
4 år |
15 | 15,96% |
senere |
2 | 2,13% |
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 94. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: Når sluttet barnet ditt med smokk?Begge sluttet rett etter fylte 3 år.
![]() |
#22 |
Dragedytteren
|
![]() Sv: Når sluttet barnet ditt med smokk?Lille Ville sluttet litt før hun fylte tre, den dagen vi var hos tannlegen for første gang med skadet tann etter et uhell i barnehagen. Da var det brått slutt, gitt. Det gikk overraskende bra, antakelig fordi tannpleieren sa hun måtte slutte.
![]() |
#23 |
Fullverdig medlem
Medlem siden: Oct 2011
![]() |
![]() Sv: Når sluttet barnet ditt med smokk?
Du må ikke bruke lang tids kamp. Du må forklare at den dagen, da slutter du med smokken. Så må man bare ta den. Cold turkey. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Elsker gamlis- godis
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Når sluttet barnet ditt med smokk?Min sluttet da han var passert fire.
![]() |
#25 |
stoffavhengig
Medlem siden: Mar 2009
![]() Sv: Når sluttet barnet ditt med smokk?Ungen slutta ca ved 1,5 årsalderen. Han trengte den ikke lenger, så da gadd vi ikke tvinge den på han.
![]() |
#26 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Når sluttet barnet ditt med smokk?Knerten kom til oss den påska han ble 2,5 år og fortalte at smokkene smakte blæh. Da var han ferdig.
![]() |
![]() |
#27 |
Strikker
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Når sluttet barnet ditt med smokk?Yngste brukte ikke smokk, men de to eldste begynte vi å snakke om smokkeslutt med da de var ca 2,5 år. Vi ble enige om at de skulle slutte da de ble 3 år. Begge slutta frivillig og av seg selv i god tid før de ble 3.
![]() |
#28 |
snur
|
![]() Sv: Når sluttet barnet ditt med smokk?Største sluttet på 3-års dagen og ga smokken til smokketrollet på helsestasjonen. Minste sluttet rett før 2-års dagen. Han falt i barnehagen og slo løs to tenner og tannlegen sa han måtte slutte hvis tennene skulle feste seg skikkelig.
![]() |
#29 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() Sv: Når sluttet barnet ditt med smokk?Junior brukte kun smokk til soving, og sluttet da han var 17 mnd. Cold turkey fra en dag til enn annen, da vi etter to netter oppdaget at han beit smokketutten nesten helt av på gøy om natten. Gikk fint.
![]() |
#30 |
Aktiv
Medlem siden: Sep 2011
![]() |
![]() Sv: Når sluttet barnet ditt med smokk?Eldste sluttet da han 3 år, mellomste da hun var vel 2,5.
![]() |
#31 |
Ekvilist
|
![]() Sv: Når sluttet barnet ditt med smokk?Jeg husker ikke nøyaktig når eldste sluttet, jeg tror han var ganske akkurat tre år. Vi syntes smokkbruken (kun ved soving, spyttet den ut i løpet av natta) var uproblematisk. Men så en dag kom en litt eldre fetter og sa; "Smokker er for småunger!". Etter det tok han aldri i en smokk igjen.
![]() |
#32 |
blid
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Når sluttet barnet ditt med smokk?Minstemor gav smokkene til julenissen en måned før hun fylte tre år. Når det gjelder eldste så klarer jeg ikke å huske verken når eller hvordan hun sluttet med smokk.
![]() |
#33 |
er grønn og fin.
|
![]() Sv: Når sluttet barnet ditt med smokk?Minsten er den eneste som har brukt smokk (de to andre bare et par mnd og det teller ikke)
![]() |
#34 |
Det norske
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Når sluttet barnet ditt med smokk?Begge mine slutta på julaften da de var ca. 3,5 år. Da ga de bort alle smokkene sine til julenissebarna som trenger dem så sårt.
![]() |
#35 |
har tatt seg sammen
|
![]() Sv: Når sluttet barnet ditt med smokk?Min er 3,5 og ser ikke ut til at han har tenkt å slutte med det første. Men det er vel på tide å gjøre en avtale snart tenker jeg.
![]() |
#36 |
Prematurmamma
|
![]() Sv: Når sluttet barnet ditt med smokk?Eldste har aldri brukt smokk, så vi slapp unna der. Leo har kun smokken om natten, og vi tenkte å "ta" den etter at vi har hatt nattbleien. Vi har vel en halv pakke bleier igjen og gidder ikke kjøpe nye, så nattbleien tar vi vel om en uke eller to. Når det har blitt en vane tar vi smokken også. En ting om gangen.
![]() |
![]() |
#37 |
intro
|
![]() Sv: Når sluttet barnet ditt med smokk?
Det greide vi rett og slett ikke. Jeg hadde faktisk ikke hjerte til det
![]() |
![]() |
#38 |
Superaktiv
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Sunnhordland
![]() |
![]() Sv: Når sluttet barnet ditt med smokk?Storesøster sluttet da hun var ca 8 mnd, ville ikke ha den mer da.
![]() |
#39 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Når sluttet barnet ditt med smokk?Eldste sluttet på dagtid da han var 1,5 (eller, da tok vi den), og helt da han var 3, og yngste sluttet med den på dagtid før 1-årsdagen, og ved ca. 2-årsalderen benyttet vi av oss periode der smokken var mindre spennende, og "fant den ikke" en kveld.
![]() |
#40 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Når sluttet barnet ditt med smokk?3 år og 7 måneder her, og da hadde han kun brukt den til soving det siste året. Han hadde vært hos tannlegen og da benyttet jeg sjansen. Det var sårt i noen dager, men gikk overraskende greit.
![]() |
|
|