Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Bøker som betyr/har betydd noe for deg...

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-03-07, 04:15   #5
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bøker som betyr/har betydd noe for deg...

Det første som slår meg når jeg leser hovedinnlegget, er et kjært minne fra barndommen.

Den heter "Lise og Lotte - eller omvendt" (Die Döbbelte Lottchen) og er skrevet av Erich Kästner.

Den leste min far for meg på sengen gang på gang.
Jeg kunne fint lese selv, men både han og jeg hadde så stor glede av boken at det ble som et lite rituale oss i mellom.
Han hadde selv lest den da han var yngre, og syntes det var moro å kunne "gi den videre" til meg på denne måten.

En herlig bok med et poetisk og malende språk, en intelligent barnebok som tar sine unge lesere på alvor.

Den boken vi originalt satt og leste i på åttitallet ble til slutt så istykkerlest at den måtte kasseres, men for noen år siden hadde pappa ramlet over den i en bruktbokhandel, og selvfølgelig ikke klart å la være å kjøpe den til meg.

Nå står den i bokhylla mi, har blitt lest mange ganger siden den kom i hus, og kommer med stor sannsynlighet til å bli gitt videre til lillegutt.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:24.